Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
roco kraan 40108 adres wijzigen
door
jerrytrein
Vandaag
om 21:53:06
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
henk
Vandaag
om 21:46:50
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 21:43:23
Raadplaatje
door
Hatsune Miku
Vandaag
om 21:28:22
De Projecten van RetroJack
door
DJV
Vandaag
om 21:17:10
Configureren van YD8116 via web browser
door
reinderlf
Vandaag
om 21:16:42
Artitec 6300
door
TonM
Vandaag
om 20:57:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
W. Dagevos
Vandaag
om 20:45:46
Fleischmania Nostalgia
door
RetroJack
Vandaag
om 20:41:52
verlichting inbouwen voor beginners
door
Michaƫl dB
Vandaag
om 20:04:48
Roco Driewegwissel 42454, H0, Lok valt stil op hartstuk bij lage snelheid
door
richardvandijk
Vandaag
om 20:03:33
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
Vandaag
om 19:33:38
marklin 3756 verlichting
door
bellejt
Vandaag
om 19:30:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 19:19:57
Digitaliseren Trix V 120
door
Overet
Vandaag
om 18:57:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Peter Kleton
Vandaag
om 18:55:19
Omgeving Frankfurt am Main
door
reMARKable
Vandaag
om 18:37:50
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
henk
Vandaag
om 15:26:45
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:25:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Huup
Vandaag
om 14:55:42
ACME 2024 met NS ICNG!
door
VAM65
Vandaag
om 14:49:15
Stalen D 4 deurs spoor 0
door
1795
Vandaag
om 14:41:44
Stroomdetectie issues.
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 13:19:04
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain
door
Dirk J
Vandaag
om 13:06:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
Vandaag
om 13:02:37
Loksound downloads
door
D_Loc
Vandaag
om 13:02:28
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
Pauldg
Vandaag
om 12:43:16
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 11:25:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Hans GJ
Vandaag
om 11:13:01
Pendel module Viessmann 5214
door
Pieter Bregman
Vandaag
om 10:50:37
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Proefje voor 2x4=6
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Proefje voor 2x4=6 (gelezen 1896 keer)
Mispoes
Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
Offline
Berichten: 8999
Hengelooo 1:160
Proefje voor 2x4=6
«
Gepost op:
29 January 2010, 20:44:44 »
Vandaag even een proefje gedaan dat de weg vrij moet maken voor het fabrieken van twee driewagenstellen ICM 1+2 (4011-4097) voor Groterdam. Al bijna een jaar staan hier 2 dozen met de Koploper van Trix in afwachting van vernummering naar een ander nummer ICM-3/4 (4201-4250) en de 4444. Moeilijkheid is dan dat er geen raam mag sneuvelen, het blijven immers vierwagenstellen. Ervaring met de transformatie van een standaard Trix naar de Martin Air voor Gert leerde mij dat er wel een paar ramen sneuvelen. De ramen zijn zo vreselijk "goed" vastgelijmd dat niet alles schadevrij het model kan verlaten. Door straks twee drietjes te maken blijven er hopelijk (
) genoeg ramen over om terug te keren in de modellen. Aantrekkelijk is verder dat er nu eindelijk ook driewagenstellen in Gtd verschijnen en dat leek de burgemeester van Gtd geen verkeerd idee.
De ramen moeten er uit omdat er bij het wijzigen van de opschriften onherroepelijk schade ontstaat aan de bak. Met een zijdeglans vernislaag wordt dat voor veruit het grootste gedeelte gecamoufleerd. Het werk valt en staat echter met de vraag of de blauwe 1e klaslijn "gehalveerd" kan worden zonder dat de gele lak verdwijnt. Daarom vanavond even een proefje gedaan: geslaagd. Ik verwacht over een paar maanden 2 driewagenstellen aan Gtd te kunnen overdragen.
henk, het kan dus!
Werkvolgorde:
-glaswerk uit de bakken halen
-opschriften aanpassen
-3 bakken vernissen
-bakken monteren
Maar voor het zover is wachten nog talloze buffetrijtuigen, dus ik zal waarschijnlijk wel ingehaald worden...
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
henk
Offline
Berichten: 22622
Re:Proefje voor 2x4=6
«
Reactie #1 Gepost op:
29 January 2010, 20:47:45 »
Citaat van: Mispoes op 29 January 2010, 20:44:44
henk, het kan dus!
Enne de chemie achter deze bewerking? Ofwel welk oplosmiddel is geschikt gebleken?
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Mispoes
Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
Offline
Berichten: 8999
Hengelooo 1:160
Re:Proefje voor 2x4=6
«
Reactie #2 Gepost op:
29 January 2010, 20:48:46 »
het alom vertrouwde M600 dat ook in huize Boeffelt aanwezig is...
Gelogd
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.
Chris
Offline
Berichten: 18608
Re:Proefje voor 2x4=6
«
Reactie #3 Gepost op:
29 January 2010, 21:07:01 »
Groterdam wacht in spanning af.
Gelogd
Gert1
Gast
Re:Proefje voor 2x4=6
«
Reactie #4 Gepost op:
29 January 2010, 22:04:41 »
En die Martinair koploper waar Frank het hierboven over heeft zie je hier terug:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,16300.msg268038.html#msg268038
mvg,
Gert
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Materieel
|
Proefje voor 2x4=6