Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Veevervoer ss/ ns door Edwin2121992
10 September 2025, 23:52:59
Modelspoorbaan van Einte door Wim Vink
10 September 2025, 23:36:09
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MichielB
10 September 2025, 23:16:30
tandwiel lux modellbau door Olav
10 September 2025, 22:59:14
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door MOVisser
10 September 2025, 22:56:39
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
10 September 2025, 22:51:19
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
10 September 2025, 22:47:52
Raadplaatje door Keska
10 September 2025, 22:47:34
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
10 September 2025, 22:46:29
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
10 September 2025, 22:26:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
10 September 2025, 21:42:40
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
10 September 2025, 21:36:30
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Peter Soonius
10 September 2025, 21:32:12
Tandwiel 13 tands tbv aandrijfasje door Hasenwald
10 September 2025, 19:28:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
10 September 2025, 19:18:35
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
10 September 2025, 19:12:10
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
10 September 2025, 19:06:47
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
10 September 2025, 19:03:41
Da's Daz 2 door NS264
10 September 2025, 18:37:27
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
10 September 2025, 18:32:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
10 September 2025, 18:29:04
Liliput Onderdeel NS 7851 stoomlok door Bas, Dordrecht
10 September 2025, 18:25:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door borotof
10 September 2025, 17:47:49
19 Toen door ES44C4
10 September 2025, 17:20:58
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
10 September 2025, 17:03:11
Ovaalramer in messing. Schaal 0 door FritsT
10 September 2025, 16:57:23
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door phdirk
10 September 2025, 15:57:32
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
10 September 2025, 15:03:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
10 September 2025, 14:26:11
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
10 September 2025, 12:07:16
  

Auteur Topic: Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?  (gelezen 1749 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8359
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Gepost op: 12 March 2010, 23:27:45 »
Ik was mijn foto's van Rail 2010 op mijn zoveelste website aan het zetten en heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn foto's van het, naar mijn weten, grootste modelspoorevenement van Groot-Brittanië on-line te zetten. Voor degenen die het leuk vinden om het te zien.

Het is in feite één hele grote hal formaat hoofdhal Eurospoor (maar ik ben erg slecht in schatten, dus als ie groter zou zijn, dan zou dat zomaar kunnen). Het aparte is dat we in NL grote interesse hebben voor de Engelse banen als die zich in Nederland vertonen, daar hadden we het op een gegeven moment echt wel gehad met de zoveelste oud Engelse stationsomgeving. ;D Een Engelse deelnemer vandaag op Rail 2010 vertelde dat ook voor hen continentale banen op hun evenementen "exotisch" zijn, omdat die anders zijn dan wat ze normaal zien. Maar afgezien daarvan heb ik heel veel leuke en andere dingen gezien dan dat we normaal in NL zien. Sfeervolle en golvende landschapjes. Die Engelse hebben toch maar mazzel met zo'n groot en zeer gevarieerd land.

Nettlecomb zal de Ontraxs bezoekers bekend voorkomen, die was ook in Birmingham. Was voor mij wel een van de hoogtepunten. Ballyconnell Road (de ronde Britse baan) zal de bezoekers van Rail 2010 ook bekend voorkomen. Leuk waren ook de vele "trade" standjes, die hadden veel dingen die ik helemaal nog niet eerder gezien had. Voor een Duitse rijder als ik is er aan materiaal niets te krijgen, daarvoor moet ik toch bij Rail of Eurospoor zijn. Een goede reden o.m. om weer de overtocht naar NL voor te maken (ik woon nl in Engeland). De trein erheen was overigens wel belachelijk duur. £81 voor een retourtje en een reis van 1 uur. Met de auto en twee personen waren we er met een volle tank (25 liter) heen en weer voor gereden. Daar gaan mijn principes.

Foto's staan HIER
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18035
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #1 Gepost op: 12 March 2010, 23:39:11 »
Sven, bedankt voor de foto's. Ik ben er ook geweest met mijn OntraXS maatje Henk. Vond het een erg leuke show die de echte Engelse manier van modelbouwen laat zien. Was er persoonlijk erg van onder de indruk.

Citaat
De trein erheen was overigens wel belachelijk duur.

Moet je het vliegtuig eens nemen, die was veel duurder.... ;D ;)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8359
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #2 Gepost op: 13 March 2010, 01:04:51 »
Moet je het vliegtuig eens nemen, die was veel duurder.... ;D ;)
Touché! LOL  :D
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22559
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #3 Gepost op: 13 March 2010, 08:59:16 »
Het aparte is dat we in NL grote interesse hebben voor de Engelse banen als die zich in Nederland vertonen, daar hadden we het op een gegeven moment echt wel gehad met de zoveelste oud Engelse stationsomgeving. ;D

Als ze naar Nederland komen heb ik dat getut met al die countryside baantjes eigenlijk ook wel gezien. Ik heb er ook een tijdje gewoond, Oxford nota bene niet de lelijkste plek van Engeland, maar toch is mijn beeld heel anders. Zoveel voorbeelden van ruige industrie en grimmige steden met het spoor vlak langs de huizen die om nabouwen vragen. Was er zoiets?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8359
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #4 Gepost op: 13 March 2010, 09:38:34 »
Ik kan me niet herinneren zoiets gezien te hebben. In ieder geval is het me niet opgevallen.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22559
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #5 Gepost op: 13 March 2010, 10:09:26 »
Het lijkt wel of modelspoor in Engeland nog veel meer een vorm van escapisme is dan hier. Veel verlangen naar het platteland en terugkijken op de roemruchte oorlogsjaren.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8359
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:Hoe was NEC Birmingham (november 2009)?
« Reactie #6 Gepost op: 13 March 2010, 10:22:45 »
Dat is de leeftijd van de bouwers op zo'n expo. Hornby heeft toch een groot assortiment van de moderne treinen en erg goedkoop. Ik denk dat de rijders daarvan nog te jong zijn om serieus met modelbouwen bezig te zijn.

Maar het klopt wel dat men zich meer dan in NL bezig houdt met oude dingen en iedereen houdt zich ermee bezig. Kinderen van 14 kopen een klassieke Mini om deze op te knappen. Vrouwen hebben een klassieke auto en gaan naar evenementen. Ik denk niet dat het een vlucht is, ik denk dat ze het gewoon leuk vinden om met het culturele erfgoed bezig te zijn. In Nederland is de gemiddelde mens meer met het kopen van moderne dingen bezig en geen "oude zooi". Alleen als ze er aan kunnen verdienen. Handelsgeest vs traditiegezind, lijken me de spijker-op-de-kop kernwoorden.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.