Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Au bord de la Cèze door Schachbrett
Vandaag om 01:17:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:05:47
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Ferdinand Bogman
08 November 2025, 23:59:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
08 November 2025, 23:51:12
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Wim Vink
08 November 2025, 23:46:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
08 November 2025, 23:45:15
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
08 November 2025, 23:33:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
08 November 2025, 23:30:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
08 November 2025, 23:25:47
US diorama in H0 door Dave.......
08 November 2025, 23:25:22
Waar bouw je de lopi V5 sound in een Fleischmann 4178? door Quinzeedied
08 November 2025, 23:02:56
Raadplaatje door Charles_
08 November 2025, 22:44:33
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door Ronald Halma
08 November 2025, 22:44:03
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
08 November 2025, 22:37:13
Rondom Charlois door Huup
08 November 2025, 22:16:23
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
08 November 2025, 21:59:35
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein door Dennis1984
08 November 2025, 21:24:40
website Uhlenbrock onbereikbaar door Klaas Zondervan
08 November 2025, 21:00:42
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Huup
08 November 2025, 20:36:20
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
08 November 2025, 20:24:31
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
08 November 2025, 20:16:51
Treinen willen niet meer rijden door Klaas Zondervan
08 November 2025, 19:26:56
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
08 November 2025, 18:06:52
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
08 November 2025, 18:05:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
08 November 2025, 17:49:14
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bor de Wolf
08 November 2025, 17:38:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
08 November 2025, 17:37:14
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
08 November 2025, 16:54:18
Da's Daz 2 door Huup
08 November 2025, 14:46:21
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
08 November 2025, 14:41:46
  

Auteur Topic: Tekening NS 2416.  (gelezen 4891 keer)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11738
    • Mijn fotoarchief
Re:Tekening NS 2416.
« Reactie #15 Gepost op: 03 January 2011, 10:56:48 »
Is er al wat meer duidelijkheid omtrend tekeningen van de 2551/2552? Ben nl wel benieuwd of er foto's o.i.d. bestaan van deze locs, dus of ze ook daadwerkelijk rondgereden hebben met nummerplaten met deze fabrieksnummers erop.

Die nummerplaten hebben bestaan. Ik ken een verzamelaar die er eentje van de 2551 heeft.

Eelco

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:Tekening NS 2416.
« Reactie #16 Gepost op: 03 January 2011, 11:34:21 »
Daarom zou het mooi zijn als er een foto was van de 2551/2552 mét die platen erop. En die zullen er best zijn.

Die tweede uitlaatpijp zit zo te zien precies halverwege de plek van de 'nieuwe' deuren met roosters die in de plaats gekomen zijn van de dichte deuren. Dus in H0 2 cm van hart uitlaat 1 t/m hart uitlaat 2. Bij een DKM-2400 dan, die staat toevallig nu voor mn neus  ::)

Noppie.

  • Offline Offline
  • Berichten: 829
  • Rock and roll is better than music.
Re:Tekening NS 2416.
« Reactie #17 Gepost op: 03 January 2011, 11:56:05 »
Mocht je nog wat vinden Noppie dan hoor ik dat heel graag!
Maar natuurlijk.
Probeeer het foto archief eens van de NVBS?http://www.nvbs.com/Documentatie/Spoor_NL.htm
ga ik doen.
@ Drent. Zal de 2404 van Roco vanavond eens opmeten en vergelijken met de 2402 van DKM.
Bedankt voor de hulp tot zover,
Noppie.

A world without heroes, Is like a world without sun, You can't look up to anyone, Without heroes.

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:Tekening NS 2416.
« Reactie #18 Gepost op: 03 January 2011, 12:00:07 »
Bij de MGO V12 zit de uitlaatpijp precies boven de eerste twee cilinders op de turbo. Bij de MGO V16 idem, alleen zit er aan het andere uiteinde van het blok een tweede turbo boven de laatste twee cilinders met een bijbehorende uitlaatpijp. De onderlinge afstand tussen de twee uitlaten is dus een afstand van 12 cilinders in V-vorm, of 6 cilinders in lijn (als ik het goed zeg....).

Plan U werd eind jaren '70, begin jaren '80 ook met een MGO V12 uitgerust die veel gelijkenis had met de MGO V12 uit de loc 2400 (o.a. andere turbo).
« Laatst bewerkt op: 03 January 2011, 12:21:57 door Drent »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4075
Re:Tekening NS 2416.
« Reactie #19 Gepost op: 03 January 2011, 13:44:22 »
Is dat laatste zo? Ik meen dat ze beide nl een blower van Brown Boveri hadden.

Later zijn er bij plan U wel van een aantal motoren blowers vervangen door twee kleinere van het merk Garret.

Drent

  • Offline Offline
  • Berichten: 1195
  • Dubbeltjes, kwartjes, stuivers......centen!
Re:Tekening NS 2416.
« Reactie #20 Gepost op: 03 January 2011, 17:16:37 »
Dat is me ooit verteld door een ex collega van de motorenafdeling te Tb. Fabrikant zal best dezelfde kunnen zijn, wat niet hoeft te betekenen dat ook het type turbo hetzelfde is. Maar hierbij houd ik een slag om de arm, er is vast wel iemand hier die daar meer duidelijkheid over kan verschaffen  ::)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4075
Re:Tekening NS 2416.
« Reactie #21 Gepost op: 03 January 2011, 22:16:44 »
Mja, ik meende dat het ook hetzelfde type was eigenlijk.