Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modeltreinwinkels in Berlijn. door Modeltreinmulder
Vandaag om 11:20:25
Aachenau West door wob
Vandaag om 11:05:47
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door tijgernootje
Vandaag om 11:02:59
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door tijgernootje
Vandaag om 10:42:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Mike77
Vandaag om 10:32:22
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door Ronald Halma
Vandaag om 10:13:22
Yamorc booster door Ben
Vandaag om 10:02:20
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 08:43:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:42:41
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
Vandaag om 07:55:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 05:20:38
Aanpassen baanplan bestaande baan door Joz
Vandaag om 05:06:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:59:48
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 00:11:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
13 August 2025, 23:55:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
13 August 2025, 23:51:22
De projecten van Ruben (NL H0) door Sikko
13 August 2025, 23:36:52
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
13 August 2025, 23:08:01
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Steven Loosman
13 August 2025, 22:53:25
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Modeltreinmulder
13 August 2025, 22:23:20
booster vraag door Patrick Smout
13 August 2025, 22:05:38
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door defender
13 August 2025, 21:51:12
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
13 August 2025, 19:21:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door defender
13 August 2025, 19:08:33
Molenbaan (werktitel) door defender
13 August 2025, 19:03:45
BR-18.6 Schaal-0. door Sven
13 August 2025, 18:23:28
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
13 August 2025, 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
13 August 2025, 17:29:32
US diorama in H0 door Wim Vink
13 August 2025, 16:47:48
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
13 August 2025, 16:34:00
  

Auteur Topic: Treinverkeer in Schwarzburg  (gelezen 576873 keer)

Serojt

  • Offline Offline
  • Berichten: 62
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1575 Gepost op: 04 September 2012, 20:14:35 »
Als je nog eens een uitbreiding plant, vind ik zo'n 'kurort' wel een leuk idee.  :)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1576 Gepost op: 04 September 2012, 20:29:33 »
Ik kan wat ruimte betreft echt geen kant meer op. Alleen maar iets veranderen door wat af te breken en er iets nieuws voor in de plaats te bouwen.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

nero

  • Offline Offline
  • Berichten: 232
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1577 Gepost op: 04 September 2012, 22:17:02 »
 ???niet doen
misscien neufen aanpassen
al een poos niets van gezien/hoord

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1578 Gepost op: 04 September 2012, 22:56:06 »
Klopt dat er in Neuffen een tijd niets is gebeurd, maar de zomertijd is voor mij meestal geen bouwperiode. Lange vakantie, veel buiten, tuinwerk e.d.
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1579 Gepost op: 06 September 2012, 17:39:31 »
De zuivelproducten van Frico vinden ook in Duitsland gretig aftrek. Hier wordt een wagen uitgeladen in Schwarzburg-Kalteneck.


DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6046
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1580 Gepost op: 06 September 2012, 18:00:03 »
Mooie foto. (y)

Ik neem aan dat het de Roco uitvoering is?

Valt hij mijn een beetje tegen, wel erg wit.
groetjes Dion

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1581 Gepost op: 06 September 2012, 18:20:08 »
Ja, het is die van Roco, net uit: artnr. 66885. Vanmorgen meegenomen toen ik een ander wagonsetje ging ophalen. Inderdaad erg wit, zeker in combinatie met het spierwitte dak. Met een beetje weatheren zal hij wel wat beter ogen. Ik moet er ook nog even de stangetjes op peuteren. Hier ziet hij er nog witter uit, doordat er meer licht op valt.
De Frico-wagentjes van Artitec van een tijdje terug zien er een stuk beter uit: meer gevarieerde kleuren, grijs dak.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 06 September 2012, 18:34:21 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6046
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1582 Gepost op: 06 September 2012, 18:39:16 »
Weatheren zal inderdaad de zaak wat beter laten ogen.
groetjes Dion

nero

  • Offline Offline
  • Berichten: 232
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1583 Gepost op: 06 September 2012, 20:17:28 »
 8)mooi wagentje
erg nieuw
eerste rit
mooi weer
geen modder (y)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1584 Gepost op: 07 September 2012, 11:16:04 »
Zomer 1957. Dieter zit in het kantoor van de perronchef koffie te drinken. Hij heeft even pauze voordat hij met de railbus weer passagiers in de omgeving moet vervoeren.
'Heb je al les gehad om in die nieuwe 200 te mogen rijden?' wil de chef van Dieter weten.
'Nee, en dat zal voorlopig ook wel niet gebeuren. Ik zie ze nog niet zo gauw hier in de omgeving met buurttreinen rondrijden,' grijnst hij.
'Dat denk ik ook niet. Maar toch. De veranderingen gaan snel. Die ouwe stomers gaan er op den duur toch echt uit. Diesels en elocs, daar gaan we naar toe. Kijk maar hier in de omgeving. De elektrificatie slaat toe. Nu alleen nog op het hoofdspoor, maar ik denk dat ze mettertijd ook op de plaatselijke sporen de draad zullen gaan bouwen.'
'Zou kunnen, maar ik zie dat nog niet zo gauw gebeuren. Laat mij maar hier in de regio rondrijden, met een stomer of een kleine diesel, geen probleem. Ik heb er helemaal geen zin in om van die lange einden te rijden.'
'Ja, ieder zijn smaak. Straks komt trouwens die 200 met de Blauer Enzian voorbij. Over grote afstanden gesproken: die scheurt iedere dag van München naar Hamburg in een uur of tien.'
Dieter Hellwig schudt met z'n hoofd. 'Ik moet er niet aan denken!'
Enkele ogenblikken later komt de trein waarover ze zitten te praten, aan Schwarzburg voorbij.






De perronchef kijkt naar buiten.
'Toch een prachtig gezicht, die nieuwe 200 voor die opgeknapte Enzian!'
'Oké, da's waar. Maar ik hoef niet op de bok ervan!'

DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • werken met de aaiket
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1585 Gepost op: 07 September 2012, 12:00:23 »
Wederom mooie foto's en leuke ondersteunende dialoog ! Het lijkt mij dat je hiermee de zomer van 1957 treffend weergeeft.

Vraag mij trouwens naar aanleiding hiervan af wat de actieradius van de V 200.0 geweest zou zijn met een brandstoftank van circa 3300 liter en twee twaalfcilinder motoren van ieder 1100 pk. Het traject Munchen-Hamburg zal wel niet in een keer met dezelfde Lok werden afgelegd. Of zou er onderweg nog getankt worden ?


Groet,

Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1586 Gepost op: 07 September 2012, 13:08:29 »
Het eerste deel van de in totaal 822 km lange reis werd verzorgd door een E18. In Treuchtlingen ging de E 18 er af, omdat het traject erna nog geen bovenleiding had. Vanaf 1957 nam een V 200 de trein over; daarvoor deden stoomlocs dat. Of vervolgens het hele traject van Treuchtlingen naar Hamburg door één loc werd uitgevoerd, weet ik niet. In de tijd dat dit gedeelte van de reis nog niet door een V 200 werd verzorgd, werd onderweg verschillende keren van stoomloc gewisseld. Misschien gebeurde dit ook met de V 200. Ik heb geen idee van de actieradius van een volgetankte V 200.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 07 September 2012, 15:21:20 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • werken met de aaiket
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1587 Gepost op: 07 September 2012, 15:13:28 »
Je bent ook een wandelende encyclopedie ! Weer wat geleerd. Treuchtlingen is trouwens de huidige verblijfplaats van de Br 01 220 als museumlok. Ik ben nog steeds van plan om daar een keer langs te gaan. Al was het maar als ode aan mijn Fleischmann Br 01 met hetzelfde nummer.

Groet,


Peter
« Laatst bewerkt op: 07 September 2012, 15:15:15 door charp »
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1588 Gepost op: 07 September 2012, 15:25:44 »
 ;D Het is meer dat ik ongeveer weet hoe ik moet zoeken en waar ik de antwoorden kan vinden (boeken/tijdschriften/internet) ;D Maar ook dat laatste lang niet altijd.
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

frederik19630

  • Offline Offline
  • Berichten: 774
Re:Treinverkeer in Schwarzburg
« Reactie #1589 Gepost op: 07 September 2012, 18:58:05 »
over de aktieradius kun ik wel wat rekenen: duurvermogen 1600KiloWatt, volgens de wikipedia.
In 1 liter diesel zit ongeveer 10kwh, met 50% motorefficientie gaat er dus 320 liter diesel per uur doorheen.
Hij kan dus zo'n 10 uur op vol vermogen doorrijden, met de 140 per uur max snelheid is dat dan 1400 km.
Kom je op 2 liter per kilometer uit, ook niet eens zo gek voor een ding met 20 keer het vermogen
van een autodiesel.

Kort samengevat, 1 keer per dag tanken, en dat rij je dan net op.

fred
bezig met de aansluiting van het smalspoor aan de grote wereld te bouwen

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,38643.msg646458.html