Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Au bord de la Cèze door Frank 123
Vandaag om 21:32:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:29:27
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor door Pauldg
Vandaag om 21:15:08
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 21:08:18
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 21:02:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 20:52:47
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:23:21
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 20:13:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
Vandaag om 20:01:27
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Quinzeedied
Vandaag om 19:57:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
Vandaag om 19:23:53
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 19:19:30
ESU locprogrammer door saskia
Vandaag om 19:17:34
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Albert de Heer
Vandaag om 19:15:54
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
Vandaag om 19:06:52
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 18:26:21
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 18:15:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 17:32:00
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 16:33:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 16:31:31
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 16:20:02
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 16:17:39
Frans loodsje et cetera door Hans GJ
Vandaag om 16:15:37
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 15:57:16
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 15:29:00
Baanplan Belkamp H0 door jdk
Vandaag om 14:15:36
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:03:13
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 12:58:24
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 12:41:19
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door bellejt
Vandaag om 12:09:31
  

Auteur Topic: Minder treinen op Betuweroute door ontsporing  (gelezen 1133 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12534
    • sleutelspoor
Minder treinen op Betuweroute door ontsporing
« Gepost op: 01 April 2010, 17:00:02 »
De Betuweroute kan de komende tijd minder treinen verwerken doordat een afvoerlijn via het Duitse Oberhausen grotendeels gestremd is. Daar vond vorige week donderdagavond een ontsporing plaats van een kolentrein van DB Schenker, waarbij het spoor over een grote lengte en een cruciale wissel vernield werden.
De kolentrein was afkomstig van de Maasvlakte. Dat vervoer wordt sinds afgelopen december afgewikkeld via de Betuweroute, omdat die sindsdien volledig is geëlektrificeerd en treinen in één keer door kunnen rijden. De treinen gaan nu tijdelijk weer over het oude traject, via de Brabantroute en dan bij Venlo de grens over. Keyrail verwacht dat die situatie in elk geval nog tot 10 april duurt. Tijdens de ochtend- en avondspits mogen er geen goederentreinen over het spoor naar Oberhausen en daarbuiten slechts één trein per uur. Keyrail probeert daarom zoveel mogelijk treinen 's nachts te laten rijden. Omdat dat onvoldoende soelaas biedt, wordt een deel van het vervoer via het gemengde net afgewikkeld. Het spoor in Duitsland is over een lengte van zo'n vijf kilometer zwaar beschadigd doordat een draaistel van de laatste wagen uit de rails was gelopen. Bovendien werd een wissel bij het rangeeremplacement Oberhausen-West vernield, waardoor dat tijdelijk niet meer bereikbaar is. Containertreinen kunnen nog wel via de Betuweroute omdat die worden afgewikkeld via het knooppunt Neuss. De ontsporing doet denken aan die bij Amsterdam-Muiderpoort in november 2008, toen eveneens een draaistel ontspoorde, die het spoor over een afstand van honderden meters vernielde. Toen de trein over een wissel reed, ontspoorden negen wagons. De gedeeltelijke stremming van het A15-tracé komt voor Keyrail op een ongelegen moment. Sinds de volledige elektrificatie van de lijn en de begin dit jaar geïntroduceerde kortingsregeling voor nieuw vervoer zit het aantal treinen fors in de lift. Begin maart registreerde de infrabeheerder nog een record van 333 treinen in één week op het A15-tracé, het traject tussen het rangeeremplacement Kijfhoek en de Duitse grens. Volgens een woordvoerster varieert het aantal treinen dat doorgelaten kan worden van dag tot dag.
aldus opgetekend door SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

W. Thomas

  • Offline Offline
  • Berichten: 1241
  • 145 025 met de ambrogio KLV door Köln süd
    • flickr foto's van treinen
Re:Minder treinen op Betuweroute door ontsporing
« Reactie #1 Gepost op: 01 April 2010, 17:41:14 »
das geen goed nieuws voor keyrail.
Maar voor mij mag de reparatie nog een week langer duren. tot 17 april
Ga op 15 april naar köln west. Dan wordt het daar erg druk als zoiets is.

groeten, wesley
Keine Minsch dä es perfek'

Voor al mijn treinen foto's http://www.flickr.com/photos/37440353@N08/
en mijn modelbaan in aanbouw
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,37661.0.html

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2088
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re:Minder treinen op Betuweroute door ontsporing
« Reactie #2 Gepost op: 01 April 2010, 21:53:37 »
das geen goed nieuws voor keyrail.
Maar voor mij mag de reparatie nog een week langer duren. tot 17 april
Ga op 15 april naar köln west. Dan wordt het daar erg druk als zoiets is.

groeten, wesley

Aan die kolenboeren mis niet zo veel wel...
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/