Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS motorpost in h0 van Piko.. ? door Petertje
Vandaag om 14:52:13
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 14:29:00
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 14:23:33
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 14:16:27
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 14:11:15
Project seaside Germany door hervé
Vandaag om 13:58:29
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 13:55:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 13:29:43
De projecten van Ruben (NL H0) door NS264
Vandaag om 13:27:06
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Huup
Vandaag om 13:24:43
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
Vandaag om 13:03:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:57:57
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:56:52
Kato ETA 515 door Quinzeedied
Vandaag om 12:46:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 12:39:56
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
Vandaag om 12:17:38
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 11:59:19
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:58:17
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 11:55:45
Mijnbouw Indonesië door NS264
Vandaag om 11:50:15
Project X...... door Met een sik
Vandaag om 11:00:59
Tram reageert niet door Luc2000
Vandaag om 11:00:27
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 09:58:42
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 09:51:03
PCC tram Alfred Rieß door Jan Bennink
Vandaag om 09:48:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:42:30
Raadplaatje door chrvdv37402
Vandaag om 09:29:38
Omgeving Frankfurt am Main door martijnhaman
Vandaag om 09:03:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:54:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 08:48:03
  

Auteur Topic: Treinheld in de kou  (gelezen 12764 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #75 Gepost op: 05 January 2010, 12:27:06 »
Maar wat voor mij blijft staan is de toestemming van de knooppuntcontroller van NSR en de dienstleider. Er zijn dus meer partijen bij geweest, en die lijken hier niet verder op aangesproken te worden. Ik denk dat 'em daar nou juist de angel zit in dit verhaal die steekt.

Die weten toch niet welk poppetje in welke trein zit? Zij gaan ervan uit (en terecht) dat er de juiste persoon zit, sterker nog, het zal ze worst wezen, ze geven Pietje niet een andere route dan Jantje. Zij hoeven alleen maar de trein door de juiste wissels te laten lopen om het van A naar B te beveiligen. Het is eigenlijk kinderachtig om die lui erbij te betrekken die er helemaal niks mee te maken hebben. Misschien bedoeld om de schuld te "verdelen" en het per hoofd minder erg te maken.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8570
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #76 Gepost op: 05 January 2010, 12:44:11 »
Met andere woorden, ze verwachten dat iedereen zich aan de procedures houdt.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5376
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #77 Gepost op: 05 January 2010, 12:46:25 »
Ik blijf daarom van mening dat het terecht is om als NSR een signaal af te geven dat de man buiten zijn boekje is gegaan. Maar gezien de bijzondere omstandigheden vind ik schorsing of andere consequenties niet terecht.
RETROBAHN A.G.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #78 Gepost op: 06 January 2010, 01:48:53 »
Met andere woorden, ze verwachten dat iedereen zich aan de procedures houdt.

- Peter
En als iemand dat dus niet doet, dan valt dat logischerwijs nieteens op...

Bedoel, heeft deze man de treindienstleider gebeld met  "Hey mcn trein 891343 hier, we staan er weer helemaal klaar voor op spoortje 9" zoals de TRDL vele telefoontjesop een dag krijgt of heeft ie zich gemeld "Ik ben toevallig machinist en ik kan deze trein wel naar Utrecht brengen aangezien het personeel er nog niet is"...

Daartussen zit nog een enorm grijs vlak met een hoop valkuilen ten opzichte van normale dagelijkse situatie´s met eveneens een hoop gevolgen...

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2089
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #79 Gepost op: 06 January 2010, 17:37:24 »
Logischerwijs heeft ie eerst met de KnoCo NSR gebeld om toestemming, en daarna pas de trdl. Die heeft er in wezen inhoudelijk dus niks mee te maken.

Eenerspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1034
  • D813 Groningen 1972-73 grijs verleden met karakter
    • MSC-Roden
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #80 Gepost op: 06 January 2010, 17:39:23 »
Waar kan ik spoorjargon vinden?
Ken niet alle afkortingen, weet bijv. niet wat KnoCo is....

Mvg,

Henk
H0 2-rail met  iTrain, Yamorc 7001, Digikeijs, Rosoft, LocoNet.

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #81 Gepost op: 06 January 2010, 18:07:08 »
Heb geen enkel idee hoor maar ik gok op Knooppunt Coördinator?
 :)

Jeroen
We're all riders on this train.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4070
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #82 Gepost op: 08 January 2010, 01:10:48 »
Controller  ;)

Treintje_komt_zo

  • Offline Offline
  • Berichten: 58
Re:Treinheld in de kou
« Reactie #83 Gepost op: 08 January 2010, 09:56:51 »
LS

Als dagelijkse reiziger heb ik hierover toch een aantal achtergrond vraagjes:
- Bij een auto heb je een contactslot met sleutel. Hoe gaat dat bij zo'n trein? Volgens mij niets toch?
- Moet een persoon niet inloggen op een of ander systeem zodat bekend is waar welke trein uithangt, waar ie heeb gaat en wie erop zit?
- Als bovenstaande zo is, dan lijkt me dit makkelijk te koppelen aan een database.......

Wie weet het antwoord?