Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008
door
jerdenberg
Vandaag
om 12:13:23
Wat was jullie allereerste loc?
door
Dick55
Vandaag
om 12:10:59
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 12:05:22
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Dick55
Vandaag
om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 11:46:15
Vreemd probleem
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:39:05
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t.
door
Montanbahn
Vandaag
om 11:24:38
Heroplage Artitec Plan W?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:21:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2)
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
defender
Vandaag
om 11:13:47
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw.
door
defender
Vandaag
om 11:00:27
Allereerste lok(je)
door
henk
Vandaag
om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
bellejt
Vandaag
om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 10:46:07
Terugverende koppeling
door
ex-DR V100
Vandaag
om 10:27:47
Prestige Models : ervaringen
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal
door
odaoda
Vandaag
om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
door
Ruud K
Vandaag
om 09:51:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder
door
Nico Hoogerwerf
Vandaag
om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Bertholdowitsch
Vandaag
om 08:24:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
Frits C
Vandaag
om 06:37:17
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94
door
Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Ontsporing Duitsland
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Ontsporing Duitsland (gelezen 4088 keer)
Arnold
Offline
Berichten: 1715
Ontsporing Duitsland
«
Gepost op:
17 June 2010, 08:13:47 »
http://www.telegraaf.nl/buitenland/6970366/__Gewonden_door_treinbotsing_Dld__.html?sn=binnenland,buitenland
Gelogd
gerardgg
Offline
Berichten: 42
Re:Ontsporing Duitsland
«
Reactie #1 Gepost op:
17 June 2010, 08:30:30 »
Da's niet zo mooi. Maar de tekst is ook een beetje vaag.
Een goederentrein die ontspoort en daarbij een regionale (passagiers)trein raakt/ramt, oké da's duidelijk.
Maar dan: "De machinist van de passagierstrein raakte zwaargewond. De machinist van de regionale trein bleef ongedeerd"?
Wat is het nou, is de machinist van de geraakte trein nu gewond of niet?
De grindtrein bestaat trouwens uit onze oude vertrouwde Fccpps'en!
Groeten,
Gerard.
Gelogd
Jos B.
NS 1607 Vlissingen
Offline
Berichten: 6439
Zal 't gaan, ja!
Re:Ontsporing Duitsland
«
Reactie #2 Gepost op:
17 June 2010, 09:51:05 »
Zoals gewoonlijk klopt de verslaggeving weer eens niet.
Gelogd
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit
En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)
xanderspoor1
Offline
Berichten: 88
Re:Ontsporing Duitsland
«
Reactie #3 Gepost op:
17 June 2010, 09:59:49 »
mmm wat een vreemd Telegraaf bericht.. sinds wanneer grenst Nedersaksen aan Nederland?
Gelogd
Sander Fondse
Offline
Berichten: 2106
MSc Micro-Electronics
Re:Ontsporing Duitsland
«
Reactie #4 Gepost op:
17 June 2010, 10:04:37 »
Om alles duidelijk te maken
De goederentrein, beladen met zand, ontspoorde gisteravond laat bei Peine. Tijdens het ontsporen ramde de trein een Regional Express die in tegengestelde richting reed. Door de klap ontspoorde ook de RE en de wagons landen voor een deel in de tuin van een aantal huizen. 15 van de 65 inzittende van de RE raakte lichtgewond. De machinist van de goederentrein bleef ongedeerd, de machinist van de RE is echter met spoed naar een ziekenhuis gebracht.
De spoorlijn is minstens tot komende maandag volledig gesloten. De DB ziet een schadepost van miljoenen euro's.
BRON : ARD
Gelogd
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden
Marc tramt
Offline
Berichten: 10767
Re:Ontsporing Duitsland
«
Reactie #5 Gepost op:
17 June 2010, 10:10:10 »
Citaat van: xanderspoor1 op 17 June 2010, 09:59:49
mmm wat een vreemd Telegraaf bericht..
Das een pleonasme
Citaat
sinds wanneer grenst Nedersaksen aan Nederland?
Volgens
Wikipedia
sinds 1946
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
Forever Rocofan
Offline
Berichten: 2485
Re:Ontsporing Duitsland
«
Reactie #6 Gepost op:
17 June 2010, 10:51:42 »
Zo dan aardige puihoop weer zeg. Treinen die op rechte stukken spoor ontsporen da's ook wel vreemd. Vervelend dat er weer (zwaar)gewonden bij vallen.
Het lijkt me ook best raar als je rare geluiden hoort en als je gaat kijken wat er aan de hand is en er ligt een dubbeldekker in je tuin. Ik woon zelf ook vlak langs het spoor,maar niet zo dicht als die mensen in Duitsland.
En ik begreep het bericht over regionale, passagierstrein en goederentrein ook al niet.
Gelogd
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.
reMARKable
Offline
Berichten: 2085
TP V-VI op duits territorium
Re:Ontsporing Duitsland
«
Reactie #7 Gepost op:
17 June 2010, 11:36:46 »
Meer info + foto's:
http://www.paz-online.de/Peiner-Land/Lokalnachrichten/Stadt-Peine/Peine-16-Verletzte-bei-schwerem-Zugunglueck
*wat voor een lok hangt er voor de goederensleep? Is de STRABAG nohab voor de hand liggend?
«
Laatst bewerkt op: 17 June 2010, 11:39:28 door remarkable
»
Gelogd
Regelmatig nieuwe foto's online!
https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/
laurent
Offline
Berichten: 2789
Broem broem!
Re:Ontsporing Duitsland
«
Reactie #8 Gepost op:
17 June 2010, 12:41:29 »
Het schijnt een trein van MWB geweest te zijn...
Gelogd
Neem ook eens een kijkje op mijn
Youtube Kanaal
:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH
Tischbahning.de
m de deugd
Gast
Re:Ontsporing Duitsland
«
Reactie #9 Gepost op:
17 June 2010, 12:58:23 »
T,is wel raak, het 2e trein ongeluk in zo,n korte tijd en weer een goederentrein.
Het valt nog mee dat er ook hierbij nog geen doden zijn gevallen.
Als dit op de dag had plaats gevonden, je moet er niet aan denken.
Dwars door een woonwijk.
Nu zaten er geen gevaarlijke stoffen in de goederentrein.
Maar stel je voor wat er dan had gebeurd, met al die gevaarlijke stoffen per dag op het spoor.
Hoe kan een trein op een recht spoor zo ineens uit de rails raken.
Martin.
Gelogd
laurent
Offline
Berichten: 2789
Broem broem!
Re:Ontsporing Duitsland
«
Reactie #10 Gepost op:
17 June 2010, 13:12:19 »
Wat is het probleem met gevaarlijke stoffen? De ketels vervormen, maar gaan niet lekken hoor! De ketelwagens in Duitsland zijn in veel betere staat dan in Italië, mocht je soms op het ongeval met de LPG trein daar doelen. Je weet wel dat het spoor de veiligste manier van vervoeren is he
En hoeveel van die vrachtwagens, dan al niet beladen met "gevaarlijke" stoffen, gaan er per dag op hun kant?
Gelogd
Neem ook eens een kijkje op mijn
Youtube Kanaal
:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH
Tischbahning.de
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9885
Re:Ontsporing Duitsland
«
Reactie #11 Gepost op:
17 June 2010, 13:13:54 »
och, ik denk dat we beter maar weer gewoon in berenvellen achter mammoeten aan kunnen gaan rennen, geen gevaarlijke stoffen, geen ontsporende treinen, geen gewonde machinisten en reizigers, kortom, ideaal.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
fissy
Offline
Berichten: 4304
Re:Ontsporing Duitsland
«
Reactie #12 Gepost op:
17 June 2010, 14:06:27 »
en wat is met de mammoet? Is denk ik ook beetje gevaarlijk ...
Gelogd
Project
Gouda in H0
- Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje:
2008
henk
Offline
Berichten: 22519
Re:Ontsporing Duitsland
«
Reactie #13 Gepost op:
17 June 2010, 14:08:37 »
Dat valt wel mee. Mammoetaanvallen zijn tegenwoordig vrij schaars.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Floris Dilz
Nervensäge.
Offline
Berichten: 9885
Re:Ontsporing Duitsland
«
Reactie #14 Gepost op:
17 June 2010, 14:09:44 »
klopt, bovendien moet het ook weer niet té saai worden.
Gelogd
meer over mijn hobby
meer over mijn leven
meer over mijn werk
één druk op de knop. huhuhu.
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Algemeen
|
Ditjes en datjes
|
Ontsporing Duitsland