Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 00:15:11
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bahn-AG
21 July 2025, 23:59:53
Sfeer op je modelbaan door René 4312
21 July 2025, 23:25:13
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Raadplaatje door Huup
21 July 2025, 22:39:08
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
21 July 2025, 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
21 July 2025, 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
21 July 2025, 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
21 July 2025, 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
21 July 2025, 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
21 July 2025, 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
21 July 2025, 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
21 July 2025, 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
21 July 2025, 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
21 July 2025, 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
21 July 2025, 14:40:06
  

Auteur Topic: Arriva en Veolia GTW in model  (gelezen 176670 keer)

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #330 Gepost op: 20 October 2011, 15:26:48 »
Maar het klopt toch alsnog niet zo? ::)

gr. Viktor

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3527
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #331 Gepost op: 20 October 2011, 16:05:24 »
Ja Floris, maar dat is de A bak met daar achter het dichte stuk het toilet.
Voor de rest heeft het treinstel overal 5 ramen tussen de C bak(motorunit)
en de deuren, zowel de A als de B bak.
En dan nog 2 volledige ramen tot aan de cabine. (dat klopt dan weer wel)

Gr.

Robbert Jan.

The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #332 Gepost op: 20 October 2011, 17:37:45 »
Ik vind deze keuze/ oplossing echt jammer. Juist de ramen geven in mijn ogen het orgineel een "rustig" uiterlijk. Door de halve ramen en dichte stukken komt het geheel wat "druk" over waardoor het model niet lijkt op het orgineel. Ik vind persoonlijk het een beetje teleur stellend zeker na het uitkomen van de benelux hondekoppen die weer wel geheel nieuw zijn, waar ook gekozen had kunnen worden voor blauw maken van bestaande modellen.
Dan toch maar een bnl hondekop.

Groet René
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1974
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #333 Gepost op: 20 October 2011, 18:08:39 »
Heren


De Zwitser, met de juiste raamindeling, daar gaat de bewerkte kop weer niet op (andere aansluiting op de mal) dus is de keuze gemaakt.

Of een juiste kop, of juiste raamindeling.
Men heeft gekozen voor een juiste kop.

Dus, bewuste keuze.


Waarom heeft men dan de aansluitingen niet gelijk gemaakt ? Hadden ze kunnen combineren naar hartelust.

gr Jos
« Laatst bewerkt op: 20 October 2011, 18:28:16 door Gert van den Heuvel. Reden: Quote hersteld, zodat duidelijk is wie wat zegt. Gelieve voortaan niet in de quote je eigen tekst te zetten. »

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #334 Gepost op: 20 October 2011, 18:48:11 »
Kijk dat snap ik nu ook weer niet, makkelijk is anders.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #335 Gepost op: 20 October 2011, 19:18:42 »
En als we nou met z'n allen zo veel gaan zeuren dat ze de elektrische arriva en de diesel veolia wel goed maken?  ::)

gr. Viktor

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #336 Gepost op: 20 October 2011, 19:31:20 »
Zit je nog met 2 niet kloppende stellen, daar zijn de nu komende mnodellen waarschijnlijk niet mee gered.  ;)
 

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2106
  • MSc Micro-Electronics
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #337 Gepost op: 20 October 2011, 19:55:09 »
Af en toe verbaasd het mij hoeveel er gezeurd kan worden hier. Ik krijg de indruk dat niks goed genoeg is. Zelfs de 3700 van Artitec kreeg van sommige zware kritiek. Het enige kommentaar dat ik kan geven op dit is :
'probeer het zelf eens, sommige is het gelukt'. Dat is nog iets wat m.i. veranderd is de laatste 40 jaar. Vroeger klaagden we minder. Misschien is daarom modelspoor niet meer zo populair.
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

eric10nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 794
    • OV Website
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #338 Gepost op: 20 October 2011, 19:57:49 »
Sommige mensen vinden altijd wel iets om te klagen.
Het ziet er goed uit en ik hoop hem volgende week op Eurospoor live te aanschouwen want dat zal Piko toch ook wel willen.

Eric
H0 (Fleischmann Profi), IB, Loconet, S88 en I-train

Sander Fondse

  • Offline Offline
  • Berichten: 2106
  • MSc Micro-Electronics
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #339 Gepost op: 20 October 2011, 20:01:05 »
[cynisme]
1. Misschien als we lang genog zeuren zal Piko wel voor een euro of 60 per stuk, wel passende kappen ontwikkelen.
2. Misschien kan iemand een juiste kap maken, die naar Piko sturen, en die na laten maken
3. Zoals zo vaak, een Beneluxactie.
[/cynisme]
Ho, Duitsland, 1951-1995. Van alles wat.17 *'en voor raden

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #340 Gepost op: 20 October 2011, 20:04:05 »
Het ziet er goed uit en ik hoop hem volgende week op Eurospoor live te aanschouwen want dat zal Piko toch ook wel willen.

Ja, daar had ik inderdaad nog niet eens aan gedacht!  (y)
En wat betreft dat klagen, ik vind dat we best commentaar mogen geven op de foto's.
Piko geeft een model uit van de GTW van Veolia en Arriva. Die hebben niet zo'n raamindeling.
En zeker omdat ze er nog 'expert' bij hangen vind ik dat je dan wel een kloppend model mag verwachten.
Over een klein detail doe ik niet moeilijk maar ik vind dat bij zoiets als de raamindeling het wel kloppend moet zijn,
omdat juist de raamindeling de uitstraling van het model bepaald. Zonder
Maargoed, ik ga hem nog wel kopen trouwens  ;)

gr. Viktor

Gert1

  • Gast
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #341 Gepost op: 20 October 2011, 20:08:23 »
Misschien is daarom modelspoor niet meer zo populair.

Niet? Ik maak me daar helemaal niet zoveel zorgen over. Als ik op beurzen als Houten om mij heen kijk zie ik weliswaar veel grijze koppen, maar ook (en dat is niet onbelangrijk!) beste wel veel jongemannen tussen de pakweg 15 en 30 jaar oud.
Ik heb de indruk dat er wel degelijk aanwas is. Dat die aanwas dankzij internet goed geïnformeerd is (vele malen beter dan de huidige generatie veertigers en vijftigers toen zij destijds 'nieuw' waren) staat buiten kijf.

Dat betere geïnformeerd zijn gaat gepaard aan een kritischere houding. Daar kan en mag je natuurlijk je mening over hebben, maar die kritischere houding hoeft natuurlijk niet per se een nadeel te zijn. Destijds waren we blij met een redelijk model van Lima van de Benelux NMBS 1186 (omdat er geen ander model was) en nu zijn we blij met eenzelfde model in een veel en veel betere kwaliteit van LS Models. Noem het vooruitgang of wat je wil. Ik denk dat het te danken is aan enerzijds het voortschrijden van de technische mogelijkheden en anderzijds aan een kritischere houding van de modelspoorconsumenten. Dat Piko nu kritiek over zich heen krijgt is jammer voor het merk, maar hopelijk worden ze er beter van!

mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 20 October 2011, 20:10:06 door Gert van den Heuvel »

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #342 Gepost op: 20 October 2011, 20:14:23 »
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens  (y)
En als iemand een fout maakt dan mag je daar commentaar over geven.
Dat is niet gelijk zeiken dat is gewoon je mening geven over iets.
Stel dat Piko door al het commentaar volgend jaar de andere versie met de goede raamindeling uitbrengt?
Dan zou ik daar gewoon een stroomafnemer opplakken en dan heb ik het liever zo.

gr. Viktor

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #343 Gepost op: 20 October 2011, 22:41:53 »
Af en toe verbaasd het mij hoeveel er gezeurd kan worden hier. Ik krijg de indruk dat niks goed genoeg is.

Hohoho..... ik denk dat er een subtiel verschil zit tussen "gezeur" en steekhoudende kritiek....
Mij had je niet gehoord als er bijvoorbeeld donker getinte ruiten ofzoets in zaten of verkeerde remschijven ofzo....DAT noem ik muggeziften en is een sport van een bepaald soort mensen waar je het NOOIT goed voor zal doen. Ik ben zeker bereid compromissen te nemen, maar in dit geval had IK in iedergeval niet gezeurd als de ramen misschien 1 millimeter smaller waren geweest maar waardoor wel de totaalindruk zou kloppen....Zoals het nu is gefabriekt is echt heel raar, en totaal fantasie. Zoals ik al schreef kloppen die 4 ramen wel maar sowiso dan aan de andere bak en niet met 3 en 1 raam maar 4 ramen en dan gesloten deel.....hoe moeilijk kan het zijn?

Mbt tot die 3737, ik heb er niets mee maar vind het een zeer geslaagd model, als ze nou bijvoorbeeld bij die loc ineens een 2-assige tender ofzo er achter hadden gehangen of zoiets tsja dan had ik die loc ook niet mooi gevonden..... het gaat om het totaal plaatje en daar mag je best wat van zeggen als dit totaal fantasie is.....zeker voor 200Euro = 440 gulden...... :-X

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Arriva en Veolia GTW in model
« Reactie #344 Gepost op: 20 October 2011, 22:48:46 »
Maar er was toch een kloppend model op de markt, van Scaletrading meen ik. Voor hun is het goed nieuws evenals voor de mensen die dit model al gekocht hebben. Het kost een paar centen meer, maar dan heb je ook een model dat beter overeenstemt met het origineel. Tenzij Arriva de Spurts gaat aanpassen...