Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 12:29:54
schok bij vertrek door Lobomotion69
Vandaag om 12:29:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 12:24:48
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 12:19:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:15:44
Bauarbeiten im gange door Eric v C
Vandaag om 12:07:53
Dat overkomt mij niet. door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:48:20
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
Lokpilot 4 defect door Menno
Vandaag om 11:06:27
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:06:24
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:52:54
Raadplaatje door Prutsert
Vandaag om 10:48:19
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
Vandaag om 10:48:10
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:29:18
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door RobVille
Vandaag om 09:19:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
US diorama in H0 door jan47
27 July 2025, 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
27 July 2025, 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
27 July 2025, 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
27 July 2025, 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
27 July 2025, 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
27 July 2025, 13:59:41

Auteur Topic: Rail 2010?  (gelezen 48801 keer)

Paul VT 11.5

• Offline Offline
Re:Rail 2010?
« Reactie #225 Gepost op: 14 March 2010, 22:23:28 »
Welke kant bedoel je?

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #226 Gepost op: 14 March 2010, 22:25:12 »
Zullen we wel een beetje aardig zijn tegen elkaar :)

Dus respectvol omgaan met elkaar ;)

Bedankt he (y)

Gr. Remco.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #227 Gepost op: 14 March 2010, 22:26:08 »
Ah, ik zie dat in mijn commentaar de point niet duidelijk is. Naar mijn mening is er niet iets mis met de evenementen (er is altijd ruimte voor verbetering, natuurlijk), maar de locatie bepaald de sfeer. En die is nou eenmaal wel bij Ontraxs en minder bij Eurospoor en Rail. Door de locatie dus.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Hans Reints

• हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #228 Gepost op: 14 March 2010, 22:32:08 »
Ik heb mij vandaag prima vermaakt. Heb gekeken bij wat niet te koop was en heb gekocht waar ik het bij kijken niet kon laten.
Het enige waar ik me aan stoorde was dat ik, stom genoeg, geen fototoestel bij me had :-\.
Wicher.
Daar gaat het dus om, plezier hebben in je hobby en het beleven zoals jijhet goed vindt.
Ook ik heb mij een vrijdag kostelijk vermaakt, ben niet boven geweest (wist het wel) en ontdekte Loek ook vrij laat. In iedergeval was er bij alle banen, van groot tot klein, ruim voldoende belangstellin van het publiek. Echt elk wat wils.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #229 Gepost op: 14 March 2010, 22:33:42 »
Helaas is dat zo. Ik dacht na twee Rails, waren de kosten van het exploiteren zo hoog opgelopen dat een gewone vereniging zoals de MSG dit niet meer kon behappen. Exploitatiemaatschappijen zagen er wel brood in en hebben dit toen overgenomen van de MSG. Er is een groot verschil, deze jongens zijn commercieel en daar moet de schoorsteen ook roken, maw er moet geld verdiend worden. Geld komt binnen van exploitanten en bezoekers en gaat weer op aan deelnemer en hal huur/verzekeringen.
Kon je in het begin de dozenschuivers en de "tweedehands"rommel nog buiten de deur houden, nu is het het beleg op de boterham geworden en zijn de hobbyisten eigenlijk maar lastig. (kort door de bocht)-SK

Ja, dit is zeer kort door de bocht. Uit het bovenstaande blijkt dat je geen verstand van organiseren hebt. Je dacht toch zeker niet dat de Brabanthallen voor niets de hallen aan MSG Den Bosch verhuurden? Dat zijn de eersten die eraan verdienden, vervolgens de catering bij de Brabanthallen etc etc. en tenslotte heeft ook MSG Den Bosch eraan verdiend en dat is ze gegund. Het was dus van meet af aan commerciëel, dat moet je niet verheerlijken. Ook bij OnTraxs in het Spoorwegmuseum wordt geld verdiend. Niet door de organisatoren, maar natuurlijk wel door het Spoorwegmuseum. En dat is toch normaal in Nederland? Daar is toch niks mis mee?

Die zogenaamde "dozenschuivers" wil je helemaal niet buiten de deur houden. Waarom? Het publiek vindt het leuk, sommigen sparen er een heel jaar voor om het een en ander gunstig te komen kopen. Waarom daar zo denigrerend over doen. Gun anderen hun plezier en koop/kijk daar niet als je je eraan ergert en bekijk gewoon de 50 modelbanen die er staan. Op Eurospoor staan alle dozenschuivers in een aparte hal, kan je die hal gewoon overslaan. Hoe makkelijk wil je het hebben?

henk

• Offline Offline
« Reactie #230 Gepost op: 14 March 2010, 22:35:35 »
Even voor de duidelijkheid, ik kan Rail en Eurospoor niet echt meer van elkaar onderscheiden, maar vermaak me op beide evenementen over het algemeen prima.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

rjr

• Offline Offline
« Reactie #231 Gepost op: 14 March 2010, 22:40:37 »
Jullie gaan er blijkbaar vanuit dat Rail tussen Eurospoor en Ontraxs in zit, maar is dat zo?
Dat geldt echt niet voor iedereen.

Jan

Voor mij in elk geval niet nee, Ik vond Rail van de afgelopen 3 beursen ( eurospoor 2009, ontrax 2010 en rail 2010 ) de beste.
Mooie banen, naar mijn idee zelfs mooier dan op Ontrax. Maar van mij hoeven die lichtbakken dan ook niet zo nodig boven de baan. Kon nu tenminste met een rechte rug kijken, en de kinderen achter in de rugzak of op de arm konden ook wat zien.
En door de niet egale lichtverdeling boven de baan kreeg je op bepaalde punten zelf een heel mooi spel van "zon" en schaduw zoals in de echte wereld ook het geval was.
Daarnaast was en naar mijn idee een goede combinatie met handel. Niet overdreven, maar wel genoeg om ook daar even lekker rond te snuffelen. En de opzet, een beetje door elkaar waardoor je het kon afwissellen beviel me prima deze keer.
En er was mogelijkheid genoeg om aan informatie te komen.

Groet,
Roelco
« Laatst bewerkt op: 14 March 2010, 22:42:43 door rjr »

Hans Reints

• Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #232 Gepost op: 14 March 2010, 22:47:56 »
Leo voor dat jij begon bestond Rail al. Bij de eerste uitvoeringen werden wel degelijk de dozenschuivers (als zij niet lid waren van Technotrain)en de tweedehands rotzooi  buiten de deur gehouden. In die tijd waren er sponsors zat om dat waar te kunnen maken. Nu ligt dat heel anders en moet je niet net doen of dat wij niet zonder kunnen. Zoals ik al aangaf kan je nu niet meer zonder deze commercie,  zij moeten jou van de benodigde pecunia voorzien. Voor de echte liefhebber is dat jammer en daarom is er nu Ontrax bij gekomen.
Rail 85 heeft nauwe banden met de stad 's-Hertogenbosch en daar kwam ook het grote geld vandaan. Wat die jongens "zonder verstand van organiseren" hebben volbracht was fenominaal.
Natuurlijk moesten de Brabanthallen, net als de jaarbeurs gehuurd worden, niets mis mee, is commercie, maar dat groeide de welwillende amateur boven hun hoofd. Vandaar dat Libema het overgenomen heeft.
Ik weet niet waarom je zo opvliegt, en er zaken bij haalt die nergens een bijdrage aan deze discussie leveren, maar iedereen is het er overeens dat Rail, Eurospoor en Ontrax netjes naast elkaar kunnen leven.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

henk

• Offline Offline
« Reactie #233 Gepost op: 14 March 2010, 22:52:30 »
Zoals ik al aangaf kan je nu niet meer zonder deze commercie,  zij moeten jou van de benodigde pecunia voorzien. Voor de echte liefhebber is dat jammer [...]

Eeeeuuh?
Ben ik opeens geen echte liefhebber meer.  :'(
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hans Reints

• Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #234 Gepost op: 14 March 2010, 22:57:30 »
Dat weet ik niet? Dat weet je zelf het beste, neem ik aan :)

Paul VT 11.5

• Offline Offline
« Reactie #235 Gepost op: 14 March 2010, 23:02:32 »
Je kan pas zeveren als je op de hoogte ben van de achtergronden. Wat jij nu doet is bewust de discussie een anderekant op sturen zonder een wezelijke bijdrage te hebben (kunnen) leveren.  Het gaat weer lekker zo.

Nogmaals welke kant? Daarbij btw...1985 is wel erg lang geleden anno 2010....

Leo_H

• Offline Offline
    • Eurospoor
« Reactie #236 Gepost op: 14 March 2010, 23:06:27 »
Leo voor dat jij begon bestond Rail al. Bij de eerste uitvoeringen werden wel degelijk de dozenschuivers (als zij niet lid waren van Technotrain)en de tweedehands rotzooi  buiten de deur gehouden. In die tijd waren er sponsors zat om dat waar te kunnen maken. Nu ligt dat heel anders en moet je niet net doen of dat wij niet zonder kunnen. Zoals ik al aangaf kan je nu niet meer zonder deze commercie,  zij moeten jou van de benodigde pecunia voorzien. Voor de echte liefhebber is dat jammer en daarom is er nu Ontrax bij gekomen.
Rail 85 heeft nauwe banden met de stad 's-Hertogenbosch en daar kwam ook het grote geld vandaan. Wat die jongens "zonder verstand van organiseren" hebben volbracht was fenominaal.
Natuurlijk moesten de Brabanthallen, net als de jaarbeurs gehuurd worden, niets mis mee, is commercie, maar dat groeide de welwillende amateur boven hun hoofd. Vandaar dat Libema het overgenomen heeft.
Ik weet niet waarom je zo opvliegt, en er zaken bij haalt die nergens een bijdrage aan deze discussie leveren, maar iedereen is het er overeens dat Rail, Eurospoor en Ontrax netjes naast elkaar kunnen leven.

Nogmaals het gaat over de teneur van je betoog. Onder andere dat je dozenschuivers buiten de deur wilt houden alsof dat een virus is. De term "tweedehands rotzooi" dat ook al niet aanwezig mag zijn. Dat stemt mij treurig beste Sobat. De echte liefhebber weet van wat jij tweedehands rotzooi noemt weer heel wat te maken en snuffelt graag de hele dag door 1000 meter aan marktkramen. Wat de een rotzooi vindt, daar "ziet" een ander heel wat anders in. DE echte liefhebber bestaat niet, dat is wat iedereen ervan maakt. Er zijn zo veel manieren waarop mensen bezig zijn met modelspoor, dat kun je je niet voorstellen. Er is niet 1 weg, niet 1 manier, maar je moet het breed zien, geen tunnelvisie en daarom vlieg ik op als ik jouw regels lees waar tussendoor veel restrictie valt op te maken door je woordkeus, maar mogelijk heb je het zo niet bedoeld.
« Laatst bewerkt op: 14 March 2010, 23:20:06 door Leo_H »

Sander

• Offline Offline
« Reactie #237 Gepost op: 14 March 2010, 23:12:13 »
3 evenementen, 3 organisatoren dus 3 verschillende opvattingen over organsiatie en indeling kwa evenementen.
Heren, laat dat lekker zo! Kan ik genieten van 3 verschillende dingen ipv 3x hetzelfde!

We hebben een machtig goed weekend gehad en eruit kunnen halen wat we graag wilden!
Erg leuk om JAB te mogen begroeten in onze stand! Ook andere BNLS'ers mogen verwelkomen! Het gaf ons een goed gevoel! Hobby = hobby, laat dat zo blijven.

Kwa drukte vond ik de vrijdag toch echt het drukst. De zaterdag was met vlagen druk, en de zondag was matig druk. Zoals bij elk evenement eigenlijk.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Hans Reints

• Offline Offline
    • sleutelspoor
« Reactie #238 Gepost op: 14 March 2010, 23:24:46 »
Leo, voor de goede orde. Ik probeerde hier uit te leggen hoe of dat Rail ongeveer ontstaan is en wat de drijfveer achter Rail was. Niets meer, niet minder. Niet iedereen is zo oud als jij en ik. Dozenschuivers is een term die ik niet verzonnen heb, maar deze zijn door een meneer uit Oosterwijk en Almelo geintroduceerd bij de eerste Rail. Deze "handel"werdt dan ook angstvallig buiten de deur gehouden. Zoals ik als schreef, je kan tegenwoordig niet meer zonder al zal ik er niets kopen. Tweedehands rotzooi is van mij zelf. Ik weiger nu eenmaal om bij die sj.....aars (er zullen best wel goede tussen zitten) wat te kopen. Diefstal van je eigen portemonee is een leuke term, maar ik vind het nog veel leuker om bij een echte modelspoorzaak, en die zijn er niet meer zoveel, mijn boodschappen te doen. (Ook al staat mijn leverancier bekent als dozenschuiver.) Dat jij jou zaakjes op een andere manier heb opgezet is niets mis mee. Het blijkt in een grote behoefte te voorzien en zal zo nog wel jaren doorgaan. Ik heb nog steeds iederjaar je manifestatie bezocht en kwam er altijd met een voldaan gevoel vandaan.
Ik val in herhaling, maar iedermens beleefd de hobby op zijn manier. En de echte liefhebber is een relatief begrip.

class 37

• Offline Offline
  • class 37 Fan
« Reactie #239 Gepost op: 14 March 2010, 23:28:03 »
zonder de moraalridder uit te hangen en mensen te willen af.z..k.n  ::) je hebt altijd dingen die beter kunnen of anders,
maar schreeuwen vanaf de zijlijn vind ik persoonlijk erg jammer,je kunt het immers nooit 100 procent naar ieders tevredenheid organiseren lijkt me ::) en als het je niet bevalt, kun je het altijd overslaan want je bent niet verplicht om te gaan tenslotte ;)

bovendien vind ik ook dat je de mensen die dit organiseren en hier aan meewerken(clubs en ook handel)toch een trap na geeft.

het moest me van het hart ;)
British Rail diesel Fan