Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

nieuw te leggen sporen passend maken door onmogelijkhier
Vandaag om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:51:59
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
  

Auteur Topic: Spoorhumor  (gelezen 150557 keer)

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Spoor humor
« Reactie #60 Gepost op: 07 juni 2010, 19:47:23 »
Nu iedereen t'Huis is kan je geen mop vertellen van iemands uitspraak of je moet al twee pagina's terugbladeren.
Van Sander Fondse:
Terwijl ik in de 'sprinter' van Alphen naar Leiden zit, valt deze stil vlak voor de overweg bij Zoeterwoude in verband met luchtdrukproblemen.
Nu de joké als buitenlander: Hoezo veranderd het weer dan zo snel bij jullie?
Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

Boerpost

  • Offline Offline
  • Berichten: 158
  • ons geluk: Jente 08-09-09
Re:Spoor humor
« Reactie #61 Gepost op: 07 juni 2010, 20:58:34 »
Nu ik dit topic lees, schiet me een aardige anekdote te binnen. Jaren geleden ben ik op een zondag naar Rijswijk geweest. Na een leuke dag in de avond weer terug naar Assen en in Utrecht stapten een paar jonge militairen in. Vervolgens stapten in Amersfoort 2 jonge vrouwen in, die plaatsnamen tegenover de 2 militairen. De vrouwen communiceerden met elkaar via gebarentaal. Nu werden de militairen gaandeweg de rit steeds joliger en joliger. Bij het naderen van Assen pakten de militairen alvast hun bagage en de ene zei tegen de ander dat de twee dames tegenover hun best knap waren, maar zo jammer he, van die gebarentaal. De trein remde af, de miliairen stonden op en wilden net uitstappen toen een van de 2 vrouwen hun nariep: ,,Heren nog een fijne avond!" Het resultaat: een wel erg rode militair en een coupe die dubbel lag van het lachen. :D

Groetjes, Gert

Ernst-Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1354
  • PTR
    • Draaistel
Re:Spoor humor
« Reactie #62 Gepost op: 07 juni 2010, 21:01:37 »
Er werd vanaf toen met spoornummers gewerkt. Veel duidelijker, en geen kans meer op vergissingen. Maar in de UK is dat systeem nog steeds niet doorgedrongen, daar werken ze nog met platformnummers.

In Polen wordt ook nog steeds met perrons gewerkt, niet met sporen. En het is helemaal leuk als je een eilandstationsgebouw hebt, liggen bijvoorbeeld perron 1-3 aan de ene kant, 4-6 aan de andere in de volgorde (van links naar rechts) 3-2-1-4-5-6. Af en toe staan wel spoornummers aangegeven (Tor) maar daar wordt eigenlijk niet mee gewerkt. Van Tsjechië heb ik het zo even niet paraat of ze daar met spoor of perronnummers werken.

Ernst-Jan

Anoniem

  • Gast
Re:Spoor humor
« Reactie #63 Gepost op: 07 juni 2010, 21:06:22 »
In Tsjechië zijn het doorgaans ook perronnummers (nástupiště X) die gebruikt worden.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Spoor humor
« Reactie #64 Gepost op: 07 juni 2010, 21:15:58 »
Kolej.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8140
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Spoor humor
« Reactie #65 Gepost op: 07 juni 2010, 21:38:45 »
Tja....
Nu wil ik weer grappige verhalen,anekdotes en moppen lezen ;D (y)
Of open een topic over perrons....... ::)
Vr. groeten,
Bob

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2664
    • M'n treinbaan...
Re:Spoor humor
« Reactie #66 Gepost op: 07 juni 2010, 22:03:12 »
2 mannen, niet al te slim, zochten een nieuwe baan... Bij Prorail mochten ze nog wel een kans wagen.
Na een bespreking met de afdelingschef onderhoud, mochten ze aan het werk.
Deze had echter al in de gaten, dat de beide kerels niet al te slim waren. Dus, op weg naar een stuk spoor, wat kaarsrecht was, en ontzettend lang. Dit spoor wat tevens al jaren niet meer gebruikt.
Chef: "waar de sporen bij elkaar komen als één punt (aan de horizon), daar zit een slechte plek in het spoor, die eruit gehaald moet worden, en vervangen door een goed stuk spoorstaaf..."

Dus, de beide kerels op stap, met een stuk spoorstaaf, en een las/snij-apparaat.
Lopen, lopen, lopen, als maar lopen richting de horizon waar de sporen samenkomen als één punt.

Na een halve dag sjouwen, zegt de ene vent: "Nou, dat stuk wat die man bedoelt lijkt nog wel net zo ver weg als vanochtend, toen we begonnen te lopen! Ik ga even zitten, om wat te drinken!"
Zegt de ander, terwijl hij achterom kijkt: "Je mag het geloven of niet, maar we zijn het punt al voorbij!"  ;D


Groet,

Ronald
Je rolt van het één in het ander...

HuubvG

  • Offline Offline
  • Berichten: 3717
Re:Spoor humor
« Reactie #67 Gepost op: 07 juni 2010, 22:09:10 »
Ha ha, die is echt leuk!  ;D

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Spoor humor
« Reactie #68 Gepost op: 07 juni 2010, 22:10:45 »
 ;D ;D ;D
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Ronald81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2664
    • M'n treinbaan...
Re:Spoor humor
« Reactie #69 Gepost op: 07 juni 2010, 22:11:18 »
Je hebt vanaf Zwolle naar Groningen 2 opties: de stoptrein, of de Intercity. Laastgenoemde stopt alleen nog in Assen. Als je de tussengelegen stations wilt pakken, moet je met de stoptrein gaan...

Dat was dus iets wat een jong ventje vergeten had... Hij zat dus in de Intercity richting Groningen, met een kaartje tot aan Hoogeveen. Beetje dom dus. Hij kwam er echter pas achter, toen de conducteur het kaartje kwam checken. "Ja jongeman, dat gaat zo niet goed komen, je zult straks in Assen de trein terug naar Hoogeveen moeten pakken!" Hij baalde enorm, want nu was hij nog later thuis... En teleurgesteld kijkt hij wat uit het raam.
Een oudere man tegenover hem, heeft het hele verhaal aangehoord, en legt z'n krant terzijde.
"Zeg jongen, ik heb een idee. Jij bent niet zo dik, dus als we nou straks dat raam es opendraaien, als we bijna bij Hoogeveen zijn, dan kun je naar buiten klimmen, hou ik je vast, en dan ga je vast rennen. Zodra we dan bij het perron zijn, laat ik je los, en dan heb je nog een mooi stuk perronlengte, om uit te lopen..."

Zo gezegd zo gedaan. Raampje open, jongen eruit, rennen, man laat los, draait het raam weer dicht, en gaat verder met z'n krant.

Een kleine 10 minuten later, komt het ventje weer tegenover hem zitten, zwaar hijgend, helemaal bezweet...
"Wat krijgen we nu dan???", vraagt de man.

"Nou, ik ben dus net via het raam naar buiten gegaan. Het rennen op het perron ging ook prima! Alleen, ik had nog zo veel snelheid aan het eind, dat een man, die zijn vrouw uitzwaaide vanuit het raam, dacht, dat ik de trein nog moest halen, dus die trok me weer naar binnen!!!"

 ;D ;D ;D

Groet,

Ronald
Je rolt van het één in het ander...

manuelspot

  • Gast
Re:Spoor humor
« Reactie #70 Gepost op: 07 juni 2010, 22:24:53 »
Wat een geniale grappen Ronald hahahahaha

Manuel

knar46

  • Offline Offline
  • Berichten: 782
Re:Spoor humor
« Reactie #71 Gepost op: 08 juni 2010, 11:50:26 »
Zit een man in de stoptrein van Sittard naar Roermond tegenover een dame met een rijkelijk gevulde boezem (een uitschuiftafeldame in de termen van Toon Hermans zg). De trein nadert een station en hij staat alvast op maar de trein remt abrupt en hij valt tegen de boezem van de vrouw aan. Hij vraagt: "Is dit Echt". "Nee" zegt zij "dit is Susteren".

Komt een fraai uitgedoste fransman tegenover een engelse dame in de trein (in Engeland) te zitten. Zegt zij "shut the door". Hij staat op en omhelst haar maar bemerkt dat dit niet op prijs wordt gesteld en zegt "sorry, ik dacht dat u zei je t'adore".
PS. Aangezien tegenwoordig nog maar weinig Frans op scholen wordt onderwezen geef ik hier de vertaling van adorer: aanbidden/dol veel houden van/afgodisch vereren.

Wat is de overeenkomst tussen een treinmachinist en een jurist?
Antwoord: zij noemen zich beide meester.

Knar46 


Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re:Spoor humor
« Reactie #72 Gepost op: 08 juni 2010, 12:42:39 »
2 mannen, niet al te slim, zochten een nieuwe baan... Bij Prorail mochten ze nog wel een kans wagen.
Kleine correctie; dat moet natuurlijk Infrabel in België zijn  ;).

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

2rail-Tim

  • Offline Offline
  • Berichten: 259
  • Digitaal / Piko A-rails / DB
Re:Spoor humor
« Reactie #73 Gepost op: 08 juni 2010, 18:49:56 »
Wat een super grappen staan hier in dit draadje :D

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Spoor humor
« Reactie #74 Gepost op: 08 juni 2010, 21:02:49 »
Nou, ik kan de Donald Duck wel opzeggen...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)