Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kibri station CALW ingekort als NS station door Te 2/2
Vandaag om 19:49:01
Dat overkomt mij niet. door prutser
Vandaag om 19:45:17
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door sncf231e
Vandaag om 19:30:23
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 19:10:26
Piko 2025 door spoorzeven
Vandaag om 18:41:37
Da's Daz 2 door NS264
Vandaag om 18:34:41
Hoe bouw ik decoder en sound in in Union Sylter Inselbanh HO DC als ouwe (77jr) door Ronald Halma
Vandaag om 18:30:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
Vandaag om 18:29:37
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 18:19:17
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Frits C
Vandaag om 17:47:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 17:43:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door saskia
Vandaag om 17:39:59
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 17:37:26
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 17:21:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bahn-AG
Vandaag om 17:21:06
Rheinburg, TP V/VI door Eric v C
Vandaag om 17:01:09
Frans loodsje et cetera door tothebeach
Vandaag om 17:01:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door R v/d Hoven
Vandaag om 16:28:10
Open monumentendag: de Inktpot door NL-modelspoor
Vandaag om 14:54:31
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 14:29:01
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 14:12:54
Zolderbaan 2025 door Peter49
Vandaag om 12:57:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:28:04
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 11:39:47
Acme nieuwe ICNG door steven346
Vandaag om 11:07:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:58:32
Foto’s van Frans meterspoor gezocht door GD
Vandaag om 08:29:53
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 08:22:18
Modelspoorbaan van Einte door Frits C
Vandaag om 07:21:48
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Gino
12 September 2025, 23:06:00
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 213790 keer)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #315 Gepost op: 12 September 2011, 12:04:34 »

Het patroon van VIRM oogt inderdaad veel strakker en zou denk ik hier ook beter staan. 

(y) voor je ontwerpen Jeroen.   
leest NS misschien mee ?



Toch vind ik zelf de diagonaal lopende blauwe baan tussen het voorste balkon en de bovenverdieping niet fraai. Deze band zou minder stijl moeten lopen. Dat is ook meteen het probleem bij DD-AR / DDZ t.o.v. IRM: Bij DD-AR / DDZ is de afstand tussen deuren en raampartijen veel kleiner dan bij IRM. Dat komt omdat het "trappenhuis" van IRM geen ramen heeft, terwijl dit bij DD-AR wel het geval is.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Jeroen Mooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 286
  • check www.roestrijden.nl
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #316 Gepost op: 12 September 2011, 13:08:13 »
U leest goed mee, dit probleem speelt nu al bij de SLT, alwaar de mcn ook nog meters verder naar achteren zit in vergelijking met bv een DDAR/DDZ..... Kan dus helemaal niet meer naar links of rechts kijken.
Maar daar hebben de jongens en meisjes van de designafdeling niets mee te maken. Hetzelfde groepje welke ook een glazen achterruit in de SLT cabine wilde, dat de mcn dan s'avonds niets meer zag, was van ondergeschikt belang.

Ach, JAB-je is een graag geziene gast bij het roestrijden.
Daar zitten we regelmatig met de neuzen tegen het raam om te kijken of de overweg vrij is.
Treinen moeten rijden

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #317 Gepost op: 12 September 2011, 13:37:01 »
Toch vind ik zelf de diagonaal lopende blauwe baan tussen het voorste balkon en de bovenverdieping niet fraai. Deze band zou minder stijl moeten lopen.

Zoiets?


Origineel:



Zelf vraag ik mij meer af hoe de overgang tussen een rijtuig en de mDDM eruit had moeten zien als ze voor de IRM kleurstelling waren gegaan.

Een paar voorbeeldjes:









En tot slot een DDZ in SLT Kleurstelling.  ;D



JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #318 Gepost op: 12 September 2011, 13:37:52 »
U leest goed mee, dit probleem speelt nu al bij de SLT, alwaar de mcn ook nog meters verder naar achteren zit in vergelijking met bv een DDAR/DDZ.....

SLT... dat zijn toch die mislukte trams? ;D Die mijd ik altijd, een keer in gepassagierd en meteen genezen... dan liever 10-25 minuut wachten op een echte trein (of desnoods een V-IRM)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Erwin L.

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #319 Gepost op: 12 September 2011, 13:43:29 »
Helaas heb je niet altijd een keuze...

Anoniem

  • Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #320 Gepost op: 12 September 2011, 14:02:48 »
Natuurlijk wel: de auto ! ;D

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #321 Gepost op: 12 September 2011, 14:45:23 »
Natuurlijk wel: de auto ! ;D

Je zou het haast gaan denken :)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Erwin L.

  • Offline Offline
  • Berichten: 341
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #322 Gepost op: 12 September 2011, 14:50:16 »
Ik zou de auto kunnen nemen: onder ideale omstandigheden zou ik er zo'n 45 minuten over doen, met de trein plm 80 minuten.
Maar daar de omstandigheden op mijn route zelden ideaal zijn (3 snelwegen die dagelijks als eerste in de verkeersinformatie gemeld worden) , en ik de trein 100% van mijn werkgever vergoed krijg, is de trein makkelijker...
Ik bedoelde echter welk type trein je voorgeschoteld krijgt: ik ga geen half uur wachten omdat het type trein me niet bevalt, zeker omdat er thuis een gezin op mij wacht met het eten...

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #323 Gepost op: 12 September 2011, 15:08:48 »
Ieder zn meug... als ik al eens met de trein reis (ZEER zeldzaam, buiten het SHD gebeuren dan ;) ) heb ik nooit haast en kan ik het me dus veroorloven een trein later te pakken. Zo laat ik op de Valleilijn ook rustig een blauwe broodrooster wegrijden als ik weet dat erna de Mat64 komt :)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8606
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #324 Gepost op: 12 September 2011, 15:09:56 »
Zoiets?

...allemaal kleurplaatjes...

Sneeuwtrein, ik ben nieuwsgierig naar hoe dit eruitziet als deze trein ouderwetse reclamebanen kreeg en niet die blauwe banen om de ramen. Zou je zo lief  ( ;D ) willen zijn om van alle die je nu getekend hebt een uitvoering met reclamebanen te maken?

 (y)
Jeroen

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #325 Gepost op: 12 September 2011, 15:18:53 »
Sneeuwtrein, ik ben nieuwsgierig naar hoe dit eruitziet als deze trein ouderwetse reclamebanen kreeg en niet die blauwe banen om de ramen. Zou je zo lief  ( ;D ) willen zijn om van alle die je nu getekend hebt een uitvoering met reclamebanen te maken?

Bedoel je dit?


« Laatst bewerkt op: 12 September 2011, 15:41:04 door Sneeuwtrein »

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8606
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #326 Gepost op: 12 September 2011, 15:49:44 »
Ja, zoiets.
Jeroen

Anoniem

  • Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #327 Gepost op: 12 September 2011, 15:53:03 »
Maar dan met grijze deuren, net zoals... bijvoorbeeld... een DD-AR? :P

Sneeuwtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
  • ***
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #328 Gepost op: 12 September 2011, 16:06:12 »
Maar dan met grijze deuren, net zoals... bijvoorbeeld... een DD-AR? :P





Begint nu wel erg veel op het origineel te lijken.  :-\

Anoniem

  • Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #329 Gepost op: 12 September 2011, 16:13:43 »
Dat was precies waar ik op doelde inderdaad ;).

"Kun je een DDZ met reclamebanen bedenken?" --> zie DDAR ;D.