Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 22:06:33
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
Vandaag om 21:59:46
trein of metro naar Hoek van Holland door Peter Kleton
Vandaag om 21:55:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 21:48:03
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door TonM
Vandaag om 21:42:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door jumbo747
Vandaag om 21:32:49
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Mg1982nl
Vandaag om 21:31:05
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 21:17:34
Show je werkplek door Eric B
Vandaag om 21:13:58
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
Vandaag om 21:04:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 21:02:06
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
Vandaag om 20:58:24
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 20:51:40
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
Vandaag om 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:37:50
Gewoon wat busfoto's door R1954
Vandaag om 20:36:46
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Stefan88
Vandaag om 20:06:48
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
Vandaag om 19:00:07
Ik ben aan het opruimen. door Keska
Vandaag om 18:49:58
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:14:49
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
Vandaag om 16:37:54
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 14:31:18
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:34:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:58:00
Spoorhumor door Biessendorf
Vandaag om 11:49:19

Auteur Topic: Railz Miniworld  (gelezen 216299 keer)

Arreman

• Offline Offline
Re:Railz Miniworld
« Reactie #675 Gepost op: 21 July 2008, 20:14:07 »
Is de DVD van Railz miniworld al te koop? Een tijd geleden hebben ze film opname gemaakt, ook vanaf het spoor etc. Is deze DVD alleen ter plekke te verkrijgen?
H0, DCC, Intellibox, Koploper

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #676 Gepost op: 21 July 2008, 20:42:38 »

Volgens mij zag ik ergens in "Hoogburgt" achterop een huis (dus alleen te zien tijdens de rondleiding) een stukje graffiti van de hand van ene heer Dilz  ;)

Koen
neen, dat was van 't Riksel.

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #677 Gepost op: 21 July 2008, 20:49:32 »
Citaat

Ehre wem Ehre gebührt!

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #678 Gepost op: 21 July 2008, 20:56:36 »
Is de DVD van Railz miniworld al te koop? Een tijd geleden hebben ze film opname gemaakt, ook vanaf het spoor etc. Is deze DVD alleen ter plekke te verkrijgen?

De eerste promo draait nu in de bioscoop, nog even en ze zal verschijnen, maar je hebt nu al een fraai idee van wat komen gaat.

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
« Reactie #679 Gepost op: 21 July 2008, 22:30:23 »
Ik vond het een typische Dilz tekst :) Maar ik weet natuurlijk niet wat voor mensen er daar verder allemaal nog rondlopen  :)

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #680 Gepost op: 21 July 2008, 22:33:03 »
Tja, als ze Floris al aangenomen hebben... ;)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
« Reactie #681 Gepost op: 21 July 2008, 22:35:02 »
Dan is alles mogelijk... ;D

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Arnold

• Offline Offline
« Reactie #682 Gepost op: 22 July 2008, 18:26:01 »
Ben vandaag in Rotterdam geweest en uiteraard even langs. Voor de derde keer. Er reden meer internationale treinen dan tijdens mijn laatste bezoek (november 2007) en ook de containertreinen deden hun best.  Over het algemeen meer treinbewegingen. Verder het nieuwe Rotterdam CS in het klein mogen bewonderen. Erg fraai.

rard

• Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
    • Spoorh0.nl
« Reactie #683 Gepost op: 23 July 2008, 09:28:26 »
zo... gister weer "even geweest", slechts 6 uur rondgelopen met een aantal "collega's" van de modelspoorvereniging... (totaal 7 man);D. was wederom helemaal goed, alleen jammer dat het car system nog veel kinderziektes vertoont, maar dit komt vast goed  ;D.

Wel viel me op dat er op diverse plaatsen scheuren in de banen ontstaan en dat er toch wel erg veel dingen omver liggen op de baan...

Vraagje; van welk merk zijn de windmolens welke jullie hebben staan? ;D
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

KroKo

• Offline Offline
  • Will It Be You?
« Reactie #684 Gepost op: 23 July 2008, 11:09:15 »
Moest er gisteren ook maar eens aan geloven. Op voorstel van de vrouw met de auto naar het Rotterdamse, slechts twee uur gaans ;D. Het was even zoeken, kende alleen het stuk van het Weena nabij het Hofplein. Gelukkig liep er nabij het centraal station een groepje mensen die er uit zagen alsof ze treintjes gingen kijken  :-X Hé zei m'n vrouw, die zien er uit alsof ze treintjes gaan kijken, die moeten we volgen 8) . (Sorry, Gerard 8))

Bij binnenkomst konden we direct aansluiten bij de eerste rondleiding onder leiding van Arnold Moser. Hij wist prima in J & J-taal uit te leggen wat er allemaal voor nodig is een dergelijke baan draaiende te houden.
Stoppen ze bij Railz een dag in 24 minuten, van 30 minuten rondleiding weten ze prima 45 minuten te maken ;).

Voor de kinderen hadden ze een leuke speurtocht, zijn ze toch lekker een uurtje of vier mee zoet geweest en .. wie zoet is krijgt lekkers. Ook dat was prima voor elkaar, broodje Unox en je hoort mij niet meer 8).

Als je toch gaat vergaderen Chris, dan zou je meteen de ICE eens vermanend kunnen toespreken.
Toen ik er was, zat ie een Thalis te pesten.
Heeft niet erg geholpen. Gister ochtend reden ze beiden nog, in de loop van de dag werdt de ICE wegens wangedrag van de baan gehaald ;D.

De eerste promo draait nu in de bioscoop,......
Voor al de aftiteling was sterk; "Met dank aan ....Mark Trein Test Test Test Test......" Maar leuke film. als 't ie bij een volgend bezoek klaar is, koop ik er vast wel een.

Wel viel me op dat er op diverse plaatsen scheuren in de banen ontstaan en dat er toch wel erg veel dingen omver liggen op de baan...
Scheuren zijn me niet zo opgevallen, maar de hoeveelheid poppetjes/attributen dat omver lag was behoorlijk, ja. Maar ja, de reikwijdte van kleine kinder armpjes is iets groter dan de afstand hek-baan. En, mensen willen het toch graag aanraken wat ze zien.

Maar, zo als Arnold al zei tijdens de rondleiding, je kijkt eerst naar de hele baan en daarna ga je steeds meer details zien. En die zijn er genoeg. Veel scenes zijn goed uitgewerkt. Waarschijnlijk zijn de meesten met heel veel lol opgezet. Bij heel veel scenes had ik wel zoveel inbeeldingsvermogen dat ik wel kon bedenken waar het overging, zelfs de welbekende hooibergscene inde kelder (kijken papa, daar liggen twee te slapen :-[), maar onderstaande scene 8);

Kwam nog een bekende Vriend tegen. Mocht zelfs nog Marc zeggen tegen Meneer van Buren ;) Alhoewel, hij stond ook nog gewoon achter de kassa.

Al met al een leuke dag uit en een aanrader voor iedereen. Zelfs de vrouw van 60/70, die op ons aanraden met de rondleiding mee is geweest, kwam later vertellen dat ze het geweldig vond.

Erik

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #685 Gepost op: 23 July 2008, 12:46:02 »
Dat van de omgevallen figuurtjes kan goed kloppen ja, binnenkort maar weer es een restauratierondje om de baan maken... Als k morgen weer aan t werk ga nog gauw even voor 10 uur met de lijmpot de baan rond  ;D
Met een hoop medewerkers op vakantie en elke dag geopend (dus ook nog eens extra veel kinderen die in hun enthousiasme de boel molesteren) is er niet zoveel tijd om dat allemaal zo goed bij te houden als we zouden willen.
En Gerard, welke molens bedoel je? Er staan klassieke molens van Faller, 2 typen, namelijk de gewone molen en de molen op een houten loods als zaagmolen/verfmolen, nouja, industriemolen zeg maar. Dan is er nog de stellingmolen van Tilly en de moderne windturbines die we bij een maquettebouwbedrijf hebben laten maken, maar als je die op je baan op zolder zou neerzetten staat je baan meteen vol. 's zomers kan t wel lekker zijn denk ik, motortje ervan een beetje opvoeren en t blijft lekker fris  ;D

rard

• Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
    • Spoorh0.nl
« Reactie #686 Gepost op: 23 July 2008, 13:06:38 »
@Kroko: zagen wij eruit alsof we treintjes gingen kijken ja?  ;D

@ Floris: ik bedoel idd de grote... en baantje op zolder valt wel mee.... baan van 12x7 meter de de modelspoorvereniging... moet zo'n molentje kosten?  :P

En ohh ja.... volgende keer ff 5 sec later je latje doorzagen heh en niet tijdens de rondleiding  ;D ;D ;)

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #687 Gepost op: 23 July 2008, 13:46:13 »
ja k zat al lang genoeg op jullie te wachten.  ;D

rard

• Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
    • Spoorh0.nl
« Reactie #688 Gepost op: 23 July 2008, 13:52:54 »
jaja... smoesjes  ;D... zag er trouwens erg netjes uit waar je mee bezig was.... complimenten!  :)

maar goed.... zo'n molentje... kost da?  ;D

Bert Roefs

• Offline Offline
« Reactie #689 Gepost op: 23 July 2008, 16:10:48 »
Dat van de omgevallen figuurtjes kan goed kloppen ja, binnenkort maar weer es een restauratierondje om de baan maken... Als k morgen weer aan t werk ga nog gauw even voor 10 uur met de lijmpot de baan rond  ;D

He Floris,
Anita Decor heeft een soort flexibele lijm, dan blijft alles gewoon staan maar je kunt het vervolgens toch nog oppakken en evt. ergens anders neerzetten.

Gebruiken wij bij NedTRAK wel eens om onwelwillende koppelingen een handje te helpen om toch aan elkaar te blijven.