Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door bellejt
Vandaag om 12:16:38
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 12:15:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 12:06:21
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 11:56:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 11:36:48
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 11:19:41
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 10:27:28
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 10:03:11
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 09:39:00
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 09:30:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door RikM
Vandaag om 08:53:39
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door Sikko
Vandaag om 08:12:04
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 07:48:44
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 02:25:29
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
02 August 2025, 22:30:44
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
02 August 2025, 22:12:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
02 August 2025, 21:55:45
't Boemeltje door RobVille
02 August 2025, 21:36:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
02 August 2025, 20:24:06
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
02 August 2025, 20:21:24
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
02 August 2025, 19:52:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
02 August 2025, 19:29:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
02 August 2025, 19:05:08
Vitrinekast door Frits C
02 August 2025, 19:03:57

Auteur Topic: bouw van mijn HO baan - Duits tijdperk V  (gelezen 10375 keer)

Forever Rocofan

• Offline Offline
Re:bouw van mijn HO baan - Duits tijdperk V
« Reactie #30 Gepost op: 17 June 2010, 14:14:01 »
Ik heb weer een paar foto's gemaakt;

Drukte op het station. Hier moeten nog perrons komen en daarna kan ik het spoor pas inbedden.Daarom zijn er nog stukken van de ondergrond te zien.

De kerk. Deze foto heb ik op de galerij gemaakt op een tafeltje. (beter licht als binnen) Sorry voor de achtergrond (had even geen wolkenlucht ter beschikking) De kerk is afgebouwd maar moet nog verouderd worden. De strepen die van links naar rechts lopen zitten niet echt op het gebouw. Is gekomen na het plaatsen van de foto, komt denk ik door het automatisch verkleinen van de originele afbeelding.

De fabriek. Ook op de galerij gemaakt. Deze fabriek is het tegengestelde van de kerk.wel verouderd maar nog niet afgebouwd.

Ga nu de spoorkamer weer in en beetje opruimen en misschien nog wat bouwen. Hoop dat ik binnenkort een overzichtsfoto van de baan kan plaatsen.

« Laatst bewerkt op: 17 June 2010, 14:18:39 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Antal

• Offline Offline
« Reactie #31 Gepost op: 17 June 2010, 16:13:17 »
Hallo Ruud,

Dat zijn zeer fraaie foto's en je hebt een prachtige baan met veel moois! :)
Erg leuk om dit te bekijken en te lezen.

Groetjes,

Antal

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #32 Gepost op: 17 June 2010, 17:14:15 »
Hoi Antal,

Het moet een mooie baan worden. De baan is nu in opbouw en heb afgelopen jaar haast geen tijd gehad om aan de baan te werken. Ik werkte als chauffeur in koeltransport dus moest altijd rond 3.15 opstaan en 's avonds rond 18.00 pas weer thuis. Dus ik had niet veel energie om wat aan modeltreintjes te doen.

Door dit forum weer geinspireerd geraakt om weer verder te gaan met de baan. Net nieuwe lampjes voor boven de baan gekocht. Gelijk in de houder gedraaid en helaas staat er maar op 3 van de 4 fittingen stroom ( het zal ook eens meezitten)

Maar heb nu wel iets meer licht voor als ik foto's wil maken of gewoon 's avonds aan de baan wil werken.

Groeten Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Antal

• Offline Offline
« Reactie #33 Gepost op: 17 June 2010, 18:25:18 »
Hallo Ruud,

Inderdaad dat zijn erg lange dagen en is de energie aardig weg om aan een treinbaan te werken. :)
En daarnaast is het een hobby dus mag het zo lang mogelijk duren je hebt het zelf in de hand. :D
Ik zie trouwens vooral veel DB personenverkeer ben je hiervan liefhebber?
Het misstaat zeker niet op je baan en zelf vind ik het ook prachtig.  (y) (al rij ik Nederlands jaren 90 dus heb niets van het materiaal )
We zien de updates vanzelf wel verschijnen. ;) (y)

Groetjes,

Antal

rocomark

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 17 June 2010, 18:33:08 »
Mooie foto's!:D
verder ook een leuk baanplan en die rotsen zijn erg mooi... ;D

Mvg Mark

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #35 Gepost op: 17 June 2010, 19:29:23 »
Hoi Antal en Rocomark,

allereerst bedankt voor de complimenten. Het is echt leuk om die positieve reacties op het geploeter in de spoorkamer te lezen.

@ Antal : Ik heb op de foto inderdaad veel jaren 90 DB personentreinen staan.Ik ben niet specifiek een liefehebber van DB reizigersmaterieel,maar dit zat bij de "overdosis" materieel die ik uit erfenis heb verkregen en het felrood vind ik wel stoer op een groene spoorbaan. Dit reizigersmaterieel staat op het bovenspoor waar het station aan ligt. De goederentreinen staan beneden opgesteld of rijden hier hun rondjes op de industriesporen waar ik er véél te weinig van kwijt kan :'(

in de collectie heb ik ook een hele berg goederenwagens ( echt van alles) en verder ook een paar Belgische locs, ACTS en Vos 6700 en NS 2200,2400,6400 en ik zit nu te wachten op de geel blauwe plan W's van LSModels. Verder nog een hele verlanglijst met treinen uit NL Belgie en Duitsland......maar ook ik heb geen sporthal ter beschikking ( nog niet tenminste)  ;)

@ Rocomark : wat voor treinen verzamel jij ? vooral Roco dat snap ik maar welk(e) land(en) en tijdperk ?

Ik koop en rij gewoon met wat ik leuk vind. Bij mij mogen de 2400's nog in de dagelijkse dienst tussen de auto's van nu en tussen de Duitse bergen. Ik heb vroeger bij een modelspoorvereniging gezeten en ik werd op een gegeven moment leip van het gezeur over locomotieven die nooit tegelijk hebben gereden of over combinatie's van rijtuigen die niet konden. Het gaat mij gewoon in de eerste plaats om het plezier van het bouwen en rijden in de tweede plaats om de uitstraling van de baan en pas in de laatste plaats of bepaalde combinatie's wel kloppen ( ik ben toch lekker zelf de baas van mijn spoorbedrijf ) (y)

Groeten Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 17 June 2010, 19:42:25 door Forever Rocofan »

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #36 Gepost op: 17 June 2010, 20:43:40 »
Nog even een plaatje;

Op deze foto is al weer iets meer te zien van de hoek rechtsvoor als je de spoorkamer inkijkt. De Roco cleanwagen had er niet moeten staan, maar dit zie je altijd pas nadat de foto gemaakt is !

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #37 Gepost op: 17 June 2010, 20:44:54 »
Hoi,

Zou je eens wat overzicht foto's willen maken (y)

Gr. Remco.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #38 Gepost op: 17 June 2010, 20:52:09 »
Hoi Remco,

Dat wil ik wel...maar nu nog niet. schaam me kapot voor alle zooi die nu nog op de baan staat. Overal zakjes strooisel, potjes zand, lijmpotten en hier en daar staan de treinen nog tussen de huizen. Geloof niet dat ik de mensen hier een plezier doe met foto's van een baan die nog niet eens half af gebouwd is.

Niet verder vertellen........maar ik heb steeds mijn best gedaan om foto's te maken waarop het lijkt alsof mijn baan helemaal netjes en afgebouwd is  ;)

Groeten Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 17 June 2010, 20:58:26 door Forever Rocofan »

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #39 Gepost op: 17 June 2010, 20:53:23 »
Haha, dat is dan goed gelukt ;D

Gr. Remco.

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 17 June 2010, 20:56:42 »
Ja he..vond ik zelf ook !! ;D

Ik ga straks weer wat rommel van de baan halen en misschien dat ik morgen een paar overzichtsfoto's kan maken.

MdR

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 17 June 2010, 21:05:52 »
hallo ruud, dat ziet er goed uit!

tips: ik zie dat je de ondergrond wit hebt, is het niet handiger om deze ondergrond bruin te maken??

mvg,
Maarten

p.s. rommel zijn we wel gewent hoor ;)

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #42 Gepost op: 17 June 2010, 21:36:47 »
Hoi Maarten,

De witte ondergrond die je ziet is grondverf waarmee de platen gerold zijn om te zorgen dat ik geen vochtproblemen krijg met het inbedden met de verdunde houtlijm methode. op de meeste stukken van de baan komen dijken en verhoogde stukken dus daar komen lagen met roofmate op de witte ondergrond. De spoordijken heb ik ook van roofmate gemaakt, net als de ondergrond van de rotsen. Om te zorgen dat er geen muurtjes verkleuren of vervormen tijdens het natmaken en verlijmen van het groen gebruik ik muur- en vloerplaten van plastic ( meestal Brawa )

Als ik eenmaal ga inbedden smeer het gedeelte waar ik aan het werk ben eerst in met houtlijm en daar gaat dan zand overheen en dan pas gras en groenstrooisels. En als ik eenmaal rond ga strooien met "groenspul" dan laat ik me lekker gaan en zie je de ondergrond echt niet meer door het gras heen.

Wat vervelender is dat de rots die je op een aantal foto's kunt zien niet naar mijn zin was en dus gedeeltelijk gesloopt moest worden. ondanks dat ik de sporen en de omgeving afgeplakt had met karton en dit na het slopen eerst schoongemaakt heb met de stofzuiger, moet ik toch hier en daar met de pincet aan de gang om korreltjes gips die weggeschoten zijn uit het gras te rapen.

Groeten Ruud B.

W. Thomas

• Offline Offline
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
« Reactie #43 Gepost op: 17 June 2010, 21:42:52 »
Wat maakt het uit als er veel rommel op de baan staat.
Kan men wel zien dat er gewerkt wordt (y)

wesley
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #44 Gepost op: 18 June 2010, 22:29:36 »
Ik heb vandaag de spoorbaan een beetje opgeruimd en de eerste twee overzicht foto's gemaakt;

hier de rode diesels die met de goederentreinen mogen stoeien op mijn baan.