Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 21:52:11
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 21:35:43
Mijn-bouw Indonesie door Wim1969
Vandaag om 21:22:04
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
Vandaag om 21:17:54
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 20:59:13
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 20:24:06
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
Vandaag om 20:05:15
Welke winkel voert deze merken? door Hennie
Vandaag om 19:55:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Karben
Vandaag om 19:15:46
Modelspoorbaan van Einte door william_2
Vandaag om 19:08:07
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 18:27:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:14:16
Au bord de la Cèze door Chris80
Vandaag om 17:59:51
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:25:36
Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
Vandaag om 16:23:17
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
Vandaag om 14:19:22
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
Vandaag om 13:25:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
Vandaag om 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.0 door MOVisser
Vandaag om 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:10:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 07:50:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
07 September 2025, 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm) door frederik19630
07 September 2025, 21:59:16
Modules van Kees Gorter (vervolg) door NS264
07 September 2025, 21:12:54
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door einte
07 September 2025, 19:38:57
  

Auteur Topic: Forse investering in goederenspoornet  (gelezen 754 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12481
    • sleutelspoor
Forse investering in goederenspoornet
« Gepost op: 10 June 2010, 15:57:02 »
Het kabinet heeft op 7 juni besloten tot extra investeringen in het goederenspoornet om het gebruik van de Betuweroute te bevorderen. Die beslissing maakt deel uit van het kabinetakkoord om de komende jaren in totaal 4,6 miljard euro in het Nederlandse spoornet te investeren. Het grootste deel van dat budget gaat op aan investeringen om in de Randstad 'spoorboekloos rijden' mogelijk te maken (6 sprinters + 6 intercities per uur) en aan de SAAL-corridor, de as Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad. Maar ook het goederenvervoer krijgt een impuls met de uitvoering  van een aantal projecten, die hoog op de prioriteitenlijst van de goederenvervoerders staan. Het demissionaire kabinet wil het goederenvervoer ten noorden van de Betuweroute beter spreiden. Zo hoeft het vervoer tussen Rotterdam en Noord-Duitsland straks niet meer via Amsterdam, maar wordt dat via de Betuweroute en Arnhem en de IJssellijn geleid. Vanaf Rotterdam gaan treinen in zuidoostelijke richting over de Betuweroute en via de nieuw te bouwen 'Zuidwestboog bij Meteren' naar Den Bosch en Eindhoven en verder. Behalve bij Meteren wordt er bij Deventer een nieuwe spoorboog aangelegd en komen er op diverse plaatsen inhaalsporen, extra perrons en vrije kruisingen. Deze 'voorkeursvariant' waar het kabinet nu voor gekozen heeft, kan rekenen op brede steun van de provincies en stadsregio's en is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met ProRail, NS en KNV Spoorgoederenvervoer, meldt het ministerie van Verkeer en Waterstaat in een persbericht.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Erwin Schuurman

  • Offline Offline
  • Berichten: 641
  • Jaah Mevrouw....Scheurgras..
    • www.friesemodelbaanclub.nl
Re:Forse investering in goederenspoornet
« Reactie #1 Gepost op: 10 June 2010, 16:14:33 »
Ha! dus toch een soort noordtak die aangelegd wordt :)
"Samenwerking betekent voor mij dat iedereen hetzelfde wil als ik!"

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4742
    • Filmpjes op YouTube
Re:Forse investering in goederenspoornet
« Reactie #2 Gepost op: 10 June 2010, 16:22:20 »
Eerst maar eens zien en dan geloven. Wordt jarenlag over gepraat en ondertussen gaat de prijs meerdere malen over de kop.
En Prorail, ach als die al tegenstribbelt als verladers de lijn Boxtel-Veghel weer in gebruik willen nemen hoef je daar ook niet al te veel van te verwachten.

En dan heb je ook nog die gemeenten met allerlei inspraak. Die doen al moeilijk als er bier vervoerd moet worden vanaf Heineken in Den Bosch. Dan toch liever een complete verkeersopstopping in de binnenstad en je dan afvragen waar dat fijnstof vandaan komt...
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT