Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
Vandaag om 18:03:23
Trix DXI van DC naar AC door Robert vh Prutsert
Vandaag om 18:02:14
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
Vandaag om 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
Vandaag om 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
Vandaag om 17:24:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:22:20
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 17:13:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:12:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
Vandaag om 16:37:20
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Erwin 054
Vandaag om 16:29:08
Artitec goederenwagen door henk
Vandaag om 16:17:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door janw
Vandaag om 15:50:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 15:42:58
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 15:38:28
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 15:34:59
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door wob
Vandaag om 15:16:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:03:35
Roco N.S.diesel elektrische loc 2400 door Tedo
Vandaag om 15:03:08
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door meino
Vandaag om 14:50:54
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door aad52
Vandaag om 14:25:29
Heimwee naar de NFLS (Noord-Friesche Locaalspoorweg-Maatschappij) door daempfer
Vandaag om 13:54:15
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 13:50:14
Bouw van OCCRE G10 in CIWL livrei in spoor 1 door Sven VG
Vandaag om 13:10:29
Veevervoer ss/ ns door Edsko Hekman
Vandaag om 12:32:22
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 12:31:48
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 12:08:59
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 12:08:50
Duitser met hoedje (Beurs Houten) door thevandijks
Vandaag om 11:58:08

Auteur Topic: Er is een tijd van komen en een tijd van gaan  (gelezen 1890 keer)

Anne W

• Gast
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan
« Gepost op: 18 May 2010, 15:51:03 »
In het onderwerp staat: er is een tijd van komen en een tijd van gaan, de tijd van gaan is nu voor mij aangebroken, echter niet vrijwillig: ik weet dat ik in mijn enthousiasme als gebruiker van de Raptor wel eens wat te ver ga, maar nu meent het moderatorenteam zelfs dat ik geen antwoord meer mag geven op een gerichte vraag omdat dat “off-topic” zou zijn en dat verwijt is voor mij absoluut niet aanvaardbaar, waardoor al mijn plezier in het deelnemen aan dit forum vergaan is.

Na geprobeerd te hebben te komen tot een inhoudelijke discussie met het moderatorenteam over het specifiek geval, wat niet gelukt is, heb ik dan ook besloten mijn lidmaatschap van dit forum te gaan beëindigen en de vrijkomende tijd te besteden aan waar het allemaal om draait: het beoefenen van de modelspoorhobby, ook ga ik tijd besteden aan iets sociaals, het geven van ondersteuning aan de contactgroep van mensen met twee bepaalde vormen van beenmergkanker, iets waar mijn echtgenote aan lijdt.

Wat blijft is mijn enthousiasme voor de Raptor, mijn kansen invloed uit te oefenen op wat er uitgevonden wordt en collega modelspoorders te vertellen hoe mooi banen geautomatiseerd kunnen worden, in principe zonder het “grote oog”, de computer, maar in de nabije toekomst voor die mensen die dat leuk vinden ook met de computer als “hulpje”.

Aangezien de Raptor organisatie heel erg kleinschalig is en dus weinig “meldkracht” heeft en het toch voor de modelspoorder interessant, of belangrijk, is om te weten wat er zo allemaal speelt, zal ik bezig blijven mijn enthousiasme uit te stralen via workshops, beurzen en nu in mindere mate, via de openbare forums, dus voor diegenen die graag op de hoogte blijven geldt: laat je blik niet vertroebelen door enkel vooringenomen collega’s en kijk om je heen.

Ik heb het al heel vaak gezegd, ik ben een hele gewone modelspoorder, voor de vorderingen van mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0 .

Ik sluit af met iedereen veel plezier en succes te wensen met zijn hobby, bijgaand een mooie afscheid “sfeer” foto van mijn baan.

Groet, Anne W

Peter van der Leek

• Administrator
  • Offline Offline
    • Somda
Re:Er is een tijd van komen en een tijd van gaan
« Reactie #1 Gepost op: 18 May 2010, 16:10:32 »
ik weet dat ik in mijn enthousiasme als gebruiker van de Raptor wel eens wat te ver ga, maar nu meent het moderatorenteam zelfs dat ik geen antwoord meer mag geven op een gerichte vraag omdat dat “off-topic” zou zijn en dat verwijt is voor mij absoluut niet aanvaardbaar, waardoor al mijn plezier in het deelnemen aan dit forum vergaan is.
Dat is de grootst mogelijke onzin. Je wilt gewoon niet snappen waar wij je een waarschuwing voor hebben gegeven.
Voor ons is alle plezier in het omgaan met jou ook vergaan.

Deze discussie gaat om begrijpelijke redenen op slot.
Met vriendelijke groet,
Peter van der Leek

Bestuur Stichting BeneluxSpoor.net

• Offline Offline
Re:Er is een tijd van komen en een tijd van gaan
« Reactie #2 Gepost op: 18 May 2010, 16:42:20 »
Anne

Het enige wat we hebben gedaan als moderator team, is je meerdere malen verzocht om te stoppen in draadjes die NIET over de Raptor gingen maar een compleet ander digitaal systeem te reageren met oplossingen waar de Raptor dan weer in werd betrokken.

Dat je enthousiast bent over de Raptor, dat is ondertussen duidelijk, en dat mag, maar dan moet het wel over de Raptor gaan. Elk antwoord wat jij geeft aan een gebruiker die een vraag stelt over een digitaal systeem, leid zich terug naar de Raptor, tot groot ongenoegen van de gebruikers.
Vandaar dat het moderator team alleen maar 2 waarschuwingen heeft gegeven, meer niet.
Er is geen discussie geweest tussen moderators en jouzelf. Er is slechts een reactie van jou gekomen dat je wel eens met een advocaat zal gaan praten, en dat dit forum in jou ogen geen bestaansrecht meer heeft.

Dan snap je dat het voor ons ook ophoud.

MVG

Chris van Diesen
Team Moderators.
« Laatst bewerkt op: 18 May 2010, 16:52:26 door Bestuur Stichting BeneluxSpoor.net »