Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:41:44
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
Vandaag om 11:27:53
Doornvliet door Wim Vink
Vandaag om 11:25:08
De (3d) knutsels van Ronald. door Edsko Hekman
Vandaag om 11:21:53
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 11:18:53
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Dave.......
Vandaag om 10:49:12
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46  (gelezen 26921 keer)

Pauldg

  • Online Online
  • Berichten: 6340
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #60 Gepost op: 04 augustus 2010, 15:01:01 »
Wat monsterlijk is voor een DE-I/II hoeft dat nog niet te zijn voor een DE-V. Het zou mij nog niets verbazen wanneer de buitenmaten hiermee aardig overeenkomen. Wanneer het dan nog (veel) te groot is vraag je je af wat ze bij Holland Rail destijds als referentie hebben gebruikt. Een olieverfschilderij?

mvg, Paul
Boomshanka!

Pauldg

  • Online Online
  • Berichten: 6340
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #61 Gepost op: 04 augustus 2010, 15:08:29 »
Foto gevonden in de materieelbespreking. Karst vind je het erg dat ik hem nog even hier neerzet?



Zo te zien wordt een groot deel van de monsterlijkheid veroorzaakt door het te hoog op de poten staan. Wanneer je daarvoor compenseert valt het allemaal reuze mee.

mvg, Paul
Boomshanka!

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21633
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #62 Gepost op: 04 augustus 2010, 15:11:18 »
Dat zie ik toch anders. Het lijkt wel een 00-model.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #63 Gepost op: 04 augustus 2010, 15:30:09 »
Inderdaad. Die DKM lijkt wel 10% groter!

mvg,
Gert

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8809
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #64 Gepost op: 04 augustus 2010, 15:38:13 »
Zo te zien wordt een groot deel van de monsterlijkheid veroorzaakt door het te hoog op de poten staan.

Bij de DKM DE-2 is sprake van algehele monsterlijkheid...

valt het allemaal reuze mee.

Zo erg is het dus helemaal niet... (het is véél erger)
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7176
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #65 Gepost op: 04 augustus 2010, 15:44:47 »
Tussen de twee zit wel 20 jaar, en toen de tijd waren er een hoop mensen maar wat blij met het model.
Of je moest Philotrain centen hebben.

Maar nu zou ik ook deze niet meer aanschaffen (hoeft ook niet, heb hem al).

Steef
Mvh Steef

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8809
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #66 Gepost op: 04 augustus 2010, 15:50:51 »
Tussen de twee zit 15 jaar maar laten we die DKM nu maar laten voor wat het is want anders wordt het dit draadje wel vervuild (en niet alleen in overdrachtelijke zin).
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8809
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #67 Gepost op: 05 augustus 2010, 08:59:06 »
je had m gauw door  ;D ik had zondag bij Frank die kop in elkaar gefrut (half uurtje bouwen, 4 uur in de trein  ;)) en we waren benieuwd of er nog wat gekrakeel uit te slepen zou zijn hierzo...

En zo is dat! Deze kop heeft mij slechts Bockworsten, Bitburgers en een Bami Ketjaptafel gekost... (y)

Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Marco Staartjes

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: BNLS-Werkspoor - DE-5 185 (en 196) op basis van Lima/Rivarossi mat.'46
« Reactie #68 Gepost op: 11 januari 2020, 13:39:38 »
Ofschoon dit draadje al een flink aantal jaren oud is, ben ik best wel nieuwsgierig of dit project ooit verder afgemaakt is.
Ik heb namelijk dezelfde plannen....

Marco.