Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 21:31:36
Piko 2025 door Die Bahn
Vandaag om 21:20:17
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door Jean-Pierre
Vandaag om 21:18:29
VERPLAATST: Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door Reinout van Rees
Vandaag om 21:08:16
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot door Reinout van Rees
Vandaag om 21:07:11
Time-of-flight module door janvanbemmel
Vandaag om 20:43:14
wiel met 3 mm asgat monteren op as van 2 mm.... door stoombr38
Vandaag om 20:28:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:24:36
Antennes op Roco 1753 door Wilma1970
Vandaag om 19:42:13
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:12:55
Raadplaatje door Dpc Fo
Vandaag om 19:08:06
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 18:59:18
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 18:21:13
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 17:53:28
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 16:50:12
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Noordpool
Vandaag om 16:35:25
TTI Bergland Express door Huup
Vandaag om 16:28:33
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door hmmglaser
Vandaag om 16:12:56
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:35:52
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door Bert55
Vandaag om 14:14:43
Dönsdorfer Bauberichte door bernhard67
Vandaag om 14:09:19
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 14:03:18
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door R v/d Hoven
Vandaag om 13:56:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Benelux795
Vandaag om 13:35:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 13:34:35
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 13:23:15
20 jaar BNLS door roco
Vandaag om 12:20:50
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 12:10:13
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 12:00:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:51:22
  

Auteur Topic: Treinverkeer in Schwarzburg  (gelezen 571611 keer)

Serojt

  • Offline Offline
  • Berichten: 62
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1575 Gepost op: 04 September 2012, 20:14:35 »
Als je nog eens een uitbreiding plant, vind ik zo'n 'kurort' wel een leuk idee.  :)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1576 Gepost op: 04 September 2012, 20:29:33 »
Ik kan wat ruimte betreft echt geen kant meer op. Alleen maar iets veranderen door wat af te breken en er iets nieuws voor in de plaats te bouwen.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

nero

  • Offline Offline
  • Berichten: 232
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1577 Gepost op: 04 September 2012, 22:17:02 »
 ???niet doen
misscien neufen aanpassen
al een poos niets van gezien/hoord

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1578 Gepost op: 04 September 2012, 22:56:06 »
Klopt dat er in Neuffen een tijd niets is gebeurd, maar de zomertijd is voor mij meestal geen bouwperiode. Lange vakantie, veel buiten, tuinwerk e.d.
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1579 Gepost op: 06 September 2012, 17:39:31 »
De zuivelproducten van Frico vinden ook in Duitsland gretig aftrek. Hier wordt een wagen uitgeladen in Schwarzburg-Kalteneck.


DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6027
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1580 Gepost op: 06 September 2012, 18:00:03 »
Mooie foto. (y)

Ik neem aan dat het de Roco uitvoering is?

Valt hij mijn een beetje tegen, wel erg wit.
groetjes Dion

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1581 Gepost op: 06 September 2012, 18:20:08 »
Ja, het is die van Roco, net uit: artnr. 66885. Vanmorgen meegenomen toen ik een ander wagonsetje ging ophalen. Inderdaad erg wit, zeker in combinatie met het spierwitte dak. Met een beetje weatheren zal hij wel wat beter ogen. Ik moet er ook nog even de stangetjes op peuteren. Hier ziet hij er nog witter uit, doordat er meer licht op valt.
De Frico-wagentjes van Artitec van een tijdje terug zien er een stuk beter uit: meer gevarieerde kleuren, grijs dak.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 06 September 2012, 18:34:21 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6027
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1582 Gepost op: 06 September 2012, 18:39:16 »
Weatheren zal inderdaad de zaak wat beter laten ogen.
groetjes Dion

nero

  • Offline Offline
  • Berichten: 232
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1583 Gepost op: 06 September 2012, 20:17:28 »
 8)mooi wagentje
erg nieuw
eerste rit
mooi weer
geen modder (y)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1584 Gepost op: 07 September 2012, 11:16:04 »
Zomer 1957. Dieter zit in het kantoor van de perronchef koffie te drinken. Hij heeft even pauze voordat hij met de railbus weer passagiers in de omgeving moet vervoeren.
'Heb je al les gehad om in die nieuwe 200 te mogen rijden?' wil de chef van Dieter weten.
'Nee, en dat zal voorlopig ook wel niet gebeuren. Ik zie ze nog niet zo gauw hier in de omgeving met buurttreinen rondrijden,' grijnst hij.
'Dat denk ik ook niet. Maar toch. De veranderingen gaan snel. Die ouwe stomers gaan er op den duur toch echt uit. Diesels en elocs, daar gaan we naar toe. Kijk maar hier in de omgeving. De elektrificatie slaat toe. Nu alleen nog op het hoofdspoor, maar ik denk dat ze mettertijd ook op de plaatselijke sporen de draad zullen gaan bouwen.'
'Zou kunnen, maar ik zie dat nog niet zo gauw gebeuren. Laat mij maar hier in de regio rondrijden, met een stomer of een kleine diesel, geen probleem. Ik heb er helemaal geen zin in om van die lange einden te rijden.'
'Ja, ieder zijn smaak. Straks komt trouwens die 200 met de Blauer Enzian voorbij. Over grote afstanden gesproken: die scheurt iedere dag van München naar Hamburg in een uur of tien.'
Dieter Hellwig schudt met z'n hoofd. 'Ik moet er niet aan denken!'
Enkele ogenblikken later komt de trein waarover ze zitten te praten, aan Schwarzburg voorbij.






De perronchef kijkt naar buiten.
'Toch een prachtig gezicht, die nieuwe 200 voor die opgeknapte Enzian!'
'Oké, da's waar. Maar ik hoef niet op de bok ervan!'

DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • werken met de aaiket
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1585 Gepost op: 07 September 2012, 12:00:23 »
Wederom mooie foto's en leuke ondersteunende dialoog ! Het lijkt mij dat je hiermee de zomer van 1957 treffend weergeeft.

Vraag mij trouwens naar aanleiding hiervan af wat de actieradius van de V 200.0 geweest zou zijn met een brandstoftank van circa 3300 liter en twee twaalfcilinder motoren van ieder 1100 pk. Het traject Munchen-Hamburg zal wel niet in een keer met dezelfde Lok werden afgelegd. Of zou er onderweg nog getankt worden ?


Groet,

Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1586 Gepost op: 07 September 2012, 13:08:29 »
Het eerste deel van de in totaal 822 km lange reis werd verzorgd door een E18. In Treuchtlingen ging de E 18 er af, omdat het traject erna nog geen bovenleiding had. Vanaf 1957 nam een V 200 de trein over; daarvoor deden stoomlocs dat. Of vervolgens het hele traject van Treuchtlingen naar Hamburg door één loc werd uitgevoerd, weet ik niet. In de tijd dat dit gedeelte van de reis nog niet door een V 200 werd verzorgd, werd onderweg verschillende keren van stoomloc gewisseld. Misschien gebeurde dit ook met de V 200. Ik heb geen idee van de actieradius van een volgetankte V 200.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 07 September 2012, 15:21:20 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • werken met de aaiket
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1587 Gepost op: 07 September 2012, 15:13:28 »
Je bent ook een wandelende encyclopedie ! Weer wat geleerd. Treuchtlingen is trouwens de huidige verblijfplaats van de Br 01 220 als museumlok. Ik ben nog steeds van plan om daar een keer langs te gaan. Al was het maar als ode aan mijn Fleischmann Br 01 met hetzelfde nummer.

Groet,


Peter
« Laatst bewerkt op: 07 September 2012, 15:15:15 door charp »
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1588 Gepost op: 07 September 2012, 15:25:44 »
 ;D Het is meer dat ik ongeveer weet hoe ik moet zoeken en waar ik de antwoorden kan vinden (boeken/tijdschriften/internet) ;D Maar ook dat laatste lang niet altijd.
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

frederik19630

  • Offline Offline
  • Berichten: 773
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1589 Gepost op: 07 September 2012, 18:58:05 »
over de aktieradius kun ik wel wat rekenen: duurvermogen 1600KiloWatt, volgens de wikipedia.
In 1 liter diesel zit ongeveer 10kwh, met 50% motorefficientie gaat er dus 320 liter diesel per uur doorheen.
Hij kan dus zo'n 10 uur op vol vermogen doorrijden, met de 140 per uur max snelheid is dat dan 1400 km.
Kom je op 2 liter per kilometer uit, ook niet eens zo gek voor een ding met 20 keer het vermogen
van een autodiesel.

Kort samengevat, 1 keer per dag tanken, en dat rij je dan net op.

fred
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html