Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit
door
Pauldg
Vandaag
om 17:55:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
emmenaar
Vandaag
om 17:40:43
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 17:33:23
Fotodijkje en fotodiorama
door
Eric B
Vandaag
om 17:32:37
Multimaus Error 13
door
Ronald Halma
Vandaag
om 17:31:44
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging
door
Luit
Vandaag
om 17:25:49
zoeken waar een draad zit op de baan
door
Dirk
Vandaag
om 17:24:30
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
Joz
Vandaag
om 16:43:15
Raadplaatje
door
Whis
Vandaag
om 16:30:59
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 16:24:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 15:31:37
Albert's fantasie in schaal 0e
door
Noordernet
Vandaag
om 14:44:56
Baan in Los Angeles
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:38:38
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 14:28:41
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:17:44
't Boemeltje
door
RobVille
Vandaag
om 14:16:40
Modelspoorbaan van Einte
door
MOVisser
Vandaag
om 13:52:12
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:33:23
C12c rijtuig
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:31:45
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
Vandaag
om 11:53:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:49:54
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
Jelmer
Vandaag
om 11:42:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
jerrytrein
Vandaag
om 11:31:24
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 11:23:30
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 10:41:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 10:09:36
Spoor nul RijGroep NoordOost/Nederland
door
bernhard67
Vandaag
om 09:39:25
Blokken, isoleren en bezetmelders. Help!
door
AdLoc
Vandaag
om 09:29:28
Terschellinger Spoor
door
roco
Vandaag
om 07:57:18
Arlbergbahn.. ?
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:45:25
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Liliput Flirt 133980/5 Cantus versie
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Liliput Flirt 133980/5 Cantus versie (gelezen 6340 keer)
marcel
Offline
Berichten: 700
Liliput Flirt 133980/5 Cantus versie
«
Gepost op:
16 February 2010, 20:46:47 »
Hallo,
Hier een kleine impressie van het Liliput FLIRT treinstel 4 delig in de kleuren van Cantus.
Het model nog in verpakking, stevig verpakt, past er precies in.
Nadeel is dan ook dat het wat lastiger eruit te nemen is.
In de verpakking vind je naast het treinstel ook een mooi boekwerkje in drie talen, een materiaal sheet en in dit geval een boekje van de 21 polige decoder van ESU.
Bij de wisselstroom modellen is dit standaard ingebouwd, ik rijd tweerail digitaal, dus ik heb het treinstel naar 2 rail omgebouwd.
Dat plaats ik wel in een ander draadje, hoe en wat ik dat gedaan heb.
Een draaistel wat normaal aan 1 van de koprijtuigen vast zit.
Je ziet hier hoe mooi de elektrische verbindingen gemaakt zijn.
Op elke bakovergang en draaistel is doormiddel van letters weergegeven welke waar moet, is niet in te vergissen eigenlijk.
Het koppelen van het gehele treinstel is wat lastig omdat je dan 85 cm in je handen hebt, maar normaal hoeft dat ook niet dagelijks.
De koppeling is een elektrische verbinding die mechanisch vastklikt en met kleine schroefjes wordt vast gezet.
Een koprijtuig zonder kap.
Het model is over de gehele lengte van interieur voorzien, ook met interieurverlichting.
Het gehele treinstel is open in de lengte, net zoals in werkelijkheid kun je van voor naar achter kijken, door de rijtuigovergangen.
Een detailfoto van een motordraaistel en de motor erboven.
Het treinstel heeft 2 motoren, rijdt goed en soepel over de rails.
Alleen de lage snelheden rijdt nog niet geheel super, denk dat met wat inrijden en een druppie olie al veel doet.
De draaistellen zelf zijn wat sober en niet super gedetailerd, jammer voor een treinstel in deze prijsklasse.
De stuurstanden zijn netjes van een stuurtafel voorzien.
Alleen geen machinst geplaatst, maar geen nood, 1 schroef en je trekt de kop er zo vanaf en kunt er een plaatsen.
De frontverlichting, netjes, helder wit en geen lekkage.
De sluitverlichting.
De kopvorm is mooi getroffen.
Het gehele treinstel op de foto.
Ben geen tapijt maar een tegelrijder zoals te zien.
Mijn baanvak is langzaam in wording
Gelogd
Mvg, Marcel
marcel
Offline
Berichten: 700
Re:Liliput Flirt 133980/5 Cantus versie
«
Reactie #1 Gepost op:
16 February 2010, 20:58:53 »
Vervolg,
Het is een mooi en fraai treinstel, zeker te vergelijken met de Talent van Brawa.
Alleen is de Brawa met de draaistellen zeker gedetailieerder.
De lengte is ruim 86 cm lang als alles gekoppeld is, maar dan heb je wel een lastig treinstel om even met de hand te verplaatsen.
Volgens het boekje is deze dan bij de tweede draaistel van elke zijde op te tillen, maar dan hangt het bijna eng in je handen.
Heb alleen geen foto gemaakt van de pantograaf, maar volgens een duitse collega is deze goed getroffen, maar helaas niet juist.
Daar weet ik verder niets van.
Ook geen losse onderdelen toegevoegd, met de kleine schroefjes die tussen de bakken zitten is het dus erg oppassen geblazen dat je ze niet kwijt raakt
dat zou jammer zijn.
Het dak is goed van details voorzien met alle apparaat kasten en leidingen.
Heb alleen geen voorbeelden van of het goed is, maar ziet er erg netjes uit.
De prijs is ook niet onaardig, tussen de €140 en €250 euro in de handel en op Ebay.
Voor het goedkopere zul je geluk moeten hebben met bieden.
Het treinstel is te digitaliseren met een 21 polige decoder en is gemakkelijk te plaatsten dmv een apparaat op het dak te verwijderen.
Ook zijn er onder diverse apparaten microswitches verstopt die het mogelijk maken om de bovenleiding in te schakelen of interieurverlichting bij analoog in of uit te schakelen of het achterste gedeelte geen stroom af te laten nemen(heeft met pendelbaan te maken)
Nu ben ik niet zo gemakkelijk met verslagen maken, maar als er opmerkingen of vragen zijn, kom maar op.
Mvg, Marcel
Gelogd
Mvg, Marcel
Sven
Offline
Berichten: 8365
Eton Wick, UK
Re:Liliput Flirt 133980/5 Cantus versie
«
Reactie #2 Gepost op:
18 October 2010, 17:49:07 »
Na al die moeite, nooit commentaar gehad? Hartstikke fijn dat je dit helemaal gemaakt hebt en bedankt voor dit verslag! Ik had dit draadje en dit model nog helemaal niet gezien, maar lijkt me zeker een aanwinst. Die zou ik nog wel in DB rood willen hebben.
Gelogd
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op
www.tramfabriek.nl
.
Volg mijn bouwactiviteiten op
Facebook
.
Overlord
Offline
Berichten: 1583
Re:Liliput Flirt 133980/5 Cantus versie
«
Reactie #3 Gepost op:
18 October 2010, 19:18:38 »
Ondertussen kan je misschien ook wat meer vertellen over de rijeigenschappen. Loopt hij langszaam nu ook goed nadat je een druppeltje olie gegeven hebt en hem hebt laten inlopen?
Gelogd
*
Bouw Osteckingen
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Liliput Flirt 133980/5 Cantus versie