Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:53:09
RTM in 0m door Sven
Vandaag om 15:48:08
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 15:36:13
Trix DXI van DC naar AC door puntenglijder
Vandaag om 15:09:23
Veevervoer ss/ ns door AB 7216
Vandaag om 15:05:27
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door hmmglaser
Vandaag om 15:00:10
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 14:37:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door 1795
Vandaag om 14:36:25
Roco 2025 door Arjan6511
Vandaag om 14:34:31
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 14:32:22
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 14:23:38
Albert Modell 2025 door Maarten.T
Vandaag om 13:43:54
Wat spoor 1 brouwsels door Jelmer
Vandaag om 13:42:25
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 13:10:42
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:29:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dave.......
Vandaag om 12:15:59
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 12:14:28
The Summer of 69 door Besselspoor
Vandaag om 12:02:02
No Poirot needed. door Huup
Vandaag om 12:00:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:45:26
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:40:46
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:29:26
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jelmer
Vandaag om 11:18:00
De projecten van Ruben (NL H0) door Jelmer
Vandaag om 11:06:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Dick55
Vandaag om 10:26:17
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 10:05:08
Dönsdorfer Bauberichte door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 09:48:48
Swalbenburg, N modulebaan door meino
Vandaag om 09:22:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 09:07:58
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Tedo
Vandaag om 07:59:14

Auteur Topic: Peter Maegdefrau und Roco  (gelezen 11014 keer)

Monobrachius

• Online Online
  • LE II
Re:Peter Maegdefrau und Roco
« Reactie #15 Gepost op: 19 April 2010, 20:39:49 »
Aanvankelijk ook weggezapt bij het filmpje, maar nu ik eens luister naar wat mensen zeggen die het wel hebben volgehouden, wordt het opeens een hele interessante zaak. Denk dat ik dit maar meer ga volgen.

Henk
K.Bay.Sts.B

henk

• Offline Offline
« Reactie #16 Gepost op: 19 April 2010, 20:49:25 »
Als je je verdiept in de Grotere maar ook kleinere bedrijven die Innsolvent zijn gegaan de laatste tijd hier in onze mooie Alpenrepubliek komt tot de conclusie dat dit een bepaalde groep van Bankiers is die toch wel erg vaak in dit soort zaken verwikkeld zijn (google maar eenns naar Atomic en Hypo Alpe Adria).
Dan gebeuren er wel vreemde dingen.

Ik ken de verhalen Richard. Ben een enthousiast volger van de Duitse onderzoeksjournalistiek. Maar nogmaals, bij dit onderwerp blijft onduidelijk wat het motief van de Oostenrijkse banken voor zo'n aanpak zou moeten zijn. Volgens Maegdefrau zou Raifeissen het krediet hebben ingetrokken terwijl Roco financieel gezond was met als enig doel het bedrijf in handen krijgen. Waarom zou een bank dat zo graag willen? Als een bedrijf werkelijk gezond is, dan is het voor een bank toch veel aantrekkelijker om krediet te blijven geven waarover door dat gezonde bedrijf netjes rente wordt betaald.
« Laatst bewerkt op: 19 April 2010, 21:11:00 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Richard Snijder

• Offline Offline
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
« Reactie #17 Gepost op: 19 April 2010, 21:09:15 »
Ik ken de verhalen Richard. Maar nogmaals, het blijft vooral onduidelijk waarom Oostenrijkse banken nou voor zo'n aanpak zouden gaan. Volgens Meagdefrau zou Raifeissen het krediet hebben ingetrokken terwijl Roco financieel gezond was met als enig doel het bedrijf in handen krijgen. Waarom zou een bank dat zo graag willen?

Er wordt gesteld dat er bij Atomic en bij ROCO al geintreseerden waren om de zaak te kopen ,als dan de bank al een gedeelte van de Octrooien bezit als onderpand voor kredieten.......

Als er bij Brisant gemeldt wordt dat deze bank in Duitsland bedrijven met lage Rentes bedrijven gelokt zijn om Kredieten te nemen en dan deze Kredieten van vandaag op morgen weer terug eist met een veel hogere dan voorgespiegelde rente omdat deze bedrijven dan niet meer ``solvide´´ zullen zijn,dit niet kunnen terug betalen en dan in handen van de Bank vallen om daarna op gesplitzt te worden en verkocht te worden aan de markt .Deze bank is op dit moment(volgen de Journalist)aan meer dan 100 Duitse Bedrijven aandeelhouder.

henk

• Offline Offline
« Reactie #18 Gepost op: 19 April 2010, 22:00:05 »
Het kan allemaal Richard. Maar in het geval van Roco is een dergelijke complottheorie helemaal niet nodig.
Het zou zomaar kunnen dat Raiffeissen ingreep omdat Roco onder Maegdefrau alleen maar verlies had geleden en de bank geen zin had het uitgeleende geld zomaar door de plee te spoelen. Het hoeft niet altijd ingewikkeld.

Gert1

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 19 April 2010, 22:06:59 »

Richard Snijder

• Offline Offline
  • een deel van mijn baan
« Reactie #20 Gepost op: 19 April 2010, 22:28:05 »
http://www.youtube.com/watch?v=aHhyL11opqw&feature=channel

Kijk maar eens hier ,dan lijkt me dit verhaal toch niet geheel een broodje Aap.

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #21 Gepost op: 19 April 2010, 23:34:35 »
Ik denk ook dat het verhaal anders ligt. Het antwoord wordt in het filmpje van ZDF al gegeven eigenlijk, het gaat ze er om, om de winst ook op te strijken zoals bij Atomic. In plaats van alleen rente streken ze toen 40 miljoen euro winst op... Een zeer gehaaide manier en ik hoop dat ze dit soort praktijken tegengaan...
Spoor 0 adept

henk

• Offline Offline
« Reactie #22 Gepost op: 20 April 2010, 09:53:39 »
En waar zit die dikke winst bij Roco dan?

Richard Snijder

• Offline Offline
  • een deel van mijn baan
« Reactie #23 Gepost op: 20 April 2010, 12:35:32 »
Het verhaal wat hier rondgaat is dat Roco en De Bank een toekomst plan hadden uitgewerkt,dat Roco volgestopt is met goedkoope Kredieten om de nodige investeringen te doen voor de Toekomst,de bank kreeg als garantie de Octrooien .
Roco was een Solvide Firma,gaande weg de investeringen werden de Kredieten opgezegd en tegen een hogere rente weer opgeeist.
Aangezien de bank de Octrooien al in de Kluis had,had men eigenlijk Roco al in de macht.
Toen de bank bij Roco de stekker eruit trok is het hier ook bekend gemaakt (ik weet niet of dit in NL ook bekend is )dat de Bank Roco als eigenaar ook zelfstandig ging saneren ,nu blijkt echter dat Roco tegen de Oude condities(Rente)gewoon nog winst maakte.
Er schijnt dat er toen ook al gegadigden waren om Roco over te nemen (De Bank was toen nog in gesprek met Meagdefrau dus voordat de stekker eruit ging),dus als je weet dat er belangstelling is voor een bedrijf waar je een belang in hebt,als je dat dus binnen afzienbare tijd weer kunt verkopen(met winst) ,dus weinig tot geen risico en 2 maal winst(1 keer winst uit Rente en 1 keer winst uit verkoop).

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #24 Gepost op: 20 April 2010, 12:43:27 »
@ Henk

Tsja, bij Roco weet ik het zo net nog niet, maar ik kan me goed vinden in het verhaal van Richard. En eerlijk gezegd denk ik dat die bank inmiddels wel de reputatie heeft om de zaken op deze manier aan te pakken. Daarvan getuigen weer andere zaken.

Daarnaast, als tv programma's er al in duiken en ook andere ondernemingen vinden waarbij het op dezelfde manier is gegaan, dan denk ik dat er meer achter zit bij de Raiffeisen Bank. Hoe dan ook, ik denk dat het gewoon een bank is waar je als ondernemer geen zaken mee moet doen.
Spoor 0 adept

Gert1

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: 20 April 2010, 12:44:29 »
Goh, je zou bijna denken dat er banken zijn die inspiratie hebben opgedaan bij hedgefunds...   >:(

mvg,
Gert

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #26 Gepost op: 20 April 2010, 12:50:48 »
Banken? Ronduit criminelen zijn het. En maar geld verspillen, geld toeeigenen en geld misbruiken. En als het dan misgaat, dan hoeft niet degene die het verknoeid heeft de boel weer recht te breien, nee, dat mag degene doen wiens geld al is verknoeid door de bank. En als ze dan weer flinke finaciële injecties hebben gehad, dan gaat het feest toch weer gewoon door? Bonusje hier, bonusje daar... >:(

Toch hoop ik dat ze dit soort praktijken eens een halt toeroepen. Daarnaast zal er altijd iemand de dupe van worden met dit soort praktijken en reken maar uit wie er in het geval van Roco de dupe gaat worden van al die kosten van de overname, de hogere rentes van de kredieten etc. Die bank zit daar voor het geld. Graaien, graaien, graaien en niets anders. Mooie treinen voor een redelijke prijs? Forget it...
« Laatst bewerkt op: 20 April 2010, 12:54:39 door Tomasso »
Spoor 0 adept

stig

• Offline Offline
« Reactie #27 Gepost op: 20 April 2010, 12:54:03 »
Je kan lullen wat je wil, maar dat hebben ze maar mooi voor mekaar gekregen. En wij trappen er steeds weer in!
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Richard Snijder

• Offline Offline
  • een deel van mijn baan
« Reactie #28 Gepost op: 20 April 2010, 12:59:15 »
Ik moest even weg.
Bij ons is ook verteld toen wij onze Gasthof kochten dat als de omzetten tegen zouden vallen(wat niet het geval is ),de Bank als eigenaar van de onderpanden zich het recht kan behouden om de zaak weer op de markt te brengen en een koper te zoeken.
Nu schijnt het zo te zijn dat deze bank (in Salzburg ,en niet de onze)deze constructie wel zeer rigoreus toe past.

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #29 Gepost op: 20 April 2010, 13:07:09 »
Precies, want als bank heb je altijd de tool om je rentes zo te verhogen dat een bedrijf met een krediet bij jouw bank altijd verliesgevend wordt. En dan slaan ze toe... Echt belachelijk...
Spoor 0 adept