Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door Jelmer
Vandaag om 19:50:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door rail4marcel
Vandaag om 19:49:19
Ontraxs 2026 door Marty
Vandaag om 19:48:45
Zoeken in het Utrechts archief door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:35:30
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 19:29:39
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Bert55
Vandaag om 19:26:30
Ineens geen sound meer door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:23:27
Fleischmania Nostalgia door Eric v C
Vandaag om 19:12:25
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 19:01:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:50:41
koppeling vervangen Minitrix wagon door VictorPM
Vandaag om 18:49:54
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 18:46:05
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 17:45:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 17:43:18
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 17:39:31
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0 door Duikeend
Vandaag om 17:37:44
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door einte
Vandaag om 17:05:21
Beekdaelen in H0 door einte
Vandaag om 17:03:46
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026 door Ronald69
Vandaag om 17:03:30
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:56:31
Geïsoleerd motorschild. door Ronald69
Vandaag om 16:51:29
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 16:39:26
Rondom Charlois door tothebeach
Vandaag om 16:30:27
Doornvliet door Eric B
Vandaag om 16:26:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 16:25:41
Yamorc 7001 dood door Niels64
Vandaag om 15:48:18
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
Vandaag om 15:17:56
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door wob
Vandaag om 14:22:30
MTB DP1 v2 - Wormwiel terug plaatsen. door BillWisselWizard
Vandaag om 13:14:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:33:43
  

Auteur Topic: LS models ICRm  (gelezen 242567 keer)

W. Dagevos

  • Offline Offline
  • Berichten: 696
Re:LS models ICRm
« Reactie #30 Gepost op: 18 May 2010, 20:03:28 »
Ja precies die vielen mij ook al op...

Wat zit daar in het echt dan onder een rijtuig?

Want ik was al heel lang op zoek naar welk onderdeeltje daar nou in moest :P

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6453
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:LS models ICRm
« Reactie #31 Gepost op: 18 May 2010, 20:04:24 »
Bij de oude ICR zit daar niks.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

W. Dagevos

  • Offline Offline
  • Berichten: 696
Re:LS models ICRm
« Reactie #32 Gepost op: 18 May 2010, 20:05:57 »
Ah oke.

Maar zit daar nou dan een Airco Unit onder ofzo?
Ik bedoel dan onder de nieuwe rijtuigen


Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6453
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:LS models ICRm
« Reactie #33 Gepost op: 18 May 2010, 20:06:45 »
Bij de ICRm zit daar de Airco onder.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

W. Dagevos

  • Offline Offline
  • Berichten: 696
Re:LS models ICRm
« Reactie #34 Gepost op: 18 May 2010, 20:08:29 »
Maar de ICRm is toch de stuurstand  ???
Draagt die dezelfde onderplaat als een ICR ?

Bij LSmodels.

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:LS models ICRm
« Reactie #35 Gepost op: 18 May 2010, 20:11:10 »
De ICRm's zijn ICR's maar dan gemoderniseerd. De m in ICRm staat voor modernized. De stuurstand is de BDs volgens mij.

Gr. Iven

W. Dagevos

  • Offline Offline
  • Berichten: 696
Re:LS models ICRm
« Reactie #36 Gepost op: 18 May 2010, 20:12:24 »
Ja kan wel wat je zecht.

Maakt me eerlijk gezecht een beetje door de war :P
Zoveel lettertjes zoveel cijfertjes... :P

Mvg.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6453
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:LS models ICRm
« Reactie #37 Gepost op: 18 May 2010, 20:15:44 »
De ICR en de ICRm zijn precies dezelfde rijtuigen.
Alleen de ICRm is de gemoderniseerde versie ervan.
De BDs is de stuurstand van de ICRm.

Even de grootste zichtbare verschillen voor de beide wagens.

ICR
- Ramen die deels geopend kunnen worden.
- Geen airco
- De ICR kent geen stuurstand (behalve de Benelux ICR)
- Lederen stoelbekleding

ICRm
- Ramen uit een stuk , maar met aan elke zijde minimaal een raampje wat opengeklapt kan worden.
- Airco
- gestoffeerde stoelbekleding
- DE ICRm heeft wel een stuurstand, de BDs.



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4609
Re:LS models ICRm
« Reactie #38 Gepost op: 18 May 2010, 20:17:39 »

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:LS models ICRm
« Reactie #39 Gepost op: 25 May 2010, 11:50:26 »
Hoe ver kunnen de ramen van een ICRm eigenlijk opengeklapt worden?

Gr. Iven

manuelspot

  • Gast
Re:LS models ICRm
« Reactie #40 Gepost op: 25 May 2010, 12:24:11 »
Hoe ver kunnen de ramen van een ICRm eigenlijk opengeklapt worden?

Gr. Iven

Net zo ver als bij de Mddm ramen en de ramen in een DM 90. Zo'n 20 à 30°

Manuel

Joff-10242

  • Offline Offline
  • Berichten: 87
Re:LS models ICRm
« Reactie #41 Gepost op: 27 May 2010, 18:57:48 »
als ze niet op slot gedraaid zijn.......

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:LS models ICRm
« Reactie #42 Gepost op: 29 May 2010, 18:19:43 »
Ik heb de LS models ICRm's besteld  ;D

Gr. Iven

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:LS models ICRm
« Reactie #43 Gepost op: 05 June 2010, 08:44:15 »
Ik heb laatst gereisd met een ICRm (een hele happening vergeleken met de VIRM ;D) Maar het bleek inderdaad zo te zijn dat de ramen op slot gedraaid zijn  :-\
Ik had trouwens nooit gedacht dat de 1e klas coupés heeft.

Gr. Iven

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4609
Re:LS models ICRm
« Reactie #44 Gepost op: 05 June 2010, 09:49:55 »
Daar mag je als reiziger ook niet aankomen. Die ramen zijn er alleen voor noodgevallen. Dus wanneer de airco niet werkt. Deze moet de HC dan openen. Anders zet iedereen die ramen open en is het effect van airco weg.