Ik heb mij vandaag prima vermaakt. Heb gekeken bij wat niet te koop was en heb gekocht waar ik het bij kijken niet kon laten.Het enige waar ik me aan stoorde was dat ik, stom genoeg, geen fototoestel bij me had .Wicher.
Helaas is dat zo. Ik dacht na twee Rails, waren de kosten van het exploiteren zo hoog opgelopen dat een gewone vereniging zoals de MSG dit niet meer kon behappen. Exploitatiemaatschappijen zagen er wel brood in en hebben dit toen overgenomen van de MSG. Er is een groot verschil, deze jongens zijn commercieel en daar moet de schoorsteen ook roken, maw er moet geld verdiend worden. Geld komt binnen van exploitanten en bezoekers en gaat weer op aan deelnemer en hal huur/verzekeringen.Kon je in het begin de dozenschuivers en de "tweedehands"rommel nog buiten de deur houden, nu is het het beleg op de boterham geworden en zijn de hobbyisten eigenlijk maar lastig. (kort door de bocht)-SK
Jullie gaan er blijkbaar vanuit dat Rail tussen Eurospoor en Ontraxs in zit, maar is dat zo?Dat geldt echt niet voor iedereen.Jan
Zoals ik al aangaf kan je nu niet meer zonder deze commercie, zij moeten jou van de benodigde pecunia voorzien. Voor de echte liefhebber is dat jammer [...]
Je kan pas zeveren als je op de hoogte ben van de achtergronden. Wat jij nu doet is bewust de discussie een anderekant op sturen zonder een wezelijke bijdrage te hebben (kunnen) leveren. Het gaat weer lekker zo.
Leo voor dat jij begon bestond Rail al. Bij de eerste uitvoeringen werden wel degelijk de dozenschuivers (als zij niet lid waren van Technotrain)en de tweedehands rotzooi buiten de deur gehouden. In die tijd waren er sponsors zat om dat waar te kunnen maken. Nu ligt dat heel anders en moet je niet net doen of dat wij niet zonder kunnen. Zoals ik al aangaf kan je nu niet meer zonder deze commercie, zij moeten jou van de benodigde pecunia voorzien. Voor de echte liefhebber is dat jammer en daarom is er nu Ontrax bij gekomen.Rail 85 heeft nauwe banden met de stad 's-Hertogenbosch en daar kwam ook het grote geld vandaan. Wat die jongens "zonder verstand van organiseren" hebben volbracht was fenominaal.Natuurlijk moesten de Brabanthallen, net als de jaarbeurs gehuurd worden, niets mis mee, is commercie, maar dat groeide de welwillende amateur boven hun hoofd. Vandaar dat Libema het overgenomen heeft.Ik weet niet waarom je zo opvliegt, en er zaken bij haalt die nergens een bijdrage aan deze discussie leveren, maar iedereen is het er overeens dat Rail, Eurospoor en Ontrax netjes naast elkaar kunnen leven.