Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Weleldhavendag 2025 Rotterdam door Sicco Dierdorp
Vandaag om 13:35:43
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 13:34:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ben
Vandaag om 13:31:40
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:20:31
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Prutsert
Vandaag om 12:51:26
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Rob Ellerman
Vandaag om 12:41:24
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 12:39:03
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Jeronimos
Vandaag om 12:29:18
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 12:21:00
Wach-/Begleitwagen Pwghs van USATC en FFA door martijnhaman
Vandaag om 12:08:47
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:56:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:32:58
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 10:56:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door VulcanRaven
Vandaag om 10:31:56
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Jeroen Water
Vandaag om 07:52:24
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 07:12:00
Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
30 July 2025, 21:59:46
Fleischmann Anna ombouw. door defender
30 July 2025, 21:17:34
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
30 July 2025, 21:04:40
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
30 July 2025, 20:58:24
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
30 July 2025, 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
30 July 2025, 20:37:50
Gewoon wat busfoto's door R1954
30 July 2025, 20:36:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
30 July 2025, 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
30 July 2025, 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
30 July 2025, 19:00:07

Auteur Topic: Doe mee aan het Railhobby lezersonderzoek!  (gelezen 11974 keer)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
Re:Doe mee aan het Railhobby lezersonderzoek!
« Reactie #60 Gepost op: 26 June 2010, 11:02:54 »
Tja Huub

Kunnen we er wel over dooremmeren, maar dat heeft geen zin. Ik zie die kritiek wel.
Die dat niet zien, prima. Even goede vrienden.
« Laatst bewerkt op: 26 June 2010, 11:24:22 door Chris van Diesen »

hubertus

• Offline Offline
« Reactie #61 Gepost op: 26 June 2010, 11:28:49 »
Er wordt kritiek geleverd op SK. Of die terecht is of niet, kan ik niet beoordelen. Ik weet wie SK is, maar daar houdt het verder mee op.
Impliciet worden ook de bezoekers die een reactie geven in dit draadje bekritiseerd.
Maar geef mij één citaat waaruit blijkt dat er ook kritiek wordt geleverd op BNLS.
Succes ermee, ik kijk volgende week wel of het gelukt is....

Huub

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #62 Gepost op: 26 June 2010, 11:31:51 »
Huub

Een gebruiker bekritiseren, op zo'n manier, vat ik op als een sneer naar BNLS, van : Kijk dat zeur forum zeurt weer, zien jullie dat ?
Dat dan die gebruiker een (ex) medewerker is van RH, dat weten ze verdraaid goed.
Men had ook gewoon SK persoonlijk even kunnen aanspreken.

Ze hebben zijn email en telefoonnummer immers. Is geen redactioneel stukje voor nodig. (Dus neem ik SK ook een beetje in bescherming) Ik vind het geen manier van doen om zo met elkaar om te gaan. Dat is mijn grootste boosheid. Niet direct de (in mijn ogen) sneer naar BNLS.
Ik ben ook niet boos op personen bij RH, dat kan ook niet men spreekt als groep.
En Huub, het is mijn opvatting he, ik spreek namens mijzelf.
« Laatst bewerkt op: 26 June 2010, 13:02:11 door Chris van Diesen »

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #63 Gepost op: 26 June 2010, 11:37:20 »
hij heet Huub

(ook in 2e termijn ;D)
« Laatst bewerkt op: 26 June 2010, 11:40:45 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #64 Gepost op: 26 June 2010, 12:07:31 »
grom.

Mispoes

• Offline Offline
« Reactie #65 Gepost op: 26 June 2010, 12:38:52 »
Huub, ik kan voor een deel wel met je mee gaan:
Ik vind dat, als er al sprake is van kritiek van RH/Scala op BNLS dit zich beperkt tot:

-de verwondering dat er op BNLS zo'n discussie kan ontstaan (volledig voorbijgaande aan het feit dat de opsteller van de enquete zèlf een topic opent op BNLS, maar dit was al eerder opgemerkt)

-RH/Scala neemt afstand van de beweringen in deze discussies.  Waarom meervoud gebruiken? Letterlijk bedoelen ze dan alle discussies op BNLS mee maar dat zal de hautaine auteur wel niet menen want daarvoor moet hij alle onderwerpen bijgehouden hebben en dat heeft ie niet gedaan want dan had ie wel geweten wie onze Krasmans is. Volgens mij distantiëert de auteur zich alleen van de beweringen in deze discussie. Van een echte aanval op BNLS is denk ik geen sprake.

Maar als ik eerlijk ben vind ik het een volstrekt overbodig stukje, dat onbedoeld komisch overkomt, geschreven door iemand die bij mij niet de indrukt wekt hoe een forum werkt.

Sluiten we uit dat de gehele redactie, inclusief Krasmans, zich in de stuurstand heeft verzameld voor deze stunt om het blad weer eens flink onder de aandacht te krijgen en ons, Beneluxers, het werk zelf te laten doen... High-fivend "Kijk ze zich eens druk maken om ons..." ? ;D  
« Laatst bewerkt op: 26 June 2010, 12:42:02 door Mispoes »

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #66 Gepost op: 26 June 2010, 12:41:16 »
Oei, snel stoppen dan !  ;D

kruimel

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 26 June 2010, 13:18:29 »

Wat mogen we volgend jaar dan van een enquete verwachten bij een nieuwe stagiaire? Niet gehinderd door enige vorm van een modelspoorvirus wordt dan de hele modelspoorhobby even op belachelijkheid getest?
Het spijt me wel, maar zo'n reactie van Railhobby komt in mijn optiek kleinerend over. Hiermee zijn modelbouwers niet gediend, maar misschien dat de wereld van modelspoorders (lees tapijtrijders) wat minder gecompliceerd is. Ik weet het niet, maar Railhobby zal het vast wel weten.   ;D

Gerard
Ik geloof dat ik je commentaar niet helemaal kan volgen, maar heb het gevoel dat je de 'tapijtrijder', zoals je ze hier omschrijft, als minderwaardig weg zet, iets dat ik in dat geval alleen maar kan betreuren. Zeker omdat een modelspoorder later benst een -bouwer zou kunnen worden.

Maar verder ontopic: ongeacht van wat ik van RH vind, vind ik hun reactie tamelijk ondoordacht en een bewijs van onvermogen om moderne communicatie-vormen te begrijpen. Ben je het niet eens met kritiek online, reageer dan ook op de plek waar deze kritiek geuit wordt. Overigens heb ik de enquete niet bekeken, maar de manier waarop dit alles naar buiten is gebracht laat te wensen over. En Chris, een dergelijk stukje is eerder een promotie van BNLS dan dat het een afschrikwekkende werking heeft. Als het nieuw voor me was geweest was ik nl. zeker even gaan kijken op het forum.

Jefftrack

• Offline Offline
  • Dutch Iron Works
    • Diorama Collectief
« Reactie #68 Gepost op: 26 June 2010, 13:22:31 »
Heren
Geveegd.

Let wel even heel goed op wat je neerzet....
Beledigende teksten kunnen echt niet.

Dan ben ik benieuwd waarom mijn bericht is verwijderd want daar stond niets beledigends in ???

Jeffrey

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #69 Gepost op: 26 June 2010, 13:28:49 »
Vragen over moderatie kunnen gesteld worden via PB aan dienstdoende moderatoren of via het algemene adres: info@beneluxspoor.net

Deze draad is niet de plek om daar vragen over te stellen :)

Gr. Remco.

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #70 Gepost op: 26 June 2010, 14:52:28 »
Ik geloof dat ik je commentaar niet helemaal kan volgen, maar heb het gevoel dat je de 'tapijtrijder', zoals je ze hier omschrijft, als minderwaardig weg zet, iets dat ik in dat geval alleen maar kan betreuren. Zeker omdat een modelspoorder later benst een -bouwer zou kunnen worden.
hoezo meteen minderwaardig? Zo zet je het zelf neer: de "spoorder" die opklimt naar het niveau "bouwer". En tja, de een post hier iets "kijk eens hoe mooi ik dit heb gebouwd" en de ander "kijk eens hoe mooi ik dit heb gekocht". Net wat je voorkeur is... Dat er meer reacties komen op wat iemand gebouwd heeft is niet onlogisch, voor gekochte zaken kun je ook zelf naar de winkel en er alles over te weten komen.

En als ik mijnheer Kras was zou ik me nu wel vijf keer bedenken voor ik ooit nog een poot uit zou steken voor RH.

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 26 June 2010, 15:04:42 »
Ik ben al jaren abonnee van de RH en ik ben waarschijnlijk niet zover gevorderd dat ik dit blad niet weet te waarderen, maar perse een ander blad als de RM nodig heb om me thuis te voelen in de modelspoorders-/bouwerswereld. Ik doe dan ook gewoon lekker wat ik zelf goed acht en lees dus het blad met plezier net zoals ik andere bladen met plezier lees.

Wel vind ik het een misser dat ik in het blad waar ik voor betaal en waar het mij om de hobby gaat, iets moet lezen over een soort onderlinge strijd tussen de redactie/uitgever en iets wat hier gezegd is op het forum en wat ze op die manier even willen rechtzetten. RH/Scala, doe dat maar lekker persoonlijk en via een andere manier dan in het blad, maar gebruik mijn blad daar niet voor en de kostbare ruimte waarvoor ik betaal.

Overigens liep ik op mijn 16e ook al stage en ik ben nu 32 jaar en 361 dagen, dus dat stagiair een modewoord is, is iets wat in deze tijd niet meer klopt, daarvoor is het woord te lang in de 'mode'. Dat zegt mijns inziens iets over degene die het stuk geschreven heeft en ik zou tegen diegene willen zeggen; blijf niet hangen in het verleden, maar richt je op het nu en wellicht ook op de toekomst. Waarom? Dat leest een stuk lekkerder weg dan die ambtelijke taal in het blad waar ik over mijn hobby wil lezen en over niets anders ;D
« Laatst bewerkt op: 26 June 2010, 15:06:40 door Tomasso »
Spoor 0 adept

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #72 Gepost op: 26 June 2010, 15:41:46 »
 jippieeee ik ben nog hartsikke jong, ik heb namelijk nog nooit gehoord van Hospitant of volontair.
en als ik al moest bedenken wat het zou betekenen zou ik zeggen kamerhuurder en vrijwilliger :)
Verder mag ik in deze helaas geen mening geven, maar de eerste zin geeft mijn mening wel verdekt weer :), maar ooeeee het kriebelt hoor  ;D
Chris, als je gaat vechten...................als je wint kom ik je helpen hoor  8) ;D
Mvg Marty,

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #73 Gepost op: 26 June 2010, 15:46:25 »
Volontair kende ik wel. Het woord werd (begin jaren 80 van de vorige eeuw) toen nog wel eens gebruikt door mijn stagebegeleider toen ik stagiair was. Volgens mij was het toen al een kreet uit de oertijd die ook wel eens werd gebruikt bij mensen die vervangende dienstplicht deden.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Mispoes

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 26 June 2010, 16:01:56 »
Volontair kende ik wel.

En vorig jaar dat modewoord ook zo maar!

Het is trouwens gelukt met die stagiair op de UT  (y)
ik weet niet eens of ik je daar voor wel bedankt heb... :-[