Doel:€250.00
Donaties:€118.00

Per saldo:€-132.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 09-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door Dave.......
Vandaag om 02:18:43
Oude metalen trafo's gebruiken....... door frits959
Vandaag om 01:06:08
rommenholler gasketelwagens door ex44
Vandaag om 00:19:13
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Montanbahn
15 april 2024, 23:55:32
25 jaar geleden door Willem1951
15 april 2024, 23:24:31
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
15 april 2024, 23:23:19
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Robkop
15 april 2024, 23:09:53
LS Models 2024 door Rob Ellerman
15 april 2024, 23:08:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Klaas Zondervan
15 april 2024, 22:56:19
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Noordernet
15 april 2024, 22:50:08
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
15 april 2024, 22:23:35
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Tijdperk||
15 april 2024, 22:16:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
15 april 2024, 21:46:35
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
15 april 2024, 21:32:02
Station Roodeschool door Ronaldk
15 april 2024, 21:27:21
NS/32 door Olaf
15 april 2024, 21:25:20
Nederland in Z door Mitchell
15 april 2024, 21:05:26
EifelBurgenBahn door Ferdinand Bogman
15 april 2024, 20:54:01
RhB H0m, Albulisch door Boertje
15 april 2024, 20:32:47
Tachowagon door Bert55
15 april 2024, 20:30:53
US diorama in H0 door Frank 123
15 april 2024, 20:28:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
15 april 2024, 20:07:11
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door tothebeach
15 april 2024, 19:11:38
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
15 april 2024, 19:00:51
Een NS 5500 knutselen door Rob Ellerman
15 april 2024, 18:45:59
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door HuubvG
15 april 2024, 18:28:02
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
15 april 2024, 15:55:58
Elektrificatie spoorlijnen in Overijssel door Rick
15 april 2024, 15:18:59
Ton bouwt goederenwagens door TonM
15 april 2024, 14:41:40
Kent iemand deze fabrikant? door henk
15 april 2024, 13:32:09
  

Auteur Topic: Rijeigenschappen Rivarossi-modellen  (gelezen 14715 keer)

erik luppens

  • Offline Offline
  • Berichten: 54
Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Gepost op: 20 maart 2010, 22:39:44 »
Even een vraagje over het merk rivarossi.  is iemand hiermee bekend? ik ben niet zo bekend met dit merk.

Ik heb eigenlijk alleen marklin digitaal treinen, ik zag verleden week bij een modelspoorwinkel een mooie NS dubbeldekker van ravarossi.


Het rijden vind ik tegenvaller, het lijkt wel een rijdende koffiemolen, zoveel herrie maakt de trein, de marklin treinen zijn stil.

Is dit een euvel van ravarossi?

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8666
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2010, 22:45:31 »
Ja ik ken het merk rivarossi.... Het is een vrij bekend merk. Veel oudere treinen van het merk Lima zullen nu onder dat merk verschijnen. Ik heb maar 1 treinstel van hun... daar ben ik zeer over te spreken: de BR641 "Walfisch" en die is erg stil... tik de naam rivarossi en IRM maar in het zoekvenster...

http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=510:rivarossi-irm-3-delige-treinstel&catid=78:rivarossi&Itemid=118

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,17821.msg266725.html#msg266725
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,22836.0.html
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,7507.0.html

Groeten Ronald K.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3713
    • MCKmodelbouw
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2010, 23:10:02 »
ja alleen zonde van de motorwagen van de irm dat hij een metalen plaat heeft, maar met een hele mooie foto en wat verlichting is dit deels op te lossen misschien, dat is altijd beter dan zwart.
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

schouten

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2010, 19:01:50 »
Hoi Erik,

Ik heb ook onlangs de IRM digitaal gekocht maar het rijden is waardeloos en ik ben al terug geweest waarbij er een andere sleper onder is gezet maar nog steeds blijf de trein hangen op wissels. Ik neem aan dat er veel Marklin rijders hetzelfde probleem hebben en ben benieuwd of er andere oplossingen zijn? Las onlangs dat er door iemand interieurs zijn gemaakt en ben hierin zeer geïnteresseerd maar kan zijn gegevens niet meer terug vinden en weet niet of hij dit nog steeds verkoop?
Als er iemand antwoord op deze vragen heeft hoor het het graag.

Dank en groeten,

Cees

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2010, 20:02:10 »
Cees,

de interieurs voor de IRM kwamen van Manuel

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3713
    • MCKmodelbouw
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2010, 20:06:25 »
ik weet geen oplossing voor de sleper, ik rij digitaal, met twee rail, dat heb je dat gezeur van een sleper niet :o 8) (y)
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Jos

  • Offline Offline
  • Berichten: 183
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #6 Gepost op: 21 maart 2010, 22:52:59 »
Nog maar een keer: sleper IRM

Met vriendelijke groet,

Jos
MRDirect, Koploper, EDITS-booster, zelfbouw wissel/sein/servo decoders en S88's, 80% NS

erik luppens

  • Offline Offline
  • Berichten: 54
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #7 Gepost op: 14 februari 2011, 03:26:53 »
Als startende modeltreienr had ik de volgende vraag , is ravarossi een slecht merk?
ik heb inmiddels 9 marklin treinen, deze rijden mooi en stil.

Ik zag laatst in een modeltreinen zaak  en ns trein van het merk ravarossi. Toch maar gekocht, maar rijden valt erg tegen. Lijkt wel een goedkoop speelgoedtreintje. Ratelt enorm. rijdt er dus ook niet meer mooi. Irriteerd mateloos.

Is dit typisch voor Ravarossi?
« Laatst bewerkt op: 06 augustus 2012, 00:15:58 door 0101100001. Reden: Titel aangepast »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #8 Gepost op: 14 februari 2011, 03:29:12 »
Geen idee, ik ken het merk niet...Rivarossi wel.

Anyway.....
Op 20 Maart 2010 heb je de vraag ook al gesteld...

http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,26723.msg408005.html#msg408005

« Laatst bewerkt op: 14 februari 2011, 03:33:18 door Chris van Diesen »

Maasdam

  • Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Berichten: 675
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #9 Gepost op: 14 februari 2011, 07:46:47 »
Laat ik het zo zeggen Marklin is niet beter of slechter dan Ravarossi of beter bekend onder de echte naam Rivarossi. Ook marklin heeft modellen die klinken als koffie molens.

Ben.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8141
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #10 Gepost op: 14 februari 2011, 08:18:18 »
Hij zal wel weer de VIRM bedoelen, die schijnt beroerd te rijden met slepers.
Verder natuurlijk een vrij simpel model zonder compleet interieur.
 
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2011, 13:05:04 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

jakop

  • Gast
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #11 Gepost op: 14 februari 2011, 10:30:30 »
Zonder modificaties rijdt de 3 rail IRM inderdaad niet meteen goed over wissels ed.

Daarintegen is de 1300 een zeer goed rijdende lok ook in 3 rail.  (y)
Daar kan Märklin eigenlijk nog wel een puntje aan zuigen  ::)

Groet,

Jakop

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5141
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #12 Gepost op: 14 februari 2011, 10:34:59 »
Daarintegen is de 1300 een zeer goed rijdende lok ook in 3 rail.  (y)
Daar kan Märklin eigenlijk nog wel een puntje aan zuigen  ::)

Groet,

Jakop

Nou dat ben ik niet geheel met je eens. Ik heb drie AC 1300-en en alledrie hebben ze bij sommige meegebogen wissels (Märklin K-rail) toch ontsporingsproblemen. Het vervelende is dat ze het niet allemaal op hetzelfde wissel hebben, maar elke loc kiest zo zijn eigen wissel uit om moeilijk te gaan doen.  >:(

Ik ben er ook nog niet uit wat hier de oorzaak is. Ik heb al diverse ontsporingen opgelost door de slepr wat meer hoogtespeling te geven en de flinterdunne Brawa slepers onder de locs te plaatsen, maar bij elke loc heb ik dus nog steeds een hardnekkige ontsporing.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #13 Gepost op: 14 februari 2011, 11:07:22 »
toch maar geen C & K rails op mijn nieuwe baan  :'( :'(
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re:Rijeigenschappen Rivarossi-modellen
« Reactie #14 Gepost op: 14 februari 2011, 11:09:34 »
Is dit een typisch drie-rail probleem ?
Ik heb namelijk een oude Lima IRM die ik heb aangevuld en omgebouwd m.b.v. drie Riva IRM tussenbakken. Het stelletje rijdt als een zonnetje op mijn digitale twee-rail baan.
Eigenlijk een van de best rijdende stellen.
Groet, Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.