Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Arnold 2210 onderdelen gezocht
door
Gabriël Bergsma
Vandaag
om 00:55:04
Rondom Charlois
door
hervé
Vandaag
om 00:39:51
Alternatieven voor servo's
door
Albert de Heer
Vandaag
om 00:09:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 00:00:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Wim Vink
07 November 2025, 23:48:53
Baan in Los Angeles
door
ArjanB
07 November 2025, 23:28:58
Bauarbeiten im gange
door
Wim Vink
07 November 2025, 23:11:16
Aachenau West
door
Wim Vink
07 November 2025, 23:09:52
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Arjen52
07 November 2025, 22:49:55
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Arjen52
07 November 2025, 22:38:38
US diorama in H0
door
Ronald Halma
07 November 2025, 22:35:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Donny95
07 November 2025, 22:27:04
Raadplaatje
door
R1954
07 November 2025, 21:54:05
Au bord de la Cèze
door
Sikko
07 November 2025, 21:43:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
07 November 2025, 21:29:27
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor
door
Pauldg
07 November 2025, 21:15:08
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
07 November 2025, 20:52:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
741230
07 November 2025, 20:01:27
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Quinzeedied
07 November 2025, 19:57:53
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
07 November 2025, 19:19:30
ESU locprogrammer
door
saskia
07 November 2025, 19:17:34
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam
door
Servé
07 November 2025, 19:06:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
07 November 2025, 17:32:00
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
07 November 2025, 16:33:03
Bahnstrecke 5867
door
Wim Vink
07 November 2025, 16:20:02
Toon hier je (model)treinfoto's
door
R1954
07 November 2025, 16:17:39
Frans loodsje et cetera
door
Hans GJ
07 November 2025, 16:15:37
Da's Daz 2
door
Huup
07 November 2025, 15:57:16
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
07 November 2025, 15:29:00
Baanplan Belkamp H0
door
jdk
07 November 2025, 14:15:36
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Combinant wil toegang tot Nederlands spoor
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Combinant wil toegang tot Nederlands spoor (gelezen 880 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12534
Combinant wil toegang tot Nederlands spoor
«
Gepost op:
11 May 2010, 15:24:16 »
De onlangs geopende spoor/wegterminal Combinant in Antwerpen moet worden aangesloten op het Nederlandse spoornet. Dat althans, bepleit Combinant, de joint venture van chemiereus BASF (45 procent), de Zwitserse operator Hupac (35 procent) en de Belgische NMBS-dochter IFB (20 procent).
De Combinant-terminal ligt op het terrein van BASF, in het noorden van de Antwerpse haven, en is voor iedereen toegankelijk. De terminal beslaat een oppervlakte van 12,5 hectare, beschikt over vijf treinsporen van 680 meter, vijf rangeersporen en drie protaalkranen. Er kunnen 10 tot 12 treinen per dag worden behandeld, waardoor tot 150.000 ITU's (intermodal transportunits) van de weg worden gehaald. Dit levert een CO2-reductie op van 30.000 ton en een besparing van het aantal vrachtwagens van totaal zo'n 10 kilometer lengte. De investering bedroeg 29 miljoen euro. Vlaanderen subsidieerde 5 miljoen, de EU 4,3 miljoen. Inmiddels rijden er diverse treinen tussen de Combinant-terminal en de Franse steden Hendaye en Perpignan en het Luxemburgse Bettembourg. De komende maanden komen daar Verona, Novara, Duisburg, Ludwigshafen en Wenen bij. In de tweede jaarhelft wordt het netwerk uitgebreid naar Schwarzheide in Duitsland en Busto in Italië.
Tijdens de officiële openingsceremonie pleitten Wouter De Geest, voorzitter van Combinant NV, en Ben Beirnaert, general manager, voor de aanleg van het ontbrekende stuk van 5 kilometer om de havenspoorlijn (lijn 11) aan te sluiten op het Nederlandse spoornetwerk ter hoogte van het voormalige station van Woensdrecht en zo toegang te krijgen tot de ‘Zeeuws-Brabantse lijn' en de stations van Bergen op Zoom en Roosendaal. Dit zou de bestaande spoorlijn Antwerpen-Rotterdam ontlasten
.
SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Combinant wil toegang tot Nederlands spoor