Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ontraxs 2026
door
gdh
Vandaag
om 11:38:00
Yamorc 7001 dood
door
Menno
Vandaag
om 11:34:16
Modelwensen 2026
door
steven346
Vandaag
om 11:28:56
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
grossraumwagen
Vandaag
om 11:28:41
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Reeks77
Vandaag
om 11:27:32
Toon hier je (model)treinfoto's
door
R1954
Vandaag
om 11:24:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:19:24
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord
door
ruudns
Vandaag
om 11:12:15
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 11:02:26
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Ronaldk
Vandaag
om 10:48:10
Layne, Somewhere South.
door
Reeks77
Vandaag
om 10:15:14
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
MOVisser
Vandaag
om 09:57:05
Station Steenwijk poging 2
door
Sikko
Vandaag
om 09:40:43
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 09:36:42
Even voorstellen Niels uit Den Haag
door
Pauldg
Vandaag
om 09:32:07
Pfarrerwinkel bahn
door
DJV
Vandaag
om 02:45:23
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
DJV
Vandaag
om 02:43:24
Roco 42616
door
johan george
Vandaag
om 00:05:28
Tandwielen Fleischmann BR 80
door
Ferdinand Bogman
25 December 2025, 22:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
25 December 2025, 22:51:02
Rondom Charlois
door
Alewijn
25 December 2025, 22:43:54
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL
door
neudalhausenstadbahn
25 December 2025, 21:42:58
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
MOVisser
25 December 2025, 21:32:35
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail
door
bellejt
25 December 2025, 21:05:38
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
25 December 2025, 20:31:55
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Ronald Halma
25 December 2025, 18:27:52
Goede wensen voor 2026
door
Wim Vink
25 December 2025, 16:15:16
MoBaBro.de
door
Marco1044
25 December 2025, 15:52:36
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul
door
dennie
25 December 2025, 15:44:20
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
ES44C4
25 December 2025, 14:58:44
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Combinant wil toegang tot Nederlands spoor
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Combinant wil toegang tot Nederlands spoor (gelezen 903 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Online
Berichten: 12572
Combinant wil toegang tot Nederlands spoor
«
Gepost op:
11 May 2010, 15:24:16 »
De onlangs geopende spoor/wegterminal Combinant in Antwerpen moet worden aangesloten op het Nederlandse spoornet. Dat althans, bepleit Combinant, de joint venture van chemiereus BASF (45 procent), de Zwitserse operator Hupac (35 procent) en de Belgische NMBS-dochter IFB (20 procent).
De Combinant-terminal ligt op het terrein van BASF, in het noorden van de Antwerpse haven, en is voor iedereen toegankelijk. De terminal beslaat een oppervlakte van 12,5 hectare, beschikt over vijf treinsporen van 680 meter, vijf rangeersporen en drie protaalkranen. Er kunnen 10 tot 12 treinen per dag worden behandeld, waardoor tot 150.000 ITU's (intermodal transportunits) van de weg worden gehaald. Dit levert een CO2-reductie op van 30.000 ton en een besparing van het aantal vrachtwagens van totaal zo'n 10 kilometer lengte. De investering bedroeg 29 miljoen euro. Vlaanderen subsidieerde 5 miljoen, de EU 4,3 miljoen. Inmiddels rijden er diverse treinen tussen de Combinant-terminal en de Franse steden Hendaye en Perpignan en het Luxemburgse Bettembourg. De komende maanden komen daar Verona, Novara, Duisburg, Ludwigshafen en Wenen bij. In de tweede jaarhelft wordt het netwerk uitgebreid naar Schwarzheide in Duitsland en Busto in Italië.
Tijdens de officiële openingsceremonie pleitten Wouter De Geest, voorzitter van Combinant NV, en Ben Beirnaert, general manager, voor de aanleg van het ontbrekende stuk van 5 kilometer om de havenspoorlijn (lijn 11) aan te sluiten op het Nederlandse spoornetwerk ter hoogte van het voormalige station van Woensdrecht en zo toegang te krijgen tot de ‘Zeeuws-Brabantse lijn' en de stations van Bergen op Zoom en Roosendaal. Dit zou de bestaande spoorlijn Antwerpen-Rotterdam ontlasten
.
SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Combinant wil toegang tot Nederlands spoor