Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:24:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 13:21:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Niels64
Vandaag om 13:16:43
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Sven
Vandaag om 13:12:36
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Spoor- en tramweg parafernalia door seinhuiswachter
Vandaag om 12:18:16
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Dat overkomt mij niet. door BartvD
Vandaag om 11:51:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 11:27:23
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 10:51:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21

Auteur Topic: Roestrijden.nl weer in actie  (gelezen 49123 keer)

V200-G2000

• Offline Offline
    • Richie's homepage
Re:Roestrijden.nl weer in actie
« Reactie #135 Gepost op: 18 February 2011, 16:38:50 »
Ik reageer helemaal niet hysterisch en vooral reageer ik niet hysterisch op jullie dienstregeling, maar zoals ik al op zoveel forums zie viert de gemakzucht de laatste jaren hoogtij. Eerst zoeken naar iets zit er tegenwoordig niet meer in, gewoon vragen en dan meestal ook nog prompt een antwoord verwachten.
In dit geval stond de dienstregeling al op somda en had die daar gevonden konden worden.

En nou ik toch weer bezig bent:
Je moet nu niet gaan overdrijven en er dingen bij gaan verzinnen met aardappels. Ik heb slechts 1 keer een opmerking gemaakt (waar wellicht een smiley bij had moeten staan) toen jullie een keer niet langs kwamen tijdens roestrijden en achteraf bleek dat jullie aan het eten waren gegaan.

Ik weet, en hopelijk iedereen, dat elke dienstregeling onderhavig is aan veranderingen, storingen, vertragingen etc. Dus niets is gegarandeerd, dus om daar nu zo'n heisa over te maken...

En nu ga ik weer mopperen natuurlijk: hoe moet ik vanuit het weiland op jullie website zien waar jullie zijn? Niet iedereen heeft internet op een mobiele telefoon of een laptop met mobiel internet.
Vroeger hadden we dat ook niet en ging je vaak op de bonnefooi langs het spoor staan. En dat doe ik vaak nog wel en dan ben je blij dat er eens iets bijzonders langs komt. Tegenwoordig moet het allemaal precies op de minuut nauwkeurig en is men inderdaad direct ontevreden als een trein te vroeg, te laat, niet of via een ander route heeft gereden.

En last but not least: ik vind roestrijden.nl een heel goed initiatief en heb al menig keer leuk plaatjes geschoten daardoor, waarvoor dank.

Jeroen Mooij

• Offline Offline
  • check www.roestrijden.nl
« Reactie #136 Gepost op: 18 February 2011, 17:19:23 »
@V200-G2000,

No hard feelings,
Ik wilde alleen maar aangeven dat het vinden van een dienstregeling op somda geen gewoonte van sommige mensen is, en zeker geen vanzelfsprekendheid.
Een dienstregeling valt namelijk in zekere zin onder bedrijfsgegevens, en die hoef je niet op een publieke site als bijvoorbeeld Somda aan te treffen. Wij zijn hier al eens door onze opdrachtgevers over aangesproken.

Die opmerking over het eten of hitte waren opmerkingen in het algemeen (het was gericht aan 'allen', niet aan jou).
Het klopt inderdaad dat jij ooit op somda eens iets gezegd hebt.
Maar dit valt in het niets bij sommige commentaren die ik via de mail voorgeschoteld krijg.

Dat sommigen ons niet meer kunnen volgen middels de drgl is vervelend voor hen.
Maar ja, zoals wel vaker gezegd is het niet ons doel om Spoorfotografen te pleasen.
Die kunnen elkaar ook opbellen waar het stel zich bevindt.

Groeten

Jeroen
Treinen moeten rijden

Ivo R.

• Offline Offline
  • niks
« Reactie #137 Gepost op: 19 February 2011, 00:07:26 »
Als het lukt ga ik in H'wijk wat foto's maken.  (y)

Groet Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #138 Gepost op: 19 February 2011, 00:30:12 »
Zomaar ter overpeinzing (en is dus niet bedoeld als kritiek): maken grootspoorders werkelijk meer ruzie op fora dan modelspoorders? Mijn indruk is dat er relatief meer gekibbel is als het om grootspoor gaat dan om modelspoor...  
modelspoorders kunnen bij elk weer modelsporen, grootspoorders zitten zich bij takkeweer noodgedwongen binnen op te vreten en kunnen, als ze eenmaal de hond geschopt, de kat geknepen en in de kom van de goudvis gerocheld hebben niks anders meer dan uit pure misère bonje zoeken op internet...

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #139 Gepost op: 19 February 2011, 09:00:37 »
De meeste modelspoorders zijn ook grootspoorliefhebbers.
Maar we dwalen af naar een nutteloze discussie over wie het meest ruzie maakt.
Dus terug naar het roestrijden (y)
Vr. groeten,
Bob

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #140 Gepost op: 19 February 2011, 09:51:04 »
Als ik de link op somda bekijk zie ik nergens de afkorting staan van Lw.
Het dichtbijzijnde is Wv a.k.a Wolvega.
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #141 Gepost op: 19 February 2011, 09:57:01 »
Link al reeds gelegd....
De tussentijd (die niet vermeld staat) rijden jullie die slagjes natuurlijk!!  :P
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Beached

• Offline Offline
« Reactie #142 Gepost op: 19 February 2011, 10:07:14 »
En nu ga ik weer mopperen natuurlijk: hoe moet ik vanuit het weiland op jullie website zien waar jullie zijn? Niet iedereen heeft internet op een mobiele telefoon of een laptop met mobiel internet.

Als je nu eens de reistijd van thuis naar je favo fotoplek berekend, de gemiddelde snelheid van de roestrit inschat, kun je de thuis de voortgang van de trein volgen, tot de roestrit een voorberekende plaats bereikt. Dan stap je in de auto, en kom je op tijd op de fotoplek aan 8)
Voor elk probleem is een oplossing ;)
mvg,
Rick

Jeroen Mooij

• Offline Offline
  • check www.roestrijden.nl
« Reactie #143 Gepost op: 19 February 2011, 10:51:16 »
Als ik de link op somda bekijk zie ik nergens de afkorting staan van Lw.
Het dichtbijzijnde is Wv a.k.a Wolvega.

Klopt!
Vlak voor Akkrum gaat de trein het buitendienstgestelde gebied in.
Om hierin toegang te krijgen dienen we toestemming te krijgen van de LWB (Leider Werkplekbeveiliging)
Als hij toestemming geeft, vermeldt hij dit aan de WTB (Werktreinbegeleider) waarna de treindienstleider om toestemming wordt gevraagd om Wolvega te verlaten.

Als alle werkzaamheden zonder problemen zijn verlopen, dan kan de roesttrein in een keer doorrijden.
Reken op een gemiddelde snelheid van 20km/h, dan weet je wanneer de trein in Leeuwarden is.
Treinen moeten rijden

sneek

• Offline Offline
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
« Reactie #144 Gepost op: 19 February 2011, 20:54:26 »
de werkzaamheden hebben hoofdzakelijk betrekking op de Boornbrug in Akkrum. Deze 2 jaar geleden volledig vernieuwde brug geeft veel storingen in het opzet- en draaimechanisme. Dit wordt komende nacht vervangen. Daarnaast wordt de buitendienststelling (die zich uitstrekt van de Deelbrug bij Haskerdijken) tot aan empl. Leeuwarden aangegrepen om enkele baanwerkzaamheden op dat deel uit te voeren. Ook vandaag reden (o.a. bij Grou-Jirnsum) kranen heen en weer op het spoor.

De 113 moet te Wv aan de kant omdat de reguliere treinen uit de Randstad pendelen tot/van Heerenveen en daardoor de perronsporen daar langer bezet houden. Er kan dan ook niet op sp.1 in Heerenveen worden geparkeerd. Dus is Wolvega, zoals vermeld, het vertrekpunt richting het werkgebied. Voor de fotografen geeft de opstelling van de 113 voor het witte Waterstaatstation leuke plaatjes.

En die kunnen jullie hier altijd posten  ;)
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Robert B.

• Offline Offline
« Reactie #145 Gepost op: 20 February 2011, 10:36:40 »
Hier in Heerenveen heb ik zo mij spotplek waarbij je vlakbij het spoor keurig achter een hek staat. Ik neem aan dat men tussen Wolvega en Akkrum harder rijd dan 20 kilometer per uur.
"De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein."

Ivo R.

• Offline Offline
  • niks
« Reactie #146 Gepost op: 20 February 2011, 15:26:58 »
Nou, hier in Hd is ie al langs geweest:

Groet Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

sneek

• Offline Offline
« Reactie #147 Gepost op: 20 February 2011, 17:34:48 »
te Wolvega, toch op spoor 3, waardoor de pendel naar Heerenveen een kronkeltje naar spoor 2 moest maken;

grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Robert B.

• Offline Offline
« Reactie #148 Gepost op: 20 February 2011, 18:50:31 »
Ook wij hebben hier in Heerenveen staan wachten op de plan U. Na een flinke poos in de kou te hebben gewacht besloten we maar om weer te vertrekken. Er vanuitgaande dat de werkzaamheden tussen Akkrum en Leeuwarden toch enige vertraging had opgelopen. Spoor 1 in Heerenveen bleef immers bezet met Koplopers en het sein richting Leeuwarden stond nog steeds op rood. Net nadat wij onze hielen hadden gelicht hebben wij het treinstel gemist. Het scheelde iets van 5 minuten. Dit gebeurd mij wel vaker... :D Vanavond gaan we daarom een tweede poging wagen. Misschien hebben wij dan meer geduld en geluk.
"De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein."

sneek

• Offline Offline
« Reactie #149 Gepost op: 20 February 2011, 20:10:19 »
hij bleef ook wat langer dan gepland spoor 3 in Wv bezet houden.

lichtelijk off-topic:
Plan U is trouwens wel vaker helper in nood geweest op Leeuwarden-Zwolle; hier in de strenge winter van feb'1966.
IJzelafzetting maakte elektrisch rijden onmogelijk, maar de NS reed immer in zulke winters en dus werden Rode Duivels ingezet:

foto in Akkrum.

grtz,
Wim