Dennis,Kan je in plaats van die WL niet beter een DSG restauratierijtuig er tussen zetten? Dat past volgens mij veel beter in een samenstelling met een Hecht.Grtz,Ton
@Dennis Tot mei 1955 was alles van de CIWL, dus geen rood op NS gebied en in Duitsland geen rood transiet, wel nationaal. Na 1955 vond verdeling plaats tussen CIWL en DSG. Rheingold en Loreley werden van de DSG om het zo maar te formuleren.Modelspotter
Mijn kennis van het duitse materieel is nog niet heel erg hoog.Heb ik een Gruppe 23 of een pool?
Ik blijf de indruk houden dat een Hecht in NL begin jaren '50 al een uiterst zeldzame verschijning was. Ik heb de indruk dat eerder de Einheitsbauart 1928 of 1932 regelmatig in D treinen reed. En de Schürzenwagen en daarna de 26,4m rijtuigen die we allemaal kennen.mvg,Ivo
Klopt,Roco heeft ze in DRG, DB en DR uitvoering. DB uitvoering lijkt me dan de beste, maar daar zit dan weer de vraag aan vast wanneer dat DB logo er op is gezet.mvg,Ivo
Dennis, Ik heb een incomplete Roco Hecht in mijn knutseldoos liggen (m.n. de los aan te zetten delen als dakluchters en ladders ontbreken); die mag je hebben. Moet je wel wat willen knutselen.
transfers in overvloed;http://www.gassner-beschriftungen.de/E3_DB_Personenwagen.htmlsucces,Wim
In de recent uitgekomen extra-Ausgabe van Eisenbahn Journal (1-2010) over de elocs type E10, een grote foto met de D 412 in juni 1957 met achter de loc achtereenvolgens een CIWL-rijtuig (WR? of toch een slaaprijtuig?, in elk geval zo'n klassiek donkerblauw stalen jaren '20 en '30-type), dan twee turkooise plan D's, en verder zo te zien vooral Duitse rijtuigen.D 412 staat niet in de dienstregelingen die ik bezit.