Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zoeken in het Utrechts archief door Duikeend
Vandaag om 00:40:55
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
28 December 2025, 23:34:00
Common ground en Yamorc door bask185
28 December 2025, 23:18:25
Pfarrerwinkel bahn door Frank 123
28 December 2025, 22:59:20
koppeling vervangen Minitrix wagon door joespoor
28 December 2025, 22:58:24
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
28 December 2025, 22:34:35
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
28 December 2025, 22:26:16
MP4 wissel decoder aan sluiten op Intellibox door bask185
28 December 2025, 22:19:36
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Steven Loosman
28 December 2025, 22:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
28 December 2025, 22:02:12
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
28 December 2025, 22:01:18
Overzicht "Het is Weekend" foto's! door Wim Vink
28 December 2025, 22:00:10
Yamorc 7001 dood door Steven Loosman
28 December 2025, 21:54:10
lichtsluis een bezetmelding laten geven door maartenvdb
28 December 2025, 21:50:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
28 December 2025, 21:42:14
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
28 December 2025, 21:37:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door cor_b
28 December 2025, 21:24:06
Raadplaatje door hielke1501
28 December 2025, 21:19:47
Ineens geen sound meer door Ronald A.
28 December 2025, 21:09:58
Rondom Charlois door Alewijn
28 December 2025, 20:46:08
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw door ruudns
28 December 2025, 20:40:01
Geïsoleerd motorschild. door Ronald69
28 December 2025, 20:36:20
foto's van "Nederlandse" Tds'en door MB6400
28 December 2025, 20:36:18
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
28 December 2025, 19:59:18
Ontraxs 2026 door Marty
28 December 2025, 19:48:45
Fleischmania Nostalgia door Eric v C
28 December 2025, 19:12:25
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0 door Duikeend
28 December 2025, 17:37:44
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door einte
28 December 2025, 17:05:21
Beekdaelen in H0 door einte
28 December 2025, 17:03:46
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026 door Ronald69
28 December 2025, 17:03:30
  

Auteur Topic: Rijeigenschappen Rivarossi-modellen  (gelezen 16672 keer)

erik luppens

  • Offline Offline
  • Berichten: 54
Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Gepost op: 20 March 2010, 22:39:44 »
Even een vraagje over het merk rivarossi.  is iemand hiermee bekend? ik ben niet zo bekend met dit merk.

Ik heb eigenlijk alleen marklin digitaal treinen, ik zag verleden week bij een modelspoorwinkel een mooie NS dubbeldekker van ravarossi.


Het rijden vind ik tegenvaller, het lijkt wel een rijdende koffiemolen, zoveel herrie maakt de trein, de marklin treinen zijn stil.

Is dit een euvel van ravarossi?

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8836
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #1 Gepost op: 20 March 2010, 22:45:31 »
Ja ik ken het merk rivarossi.... Het is een vrij bekend merk. Veel oudere treinen van het merk Lima zullen nu onder dat merk verschijnen. Ik heb maar 1 treinstel van hun... daar ben ik zeer over te spreken: de BR641 "Walfisch" en die is erg stil... tik de naam rivarossi en IRM maar in het zoekvenster...

http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=510:rivarossi-irm-3-delige-treinstel&catid=78:rivarossi&Itemid=118

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,17821.msg266725.html#msg266725
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,22836.0.html
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,7507.0.html

Groeten Ronald K.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3921
    • MCKmodelbouw
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #2 Gepost op: 20 March 2010, 23:10:02 »
ja alleen zonde van de motorwagen van de irm dat hij een metalen plaat heeft, maar met een hele mooie foto en wat verlichting is dit deels op te lossen misschien, dat is altijd beter dan zwart.
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

schouten

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #3 Gepost op: 21 March 2010, 19:01:50 »
Hoi Erik,

Ik heb ook onlangs de IRM digitaal gekocht maar het rijden is waardeloos en ik ben al terug geweest waarbij er een andere sleper onder is gezet maar nog steeds blijf de trein hangen op wissels. Ik neem aan dat er veel Marklin rijders hetzelfde probleem hebben en ben benieuwd of er andere oplossingen zijn? Las onlangs dat er door iemand interieurs zijn gemaakt en ben hierin zeer geïnteresseerd maar kan zijn gegevens niet meer terug vinden en weet niet of hij dit nog steeds verkoop?
Als er iemand antwoord op deze vragen heeft hoor het het graag.

Dank en groeten,

Cees

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4666
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #4 Gepost op: 21 March 2010, 20:02:10 »
Cees,

de interieurs voor de IRM kwamen van Manuel

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3921
    • MCKmodelbouw
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #5 Gepost op: 21 March 2010, 20:06:25 »
ik weet geen oplossing voor de sleper, ik rij digitaal, met twee rail, dat heb je dat gezeur van een sleper niet :o 8) (y)
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Jos

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #6 Gepost op: 21 March 2010, 22:52:59 »
Nog maar een keer: sleper IRM

Met vriendelijke groet,

Jos
MRDirect, Koploper, EDITS-booster, zelfbouw wissel/sein/servo decoders en S88's, 80% NS

erik luppens

  • Offline Offline
  • Berichten: 54
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #7 Gepost op: 14 February 2011, 03:26:53 »
Als startende modeltreienr had ik de volgende vraag , is ravarossi een slecht merk?
ik heb inmiddels 9 marklin treinen, deze rijden mooi en stil.

Ik zag laatst in een modeltreinen zaak  en ns trein van het merk ravarossi. Toch maar gekocht, maar rijden valt erg tegen. Lijkt wel een goedkoop speelgoedtreintje. Ratelt enorm. rijdt er dus ook niet meer mooi. Irriteerd mateloos.

Is dit typisch voor Ravarossi?
« Laatst bewerkt op: 06 August 2012, 00:15:58 door 0101100001. Reden: Titel aangepast »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #8 Gepost op: 14 February 2011, 03:29:12 »
Geen idee, ik ken het merk niet...Rivarossi wel.

Anyway.....
Op 20 Maart 2010 heb je de vraag ook al gesteld...

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,26723.msg408005.html#msg408005

« Laatst bewerkt op: 14 February 2011, 03:33:18 door Chris van Diesen »

Maasdam

  • Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Berichten: 675
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #9 Gepost op: 14 February 2011, 07:46:47 »
Laat ik het zo zeggen Marklin is niet beter of slechter dan Ravarossi of beter bekend onder de echte naam Rivarossi. Ook marklin heeft modellen die klinken als koffie molens.

Ben.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8271
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #10 Gepost op: 14 February 2011, 08:18:18 »
Hij zal wel weer de VIRM bedoelen, die schijnt beroerd te rijden met slepers.
Verder natuurlijk een vrij simpel model zonder compleet interieur.
 
« Laatst bewerkt op: 14 February 2011, 13:05:04 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

jakop

  • Gast
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #11 Gepost op: 14 February 2011, 10:30:30 »
Zonder modificaties rijdt de 3 rail IRM inderdaad niet meteen goed over wissels ed.

Daarintegen is de 1300 een zeer goed rijdende lok ook in 3 rail.  (y)
Daar kan Märklin eigenlijk nog wel een puntje aan zuigen  ::)

Groet,

Jakop

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5435
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #12 Gepost op: 14 February 2011, 10:34:59 »
Daarintegen is de 1300 een zeer goed rijdende lok ook in 3 rail.  (y)
Daar kan Märklin eigenlijk nog wel een puntje aan zuigen  ::)

Groet,

Jakop

Nou dat ben ik niet geheel met je eens. Ik heb drie AC 1300-en en alledrie hebben ze bij sommige meegebogen wissels (Märklin K-rail) toch ontsporingsproblemen. Het vervelende is dat ze het niet allemaal op hetzelfde wissel hebben, maar elke loc kiest zo zijn eigen wissel uit om moeilijk te gaan doen.  >:(

Ik ben er ook nog niet uit wat hier de oorzaak is. Ik heb al diverse ontsporingen opgelost door de slepr wat meer hoogtespeling te geven en de flinterdunne Brawa slepers onder de locs te plaatsen, maar bij elke loc heb ik dus nog steeds een hardnekkige ontsporing.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1176
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #13 Gepost op: 14 February 2011, 11:07:22 »
toch maar geen C & K rails op mijn nieuwe baan  :'( :'(
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #14 Gepost op: 14 February 2011, 11:09:34 »
Is dit een typisch drie-rail probleem ?
Ik heb namelijk een oude Lima IRM die ik heb aangevuld en omgebouwd m.b.v. drie Riva IRM tussenbakken. Het stelletje rijdt als een zonnetje op mijn digitale twee-rail baan.
Eigenlijk een van de best rijdende stellen.
Groet, Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.