The “Elite” unit is Railcom® Lenz Syztems enabled. This communication (occupancy detection) method between a locomotive and controller will not function until the necessary software becomes available. This exciting development enables messages to be sent back to a PC via the XpressNet port. Railcom allows communication from the locomotive to the controller. Occupancy detection and the relaying of location information to a controller and from a controller to a PC will require occupancy detection hardware and a change to the specification of XpressNet and Railcom.
1. De gebruiksaanwijzing: alleen van CV's 1,3,4 and 29 staat erin wat ze doen. ....3. Geen optrek-remvertraging en rangeerstand....
De Elite lijkt daarentegen interessanter. Hij wordt aangeboden voor ongeveer 110 pond (165 euro) en dan heb je een centrale met twee regelaars, 3A booster, 4A trafo, interface, Xpressnett, handig schermpje en nog een en ander. Voor de meeste gebruikers is dat ruim voldoende. Ik weet nog niet welk protocol de interface gebruikt of hoe de terugmelding geacht wordt te functioneren. Daarvoor is de info te summier. Ik heb maar even een mailtje gestuurd.