Misschien een idee om als eerste stap naar minder energieverbruik onze hobby CO2-neutraal te maken? Marc
@Sven, je gaat dan uit van H0e ?
Verder hebben we vandaag zonneenergie in overvloed.
maar met die 6 miljard waarvan de helft die niks heeft zo langzamerhand ook weleens wat wil gaat het niet echt lukken op een puur milieuvriendelijke manier zonder dat iemand in moet leveren. Wat niemand wil zeggen omdat het niet zo aardig klinkt is dat de mensheid zo'n beetje de ergste plaag uit de geschiedenis van de aarde is, zoals het meestal met plagen gaat roeien die zichzelf na een tijdje wel uit omdat alles opgevreten en verziekt is.
Wat niemand wil zeggen omdat het niet zo aardig klinkt is dat de mensheid zo'n beetje de ergste plaag uit de geschiedenis van de aarde is, zoals het meestal met plagen gaat roeien die zichzelf na een tijdje wel uit omdat alles opgevreten en verziekt is.
Het probleem met al die hippie energie
Stel je voor de zon komt voor de wolken als je aan het rijden bent met de modelbaan...
Het vreemde dat er een aantal maanden geleden is aangetoond dat het hele CO2 verhaal onzin is,
Ik dacht de ideale spoorlijn gevonden te hebben in de Romney, Hythe and Dymchurch Railway, welke voldoet aan alles wat ik leuk vind: stoom, smalspoor, vuurtoren, duinen, zee. Het is maar 2 uur rijden van mij vandaan, dus iets waar ik meerdere keren heen kan gaan om foto's te nemen, om in model na te maken. Ik denk, tof, ik heb de perfecte plek gevonden om te gaan wonen als ik oud ben! Bekijk ik dit interessante filmpje over de baan, krijg ik de schrik van mijn leven, omdat er direct naast een... kerncentrale staat! Zijn ze nou helemaal besodemietert geworden!?! Hoe kun je in zo'n mooi gebied nou zo iets verschrikkelijks als een kerncentrale zetten. Er zijn genoeg lelijke wijken in London waar die niet zou opvallen. Als ze kernenergie vertrouwen, hoeven ze 'm niet zo ver weg te zetten. Het wordt jammer genoeg niet eens bekritiseerd in het filmpje, maar dat lijkt ook een redelijk oud filmpje. Maar niet verbazingwekkend, als je in een land woont, waar de inwoners zelf nooit van Sellafield gehoord hebben.Daar gaat mijn droom. Ik ben er echt wat ontdaan door.