Nieuwe gebruikers worden geadviseerd de software niet te installeren?
Deze werkwijze sluit in elk geval uit dat mensen op commerciële basis zaken uitbrengen die *geleend* zijn van open source. Anderen hebben hier jaren aan een stuk vrijwillig en onbezoldigd hun spaarzame vrije tijd in gestoken. Het is een illusie te denken dat iets *gratis* is. Het heeft op z'n minst de spaarzame tijd van een ander gekost.
Dat is met commerciële software niet anders. Als de winstmarges te klein worden houdt een bedrijf er ook doodleuk mee op. De eerstvolgende versie van Windows kan dan ook het einde betekenen van je softwarepakketje.
Het samenstellen van een team dat op vijwillige basis gedurende een jaar of 10 onbezoldigd dergelijke software gaat onderhouden lijkt me een eerste uitdaging.
* Moeten er altijd update's of grade's gemaakt worden, terwijl er zoals uit het forum blijkt er veel tijd nodig is om datgene wat er al is onder de knie te krijgen?
Niet getreurd, er is nog andere software voor het besturen van modelspoor banen.Bij onze club (ModelspoorgroepVenlo) hebben we inmiddels ruime ervaring met Rocrail. Toegegeven, de instap is niet triviaal, maar het kan wel erg veel en het ondersteund onze modulaire baan uitstekend.Als je de basis principes van digitale aansturing onder de knie hebt, dan is Rocrail niet zo'n grote stap meer. En nog leuker, het is open source! Dus zelfs als iemand er mee stop stop het niet :-)Mvg,Ewout
Ik snap een deel van de reden niet helemaal. Als je meer tijd wil overhouden voor een andere hobby moet je iets afstoten.
I train schijnt ook goed te werken http://berros.eu/itrain/nl/
Is een essentieel verschil tussen Rocrail en Koploper niet gelegen in bijvoorbeeld het ijken van de snelheden en het "leren remmen", en het feit dat Rocrail (voor zover ik weet) nogal afhankelijk is van de instelling voor optrekken en vertragen in de loc-decoder?Misschien heb ik een ontwikkeling gemist, maar dit is voor mij de reden geweest naar Koploper over te stappen.
Net een MacMIni gekocht en vanavond eens installeren met Itrain