Aha! Betrapt! Vleeswaren! En nog wel in het meervoud! Mond Scherm uitschrobben met groene zeep!
Hoe gaat het verder met het verstrekken van de registratiesleutels bij het opnieuw installeren van een pc?
Het idee van open source heb ik dik tien jaar geleden al bij Paul aangekaart, aangezien er geen commerciële belangen aan verbonden zijn. Maar daar was hij mordicus tegen.
Dat is natuurlijk zijn goed recht, maar als je eerst een groot marktsegment verovert door je software gratis weg te geven en vervolgens er mee ophoudt, schep je een vacuüm dat niet één-twee-drie op te vullen is.
't Is leuk dat andere software een kans krijgt, maar liever zag ik dat een ander ontwikkelingsmodel een kans zou krijgen. In het verleden hebben we al gezien dat het volkomen afhankelijk zijn van één persoon niet noodzakelijkerwijs een gezonde situatie is.
....... Dat is met commerciële software niet anders. Als de winstmarges te klein worden houdt een bedrijf er ook doodleuk mee op. De eerstvolgende versie van Windows kan dan ook het einde betekenen van je softwarepakketje......
Ja ik heb het draadje op het drierail forum ook gezien. Dan moeten we Pauls standpunt respecteren. Niet getreurd, jullie kunnen het programma toch nog steeds gebruiken en er komt nog een nieuwe versie. je kunt dus nog jaren vooruit, denk ik zo.
Tekst op de site van Paul.Er zal er nog één versie van Koploper uitkomen. Hierna worden de ontwikkelingen stop gezet en zal indien nodig alleen bugfix worden gedaan voor een periode van minimaal 1 jaar. Slechts voor een kleine besloten groep zal Koploper verder worden ontwikkeld.Hopelijk krijgt door deze maatregel andere software ook eens andere software de kans in Nederland. De makers hiervan wordt veel succes gewenst.Huidige versie van Koploper is 6.7 / 108 en kan hier worden gedownload.Beginnershandleiding geschreven door Chris Burger kan hier worden gedownload.Let op: nieuwe gebruikers wordt geadviseerd niet meer van Koploper gebruik te maken, daar niet wordt gegarandeerd dat ondersteuning voor dit programma blijft voorbestaan op langere termijn.