Kleinserie Wadloper DH I & DH II, eindelijk in HOOp de diesellijnen in Noord-Nederland waren ze een vertrouwde verschijning, op de meest HO banen ontbreken ze echter, de diesel hydraulische 1- en 2-delige treinstellen van de NS, beter bekend als DH I en DH II met de roepnaam: Wadloper. De DH-tjes reden op de niet geëlektrificeerde trajecten in noord en oost Nederland, maar ook in het Limburgse land. Ze waren afgeleid van de Duitse BR 627 en BR 628 treinstellen, er hebben er 50 gereden ( 19 eentjes en 31 tweetjes )Na hun werkzame leven voor de Nederlandse Spoorwegen vonden de stellen hun weg bij Noordnet, Ariva , Connexion en Veolia ( op de Maaslijn ) , waar ze tot tevredenheid hebben gefunctioneerd.Een klein deel van de voormalige Wadlopers hebben inmiddels hun weg gevonden elders in Europa, in Polen, de meest zijn echter gesloopt.Het kleinserie HO model dat Signalmeister nu heeft aangekondigd voor levering 2010 / 2011 is standaard voorzien van:BinnenverlichtingCompleet interieur, excl. figurenStroomafname op alle wielenAandrijving op 1 draaistel op 2 assenFront- en sluitverlichting wisselend met de rijrichtingIn kleur gespoten en bedrukt volgens de laatste normen,8 of 6 polige decodersteker, in de bodem plaats voor de decoder.Ruitenwissers en spiegels aangebracht.Functionerende Scharfenberg koppeling, zodat meerdere treinstellen gekoppeld kunnen wordenVoorlopig zal de uitvoering in NS kleurstelling zijn.Het model wordt geproduceerd in kunststof en de oplage is eenmalig!Art. nr MODEL Uitvoering Prijs WAD-201 DH-2 2-rail gelijkstroom 899,00WAD-202 DH-2 2-rail DCC Digitaal 950,00WAD-204 DH-2 3-rail Digitaal Wisselstr. 979,00WAD-101 DH-1 2-rail gelijkstroom 539,00WAD-102 DH-1 2-rail DCC Digitaal 595,00WAD-104 DH-1 3-rail Digitaal Wisselstr. 619,00
Zeer jammer dat het maar NS serie's zijn de wadlopers hebben immers meer als NoordNed gereden.