Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 21:19:33
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:12:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
Vandaag om 21:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 20:56:29
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 20:54:52
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 20:52:20
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:33:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 19:56:37
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door NL-modelspoor
Vandaag om 19:35:49
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag door Seinhuis
Vandaag om 19:05:45
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 18:35:29
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:12:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door grossraumwagen
Vandaag om 18:04:36
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
Vandaag om 18:01:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 17:47:05
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
Vandaag om 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:44:52
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:13:16
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:31:59
NRS 107 / HSM 353 / NS 1604 in schaal N door janw
Vandaag om 15:28:19
  

Auteur Topic: Lima Hondekop kortkoppeling  (gelezen 5101 keer)

Piet van Dorssen

  • Offline Offline
  • Berichten: 104
Lima Hondekop kortkoppeling
« Gepost op: 01 January 2007, 16:11:15 »
Wie heeft ervaring met het inbouwen van een kortkoppeling in de motorbak van een Lima Hondekop? De overige rijtuigen zijn af en werken prima met een Symoba kortkoppeling.
NS tijdperk 3; Lenz Digital Plus; station Meppel; Koploper in voorbereiding

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: Lima Hondekop kortkoppeling
« Reactie #1 Gepost op: 08 January 2007, 14:23:16 »
Kijk eens op de site van Chris. Hij heeft ook een koploper kort gekoppeld (koppelloper?  ;)  )
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re: Lima Hondekop kortkoppeling
« Reactie #2 Gepost op: 08 January 2007, 15:37:50 »
Wat ik ooit hiervoor heb gedaan bij een Lima hondekop is de motor naar de neus verplaatsen.
Werkwijze: motor eruit halen en sjabloontje maken ter groote van het gat. Sjabloon op plaats waar kopdraaistel zit plakken en gat uitzagen. Uitgezaagde stuk in originele gat plakken m.b.v. enkele reepjes styreen. Hier ontstaat dan dezelfde ruimte voor de kortkoppeling als bij de andere rijtuigen. De motor kan dan in het nieuwe gat, dit past net bij de frontruiten, alleen in sommige uitvoeringen moet in de doorzichtige binnenkap een gat bovenin gemaakt worden (zit origineel ook boven motor). En als ik mij goed herinner nog 2 smalle reepjes styreen plakken aan de zijkanten van het nieuwe gat (het kan zijn dat ik in de war ben met Mat '46 ombouw), hier steunt het draaistel tegen. Even goed vergelijken met de originele plaats van de motor dus of dit nodig is.

Helaas geen foto's mogelijk, ik heb de Lima hondekoppen niet meer.

Albert
« Laatst bewerkt op: 08 January 2007, 15:44:42 door Albert.H0 »
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Remco vM

  • Online Online
  • Berichten: 3243
Re: Lima Hondekop kortkoppeling
« Reactie #3 Gepost op: 08 January 2007, 16:23:48 »
Ik heb hetzelfde gedaan als Albert, alleen heb ik de Lima motor vervangen door een spud. Scheelt weer pas en  zaagwerk ;)

Remco

Henk Veenstra

  • Offline Offline
  • Berichten: 1496
Re:Lima Hondekop kortkoppeling
« Reactie #4 Gepost op: 05 March 2010, 10:16:09 »
Dag Remco,

Heb je ook foto's van de geplaatste spud in de Lima Hondekop.
Hoe is de trekkracht van die spud?Kan het een 4 delig tre1nstel trekken.

mvg Henk

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5364
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Lima Hondekop kortkoppeling
« Reactie #5 Gepost op: 05 March 2010, 10:20:16 »
Met 1 spud trek je geen 4-delige hondekop, een 2-tje gaat nog net, maar in de bochten wordt 't al lastig.
Dit is ook een optie:
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,14756.0.html
Dan kun je vervolgens met Symoba's de bakken kortkoppelen.

Groet, Bessel
« Laatst bewerkt op: 05 March 2010, 10:22:53 door Besselspoor »
RETROBAHN A.G.

rpammeraal

  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Lima Hondekop kortkoppeling
« Reactie #6 Gepost op: 29 April 2017, 19:54:56 »
Heeft iemand fotos hoe een symoba op lima hondekop motorbak geïnstalleerd is?
Ben er (ook) mee bezig, maar zie absoluut geen ruimte, ook niet als het motordraaistel naar voren verplaatst is.
Het loopdraaistel (met stroomafname) neemt zoveel ruimte in dat t mij onmogelijk lijkt om symobas te installeren.
Maar, een plaatje zegt meer dan 80.000 woorden...