........Ik heb de proefversie van TC Gold gedownload en wat mij opvalt is dat de "look and feel" goed is, misschien wel beter is dan bij kl (subjectief overigens). Maar om nu bijna € 400 te betalen om zelf regelknoppen te maken voor op het scherm en het wat makkelijker programmeren van het spoorplan . (dit zijn de voordelen die ik uit deze discussie opmaak)
Maar gebruik hetgeen u bevalt en geniet ervan. Zolang de treinen maar naar tevredenheid rijden.....
Er blijven in deze discussie helaas twee dingen door elkaar heen lopen. Aan de ene kant de look and feel. Dit is persoonlijk, wat de een prettig vind is voor de ander een crime.Aan de andere kant hebben we de functionaliteit.
Maar waarom bied een Koploper rijder niet aan om met zijn programma eens op een TC baan de zaak te vergelijken, weet niet of er TC rijders zijn die zijn/haar baan daarvoor beschikbaar willen stellen, de zaak omdraaien je weet maar nooit.
Handleiding TC gold/zilver en bronz kun je vinden op http://www.dutchroco.nl/index.php onder handleidingen.
In het verleden is de maker van Koploper al een benaderd of het mogelijk is om koploper zo aan te passen dat bruikbaar is bij Rocomotion, het antwoord was, dat daar voorlopig nog geen gedachten naar uit gaan.
En is het bv niet een mogelijkheid om eens een mail naar TrainControl te doen of er een mogelijkheid is dan er een conversie gedeelte in TC om bv een Koploper in te lezen.
Ik weet even niet waar ik het beh gezien maar ik dacht dat Roco dit inmiddels wel vrij heeft gegeven.Groeten Adrie