Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
wob
Vandaag
om 12:13:49
Alternatieven voor servo's
door
bask185
Vandaag
om 12:01:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 11:53:10
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
bask185
Vandaag
om 11:49:24
Slugs & Andere Rariteiten
door
V200-G2000
Vandaag
om 11:41:12
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
MacArthur
Vandaag
om 11:37:08
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor)
door
henk
Vandaag
om 11:34:08
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
mass am see
Vandaag
om 11:16:35
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 11:03:08
VERPLAATST: Arbeidsongevallen (was: smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning)
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 11:00:34
bouwtekening amsterdamse tram
door
R1954
Vandaag
om 11:00:18
Eindstation Daarhuizen
door
VulcanRaven
Vandaag
om 10:55:42
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal.
door
Montanbahn
Vandaag
om 10:45:55
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
Jelmer
Vandaag
om 10:24:52
Frans loodsje et cetera
door
Met een sik
Vandaag
om 10:17:30
Rondom Charlois
door
spoorijzer
Vandaag
om 10:09:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Eric B
Vandaag
om 09:51:49
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 09:39:10
Layne, Somewhere South.
door
mass am see
Vandaag
om 08:54:29
Pimpen Rivarossi DD-AR
door
Roelof R
Vandaag
om 08:33:26
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken
door
Loki
Vandaag
om 08:12:53
Modeltrein Express Slps II, afval container draagwagens. VAM, Essent
door
Eric B
Vandaag
om 07:24:14
29 november verkoop MSV
door
Rick
Vandaag
om 07:19:37
Da's Daz 2
door
Huup
10 November 2025, 23:35:08
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
10 November 2025, 23:11:08
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
AP3737
10 November 2025, 23:10:38
Baan in Los Angeles
door
AndrevdG
10 November 2025, 23:09:19
Hoe een schaduwstation automatiseren
door
Dirk
10 November 2025, 22:32:29
Treinen willen niet meer rijden
door
Karst Drenth
10 November 2025, 21:59:08
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Huup
10 November 2025, 21:49:04
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Liliput Flirt 133980/5 Cantus versie
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Liliput Flirt 133980/5 Cantus versie (gelezen 6382 keer)
marcel
Offline
Berichten: 700
Liliput Flirt 133980/5 Cantus versie
«
Gepost op:
16 February 2010, 20:46:47 »
Hallo,
Hier een kleine impressie van het Liliput FLIRT treinstel 4 delig in de kleuren van Cantus.
Het model nog in verpakking, stevig verpakt, past er precies in.
Nadeel is dan ook dat het wat lastiger eruit te nemen is.
In de verpakking vind je naast het treinstel ook een mooi boekwerkje in drie talen, een materiaal sheet en in dit geval een boekje van de 21 polige decoder van ESU.
Bij de wisselstroom modellen is dit standaard ingebouwd, ik rijd tweerail digitaal, dus ik heb het treinstel naar 2 rail omgebouwd.
Dat plaats ik wel in een ander draadje, hoe en wat ik dat gedaan heb.
Een draaistel wat normaal aan 1 van de koprijtuigen vast zit.
Je ziet hier hoe mooi de elektrische verbindingen gemaakt zijn.
Op elke bakovergang en draaistel is doormiddel van letters weergegeven welke waar moet, is niet in te vergissen eigenlijk.
Het koppelen van het gehele treinstel is wat lastig omdat je dan 85 cm in je handen hebt, maar normaal hoeft dat ook niet dagelijks.
De koppeling is een elektrische verbinding die mechanisch vastklikt en met kleine schroefjes wordt vast gezet.
Een koprijtuig zonder kap.
Het model is over de gehele lengte van interieur voorzien, ook met interieurverlichting.
Het gehele treinstel is open in de lengte, net zoals in werkelijkheid kun je van voor naar achter kijken, door de rijtuigovergangen.
Een detailfoto van een motordraaistel en de motor erboven.
Het treinstel heeft 2 motoren, rijdt goed en soepel over de rails.
Alleen de lage snelheden rijdt nog niet geheel super, denk dat met wat inrijden en een druppie olie al veel doet.
De draaistellen zelf zijn wat sober en niet super gedetailerd, jammer voor een treinstel in deze prijsklasse.
De stuurstanden zijn netjes van een stuurtafel voorzien.
Alleen geen machinst geplaatst, maar geen nood, 1 schroef en je trekt de kop er zo vanaf en kunt er een plaatsen.
De frontverlichting, netjes, helder wit en geen lekkage.
De sluitverlichting.
De kopvorm is mooi getroffen.
Het gehele treinstel op de foto.
Ben geen tapijt maar een tegelrijder zoals te zien.
Mijn baanvak is langzaam in wording
Gelogd
Mvg, Marcel
marcel
Offline
Berichten: 700
Re:Liliput Flirt 133980/5 Cantus versie
«
Reactie #1 Gepost op:
16 February 2010, 20:58:53 »
Vervolg,
Het is een mooi en fraai treinstel, zeker te vergelijken met de Talent van Brawa.
Alleen is de Brawa met de draaistellen zeker gedetailieerder.
De lengte is ruim 86 cm lang als alles gekoppeld is, maar dan heb je wel een lastig treinstel om even met de hand te verplaatsen.
Volgens het boekje is deze dan bij de tweede draaistel van elke zijde op te tillen, maar dan hangt het bijna eng in je handen.
Heb alleen geen foto gemaakt van de pantograaf, maar volgens een duitse collega is deze goed getroffen, maar helaas niet juist.
Daar weet ik verder niets van.
Ook geen losse onderdelen toegevoegd, met de kleine schroefjes die tussen de bakken zitten is het dus erg oppassen geblazen dat je ze niet kwijt raakt
dat zou jammer zijn.
Het dak is goed van details voorzien met alle apparaat kasten en leidingen.
Heb alleen geen voorbeelden van of het goed is, maar ziet er erg netjes uit.
De prijs is ook niet onaardig, tussen de €140 en €250 euro in de handel en op Ebay.
Voor het goedkopere zul je geluk moeten hebben met bieden.
Het treinstel is te digitaliseren met een 21 polige decoder en is gemakkelijk te plaatsten dmv een apparaat op het dak te verwijderen.
Ook zijn er onder diverse apparaten microswitches verstopt die het mogelijk maken om de bovenleiding in te schakelen of interieurverlichting bij analoog in of uit te schakelen of het achterste gedeelte geen stroom af te laten nemen(heeft met pendelbaan te maken)
Nu ben ik niet zo gemakkelijk met verslagen maken, maar als er opmerkingen of vragen zijn, kom maar op.
Mvg, Marcel
Gelogd
Mvg, Marcel
Sven
Offline
Berichten: 8369
Eton Wick, UK
Re:Liliput Flirt 133980/5 Cantus versie
«
Reactie #2 Gepost op:
18 October 2010, 17:49:07 »
Na al die moeite, nooit commentaar gehad? Hartstikke fijn dat je dit helemaal gemaakt hebt en bedankt voor dit verslag! Ik had dit draadje en dit model nog helemaal niet gezien, maar lijkt me zeker een aanwinst. Die zou ik nog wel in DB rood willen hebben.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Overlord
Offline
Berichten: 1583
Re:Liliput Flirt 133980/5 Cantus versie
«
Reactie #3 Gepost op:
18 October 2010, 19:18:38 »
Ondertussen kan je misschien ook wat meer vertellen over de rijeigenschappen. Loopt hij langszaam nu ook goed nadat je een druppeltje olie gegeven hebt en hem hebt laten inlopen?
Gelogd
*
Bouw Osteckingen
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Liliput Flirt 133980/5 Cantus versie