Als de onderste tekening je 0niveau is en je bovenste tekening je +1niveau is dan zie ik niet zo gauw hoe beiden op elkaar aansluiten.Aangezien je oppervlakte 2m bij 1m is, schat ik in dat je in de onderste tekening in 3/4 cirkel R1/R2 wilt stijgen naar het volgende niveau, en dat gaat je echt niet lukken. Qua rijlengte geeft dat een te hoog stijgingspercentage en dan moet je nog meerekenen dat in R1/R2 de trein nog de meeste wrijving/weerstand moet overwinnen.
Vergis ik me nu, of heb je er (onbedoeld?) een keerlus in gemaakt ?..........volg de 2 sporen maar eens die vanuit de klimspiraal op het bovenste niveau aankomen
ik was je net voor.........er is geen sprake van een keerlusje andere opmerking was of R1/R2 geschikt is voor een klimspiraal.......niet echt, te krappe bochten waardoor vrij veel wrijving wat het te behalen stijgingspercentage negatief beinvloedt, daarbij komt juist dat 1 ronding relatief weinig rijlengte heeft, hetgeen je juist weer dwingt een groter stijgingspercentage te hanteren
Ik wil de minimale stijging gaan gebruiken.
Kijk en daar hebben we nu onze encyclopedie voor:Kijk eens op:http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/E04.05_-_Hellingen/Klimspiralengrzz,Hans