Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 14:27:13
Lodewickshaven
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:24:33
Bahnstrecke 5867
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:04:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Jheronimus
Vandaag
om 13:59:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
RetroJack
Vandaag
om 13:47:20
Ucci en IB1 met Itrain
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:39:32
Oud model gangbaar maken
door
Pauldg
Vandaag
om 13:33:02
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
peterha
Vandaag
om 13:28:53
Nieuwe forumgebruiker
door
Ploeger
Vandaag
om 12:51:33
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
marco
Vandaag
om 12:41:33
Station Roodeschool
door
Benelux795
Vandaag
om 12:26:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:25:43
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
D_Loc
Vandaag
om 12:11:51
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Huup
Vandaag
om 12:03:32
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 11:59:55
Toon hier je (model)treinfoto's
door
R1954
Vandaag
om 11:51:24
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
rjr
Vandaag
om 11:38:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 10:30:05
Roco 10836 wissel schakelaar
door
bask185
Vandaag
om 10:27:39
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 10:10:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
RikM
Vandaag
om 10:01:56
Dat overkomt mij niet.
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 10:00:16
Fleischmania Nostalgia
door
Jelmer
Vandaag
om 09:40:25
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 08:49:17
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen?
door
Martijnstein
Vandaag
om 08:15:36
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Benelux795
Vandaag
om 07:51:13
Roco modellen op aliexpress
door
Stefan88
02 November 2025, 22:54:14
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
02 November 2025, 22:23:40
Baanplan Belkamp H0
door
Carl
02 November 2025, 21:21:23
R37 kondigt Franse Super Pacific NORD aan
door
sncf231e
02 November 2025, 20:59:48
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Proefje voor 2x4=6
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Proefje voor 2x4=6 (gelezen 1908 keer)
Mispoes
Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
Offline
Berichten: 9001
Hengelooo 1:160
Proefje voor 2x4=6
«
Gepost op:
29 January 2010, 20:44:44 »
Vandaag even een proefje gedaan dat de weg vrij moet maken voor het fabrieken van twee driewagenstellen ICM 1+2 (4011-4097) voor Groterdam. Al bijna een jaar staan hier 2 dozen met de Koploper van Trix in afwachting van vernummering naar een ander nummer ICM-3/4 (4201-4250) en de 4444. Moeilijkheid is dan dat er geen raam mag sneuvelen, het blijven immers vierwagenstellen. Ervaring met de transformatie van een standaard Trix naar de Martin Air voor Gert leerde mij dat er wel een paar ramen sneuvelen. De ramen zijn zo vreselijk "goed" vastgelijmd dat niet alles schadevrij het model kan verlaten. Door straks twee drietjes te maken blijven er hopelijk (
) genoeg ramen over om terug te keren in de modellen. Aantrekkelijk is verder dat er nu eindelijk ook driewagenstellen in Gtd verschijnen en dat leek de burgemeester van Gtd geen verkeerd idee.
De ramen moeten er uit omdat er bij het wijzigen van de opschriften onherroepelijk schade ontstaat aan de bak. Met een zijdeglans vernislaag wordt dat voor veruit het grootste gedeelte gecamoufleerd. Het werk valt en staat echter met de vraag of de blauwe 1e klaslijn "gehalveerd" kan worden zonder dat de gele lak verdwijnt. Daarom vanavond even een proefje gedaan: geslaagd. Ik verwacht over een paar maanden 2 driewagenstellen aan Gtd te kunnen overdragen.
henk, het kan dus!
Werkvolgorde:
-glaswerk uit de bakken halen
-opschriften aanpassen
-3 bakken vernissen
-bakken monteren
Maar voor het zover is wachten nog talloze buffetrijtuigen, dus ik zal waarschijnlijk wel ingehaald worden...
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
henk
Offline
Berichten: 22640
Re:Proefje voor 2x4=6
«
Reactie #1 Gepost op:
29 January 2010, 20:47:45 »
Citaat van: Mispoes op 29 January 2010, 20:44:44
henk, het kan dus!
Enne de chemie achter deze bewerking? Ofwel welk oplosmiddel is geschikt gebleken?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Mispoes
Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
Offline
Berichten: 9001
Hengelooo 1:160
Re:Proefje voor 2x4=6
«
Reactie #2 Gepost op:
29 January 2010, 20:48:46 »
het alom vertrouwde M600 dat ook in huize Boeffelt aanwezig is...
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Chris
Offline
Berichten: 18609
Re:Proefje voor 2x4=6
«
Reactie #3 Gepost op:
29 January 2010, 21:07:01 »
Groterdam wacht in spanning af.
Gelogd
Gert1
Gast
Re:Proefje voor 2x4=6
«
Reactie #4 Gepost op:
29 January 2010, 22:04:41 »
En die Martinair koploper waar Frank het hierboven over heeft zie je hier terug:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,16300.msg268038.html#msg268038
mvg,
Gert
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Proefje voor 2x4=6