Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Teoalessandro
Vandaag om 18:50:26
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door RikM
Vandaag om 18:42:49
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Simon Stenneberg
Vandaag om 18:39:46
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:50:05
Vollmer ringloods deuren door Eric v C
Vandaag om 17:45:32
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Silvolde
Vandaag om 17:25:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:06:12
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Michiel2
Vandaag om 16:50:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:37:30
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 16:32:24
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 15:22:37
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:04:01
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 14:50:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Jeronimos
Vandaag om 14:37:14
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Blausee-Mitholz
Vandaag om 14:31:13
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Jelmer
Vandaag om 14:23:41
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 14:19:21
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 13:47:11
NS 8100 in 0 door rolfm
Vandaag om 13:32:11
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:13:04
modulebaan in spoor 1 door Mark D.
Vandaag om 13:05:43
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Ronald Halma
Vandaag om 12:55:28
Line-up foto's van modellen door Ben
Vandaag om 12:50:13
mDDM, waarom 3 draaistellen? door bask185
Vandaag om 12:22:44
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door ex44
Vandaag om 12:17:51
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 11:35:20
Nieuwe handregelaar van Lenz LH101 door Ronald Halma
Vandaag om 11:31:18
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:57:08
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 10:41:54
Rangeren met een pec door j.ossebaar
Vandaag om 10:17:49
  

Auteur Topic: Scheve gevel  (gelezen 21390 keer)

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3182
  • Einzelganger
Scheve gevel
« Gepost op: 01 February 2010, 22:10:21 »
probeersel, is kijken of dit wat wordt....


klik



klik



klik


brand maar los...



eric
« Laatst bewerkt op: 02 February 2010, 16:15:12 door Remco Poppen »

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 18288
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:schevegevel
« Reactie #1 Gepost op: 01 February 2010, 22:42:00 »
Hebben ze peper in je reet gestoken of zo? Man, wat ga je hard. Geen top 2000 zeker.... ;)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:schevegevel
« Reactie #2 Gepost op: 01 February 2010, 22:43:21 »
Jij bent zeker geen winterschilder he ?  ;D

Jos001

  • Offline Offline
  • Berichten: 1270
  • N en G rijder
Re:schevegevel
« Reactie #3 Gepost op: 02 February 2010, 00:16:35 »
Niet om te zeuren maar de beide boogstralen van de geveltop lijken mij iets af te wijken van elkaar  :-X :o ;D

Groetjes,
Jos
N-spoor, digitaal met TC
G-spoor, digitaal met LGB-MZS

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:schevegevel
« Reactie #4 Gepost op: 02 February 2010, 01:08:39 »
Er staat toch Scheve gevel ?  ;D

Hee, plaatjes benne weg...
« Laatst bewerkt op: 02 February 2010, 01:14:55 door Chris van Diesen »

Jos001

  • Offline Offline
  • Berichten: 1270
  • N en G rijder
Re:schevegevel
« Reactie #5 Gepost op: 02 February 2010, 01:13:40 »
Ik dacht dat ie bedoelde dat de gevel uit het lood komt te staan, maar dat kan natuurlijk ook  :)

Groetjes,
Jos
N-spoor, digitaal met TC
G-spoor, digitaal met LGB-MZS

eric den boer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3182
  • Einzelganger
Re:schevegevel
« Reactie #6 Gepost op: 02 February 2010, 05:50:28 »
hij moet inderdaad ,straks ingeklemd tussen de geveltjes, wat scheef uit het lood komen te staan....wat wil je, gebouwd in 1745.... ;D ;D


MAARM,NPLAATJESZIJNPLEITE..... >:(



eric

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4242
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:schevegevel
« Reactie #7 Gepost op: 02 February 2010, 08:17:04 »
Inderdaad; xienix terwijl ik vrij benieuwd was, Jongens, hebben jullie PVV op de BNLServert losgelaten?


groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Bart Zegers

  • Offline Offline
  • Berichten: 858
    • Mijn gescande foto's op Flickr
Re:schevegevel
« Reactie #8 Gepost op: 02 February 2010, 11:47:04 »
Ik zie ze lekker wel  :P, maar het bevalt me niks. Je gaat veel te snel...  ;D ;D. Zonder gekheid, het ziet er veelbelovend uit voor een probeersel. Wordt het een gestuct geveltje?

Bart
Met vriendelijke groet, Bart

Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS

René

  • Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Berichten: 2508
  • Team Mitropa
Re:schevegevel
« Reactie #9 Gepost op: 02 February 2010, 11:57:48 »
Scheef of schuin?
Je kunt de inhoud altijd nog een beetej schuin laten.
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:schevegevel
« Reactie #10 Gepost op: 02 February 2010, 12:25:32 »
Zooo, overgestapt op scratch-building Eric?  (y)




Edit: spelfout eruit
« Laatst bewerkt op: 02 February 2010, 15:54:03 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:schevegevel
« Reactie #11 Gepost op: 02 February 2010, 15:49:24 »
Wa scheve gevel? ge moet dat in zijn bouwtijd bekijken, toen gingen de werklui nog aan de slag met genever(oude klare) en truweel. Als ge dan weet dat er nog gewerkt werd met zand en kalk (en lach nu niet met eieren vermengd) vind ik dit persoonlijk een knap staaltje vakmanschap.
Kijk maar eens in de huidige woningbouw, hoeveel scheve hoeken treft men niet aan in een nieuwe woning, dit alles met de moderne technieken. Waren de vroegere bouwvak arbeiders veel beter up to date.
Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:schevegevel
« Reactie #12 Gepost op: 02 February 2010, 15:53:21 »
Ik zie zo gauw niet wat er scheef aan is. Misschien het onderwerp even recht fotograferen of onder de scannert leggen. Bovendien als de gevel schuin is doordat het tussen twee panden scheef getrokken word, dan gaan de kozijnen mee. Misschien heb je dat wel gedaan, maar dat zie ik niet op de foto.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4242
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re:schevegevel
« Reactie #13 Gepost op: 02 February 2010, 16:22:59 »
....wat wil je, gebouwd in 1745.... ;D ;D
mmm, ik associeer het plaatje meer met Delftse school (1940-1950) dan met 1745...
Binnenstad Rhenen, Scherpenzeel en Wageningen die tijdens de bezetting herbouwd zijn.
Het geveltopje heeft zo te zien weinig nut, er kan maar een heel smal en spits pannendakje achter met een idem zoldertje. In 1745 werd men de zolderruimte (de fliering) voor een heleboel zaken gebruikt; opslag, was drogen, eten drogen tbv houdbaarheid. Dus een raam in de voor- en achter gevel is wel gewenst vanwege enerzijds het doortochten (drogen) anderzijds hutkoffers en andere grote zaken vanaf de straat op de vliering hijsen.
Enne; de begane grond, waarom zo'n breed raam naast een mega-voordeurkozijn? Het beetje tussenliggend metselwerk kan de bovenliggende gevel nauwelijks dragen.
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Scheve gevel
« Reactie #14 Gepost op: 02 February 2010, 16:36:28 »
Op zich kan je met die onderpui natuurlijk van alles doen, maar dan moet er wel een dragende constructie zijn.



Sorry voor het kleine plaatje, maar uit mijn hoofd is dit eind 1600 begin 1700 en de voorpui was in die tijd van een houten constructie vorozien en dus flexibel inzetbaar. Eigenlijk zoals tegenwoordig, er zit maar een paar jaar een bedrijfje in en dan moet de onderpui alweer veranderd worden.

Als je het puur met bakstenen wilt opvangen, moet je rekening houden met de 60graden wet. Bakstenen kunnen op 60gr. hun kracht verdelen. Ik leg het een beetje gebrekkig uit, maar misschien snap je het. Ik zal zo in je plaatje tekenen wat ik bedoel. (y)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)