Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 22:52:56
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Ronzol
Vandaag om 22:25:58
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:25:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 22:04:19
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
Vandaag om 22:00:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
Vandaag om 21:59:16
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:47:59
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Eric B
Vandaag om 21:46:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:46:22
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 21:17:04
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 21:08:27
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Noordster
Vandaag om 20:32:24
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Stefan88
Vandaag om 20:31:18
Line-up foto's van modellen door Jeroen95
Vandaag om 20:12:18
Digitaal-delta door Biesje
Vandaag om 20:07:34
Minibaan Visserskaai H0 door NS264
Vandaag om 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 19:58:39
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
Vandaag om 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:16:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:52:43
TAMS PZS-2.2 door bask185
Vandaag om 18:49:53
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
Vandaag om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 18:23:36
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
  

Auteur Topic: Ongeluk Naarden - Bussum  (gelezen 4001 keer)

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Ongeluk Naarden - Bussum
« Gepost op: 29 May 2010, 14:56:06 »
Vanmorgen is een 22 jarige vrouw ernstig gewond geraakt op het station Naarden - Bussum.
De vrouw wilde de trein nog halen en is tussen perron en trein gekomen.
De trein is daarna gaan rijden.
het treinverkeer heeft daarna nog enige tijd stil gelegen
Bron : teletext
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:Ongeluk Naarden - Bussum
« Reactie #1 Gepost op: 29 May 2010, 16:59:47 »
Zo'n idioot persoon die niet nadenkt over zijn of haar acties was er een tijdje geleden op Rotterdam ook nog...
Blijkbaar is een half uurtje wachten meer waard als je leven!
« Laatst bewerkt op: 29 May 2010, 20:31:11 door Bruno »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re:Ongeluk Naarden - Bussum
« Reactie #2 Gepost op: 29 May 2010, 19:35:05 »
Wat is de essentie van deze persoon gelijk idioot noemen ?

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3644
    • Flickr
Re:Ongeluk Naarden - Bussum
« Reactie #3 Gepost op: 29 May 2010, 19:45:14 »
Inderdaad, alsof niet iedereen ooit wel eens uit reflex een domme actie uithaalt.
Het gaat hier bovendien om blijvende invaliditeit en dat is hoe dan ook sneu genoeg.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Ongeluk Naarden - Bussum
« Reactie #4 Gepost op: 29 May 2010, 19:50:35 »
Vr. groeten,
Bob

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:Ongeluk Naarden - Bussum
« Reactie #5 Gepost op: 29 May 2010, 20:30:31 »
@Thom: Wat is de essentie van dit hele nieuwbericht opzich?

Voor de betreffende vrouw is het inderdaad triest.
Maar zoals in het nieuwstbericht staat "Toen zij de trein wilde openen viel zij van het perron", ik weet niet wat je dan aan het doen bent, maar door het drukken op de openknop van de deuren val je normaal gesproken echt niet van het perron.
De NS moet maar een nieuw regeltje invoeren: Trein niet meer aanraken na het fluitsignaal...

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Ongeluk Naarden - Bussum
« Reactie #6 Gepost op: 29 May 2010, 20:49:07 »
Dan zal de NS nog maar weinig reizers kunnen vervoeren, hoe vaak ik het niet meemaak dat een conducteur al op zijn fluit blaast terwijl de passagiers nog bezig zijn met instappen....
Vr. groeten,
Bob

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:Ongeluk Naarden - Bussum
« Reactie #7 Gepost op: 29 May 2010, 20:53:37 »
Groot gelijk heeft die beste man, als er, zoals in de meeste gevallen, maar gebruik wordt gemaakt van 2 tot 4 deuren terwijl er heel wat meer zijn...
Dagelijks reis ik met de trein naar Rotterdam/Den Haag, en als ik zie hoe rustig het voorin is, en hoe druk het achteraan is verbaas ik me altijd weer!

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3644
    • Flickr
Re:Ongeluk Naarden - Bussum
« Reactie #8 Gepost op: 29 May 2010, 20:58:30 »
Dan zal de NS nog maar weinig reizers kunnen vervoeren, hoe vaak ik het niet meemaak dat een conducteur al op zijn fluit blaast terwijl de passagiers nog bezig zijn met instappen....
Vertrokken wordt er echter pas als ook de conducteur zijn deur heeft gesloten, dat lijkt me veilig  :)

Overigens laatst op Den Bosch wel een sneue actie: stopper naar Oss had nog geen veilig, HC blaast wel op fluit en sluit door en trein rijdt 25 meter door tot sein waar hij 4 minuten - nog aan het perron en met gesloten deuren - blijft staan wachten vanwege de vertraagde IC naar Utrecht die voorrang kreeg - ondertussen tientallen reizigers die hun overstap uit die vertraagde IC toch niet haalden maar wel 4 minuten naar de trein konden staan kijken waar ze niet meer in mochten, maar die wel na de IC pas vertrokken mocht.

Lokpaint

  • Gast
Re:Ongeluk Naarden - Bussum
« Reactie #9 Gepost op: 29 May 2010, 21:16:48 »
Hoi

Ik snap niet waarom er bij elk incident waarbij een trein betrokken is gelijk een of ander stompzinnig draadje aangemaakt moet worden.

Toegevoegde waarde 0,0 wat mij betreft.

Bart

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Ongeluk Naarden - Bussum
« Reactie #10 Gepost op: 29 May 2010, 21:29:09 »
Daar heb je wel gelijk in.

Heel vervelend ongeluk, maar het heeft niets te maken met onze hobby, zowel modelspoor als grootspoor.
Ik heb ook spijt van mijn bijdrage aan dit draadje :'(
Vr. groeten,
Bob

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re:Ongeluk Naarden - Bussum
« Reactie #11 Gepost op: 30 May 2010, 22:21:17 »
@Thom: Wat is de essentie van dit hele nieuwbericht opzich?

Voor de betreffende vrouw is het inderdaad triest.
Maar zoals in het nieuwstbericht staat "Toen zij de trein wilde openen viel zij van het perron", ik weet niet wat je dan aan het doen bent, maar door het drukken op de openknop van de deuren val je normaal gesproken echt niet van het perron.
De NS moet maar een nieuw regeltje invoeren: Trein niet meer aanraken na het fluitsignaal...
Dan nog lijkt het me niet nodig om iemand die zich even ergens niet van bewust is, direct voor idioot uit te maken.

Iedereen is weleens een straat overgestoken door een sprintje te trekken terwijl er een auto je tegemoed komt, dan val je toch ook niet express als het misgaat   ;)