even nog iets. als je een los kaartje koopt. dan moet je dus in- en uitchecken. maar waarom zou ik (als er geen poortjes zijn) uitchecken? dat kun je ook gewoon niet doen.gr
Vandaag met een in België gekocht e-ticket, zonder in te checken te Goes naar Eindhoven gereisd. Tijdens de controle onderweg, netjes een knipje in het A4-tje gekregen. In Eindhoven zonder uit te checken het station uitgelopen.!!!!
Waarom heb je die in belgie gekocht kan ook gewoon bij NS hoor!?!
Thom, het verbaast me niet meer, maar vaak worden er adviezen gegeven door personen die zeggen er alles van te weten maar waarbij de praktijk blijkbaar vergeten wordt:Dit is bijvoorbeeld leuk:Maar je hebt er niets aan als je echt rood staat: geen bus, tram of metro kom je binnen. De trein kan je onder de 10 euro helemaal vergeten. Je moet een bus met ophaalkastje opzoeken, maar die gaat niet speciaal voor je stilstaan natuurlijk. (ja, of naar die sigarenboer, maar dan moet je een dag wachten)
Zoek voor de gein eens op hoeveel verschillende tariefgebieden we sinds die kaart hebben: je schrikt je het lamlazarus.Ja ook zoiets.
Waarom wordt een kaart die mij door de strot geduwd wordt zo duur gemaakt? Tuurlijk, het gros van de reizigers heeft er niet tegen geprotesteerd, dus is het ze gelukt. Maar in wezen is het wel heel vreemd dat een kaart die verplicht gesteld wordt, zo duur is én zo kort geldig is.
Ik noem maar wat hoor, maar stel - het is maar een idee hoor - dat je graag op een maandabonnement reist maar je dat niet hoeft (of kan) declareren. Dan heb je mooi pech, en moet je toch een persoonlijke kaart kopen. Dat zo'n persoonlijke kaart 'niet zoveel nut heeft' als je geen reisgeschiedenis wil hebben, is kul.Waarom moet je daar trouwens zo lang op wachten? Waarom kan ik die kaart niet overal en nergens gewoon kopen?: Omdat er niet over nagedacht is.Met het verschil dat je op je strippenkaart altijd kon zien hoeveel je nog over had...Nee, dat kan je dus niet... zie boven.Tenzij je in EBS-land woont, zoals ik: werkelijk de allerslechtste lezers zijn daar in gebruik. Daar maakt het geen verschil tussen stempelen en chippen.En je ogen openhouden en je kop erbij houden: hoe vaak mij al niet geld afhandig gemaakt is omdat het systeem wéér met z'n locatie ergens anders was dan het geldigheidsgebied van m'n abonnement, is niet meer te tellen. Je moet constant op blijven letten, enorm irritant.Ik snap de keuze ook, immers, anders zou heel Nederland vrolijk grijs gaan rijden. Het is ook hier weer een kwestie dat er niet over nagedacht is. Er is een dom systeem bedacht over de rug van de reiziger.Misschien dat er op een flink aantal stations veel te weinig paaltjes staan? Ik vind het nogal apart dat ik voor een systeem waar ik eerst 1 handeling voor hoefde te verrichten, een systeem terugkrijg waar ik 4 handelingen voor moet verrichten en waarvoor de middelen om die handelingen te verrichten ook nog eens ontoereikend aanwezig zijn. Op Purmerend is het in de spits al een jaar of wat dringen geblazen rond de 3 schamele paaltjes die er staan. Ik wil niet weten wat voor opstoppingen er straks gaan ontstaan.Ik weet dat bovenstaande voorbeelden niet allemaal puur op NS slaan, maar toch...
Maar als je dat wilt voorkomen is automatisch opwaarderen wel een optie natuurlijk.