Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ik ben aan het opruimen. door Bob11
Vandaag om 18:18:34
Houten 23 Augustus 2025 door Frank 123
Vandaag om 18:11:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
Vandaag om 18:03:52
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 17:45:46
wat is het merk van deze bochtwissel door saskia
Vandaag om 17:34:21
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 16:51:59
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 16:50:18
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door W.Broere
Vandaag om 16:30:43
Fleischmann Anna ombouw. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:18:35
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:15:10
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door JoopSpoort
Vandaag om 16:11:23
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:09:07
Licentiesleutel YD 7001 door Dirk
Vandaag om 15:58:26
Eerste hulp bij Freecad door MaraNCS
Vandaag om 15:45:56
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:35:13
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Wim Vink
Vandaag om 15:35:06
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 14:41:59
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 14:30:56
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hendrik Jan
Vandaag om 12:34:52
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Marc tramt
Vandaag om 11:49:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 11:46:12
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 11:22:07
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 11:03:25
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Dennis1984
Vandaag om 09:19:38
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47

Auteur Topic: Rail 2010?  (gelezen 48939 keer)

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
Re:Rail 2010?
« Reactie #105 Gepost op: 12 March 2010, 19:18:55 »
Wat foto's dan, niet van topkwaliteit maar goed. Een mobieltje is in de eerste plaats bedoeld om te bellen en dat je er een foto mee kan maken is dan weer mooi meegenomen. Ik vond de kwaliteit van de banen redelijk. Er waren een paar leuke banen te zien die ik nog niet had gezien tussen een aantal oude bekende. Jammer dat er geen mooi N-baantje stond, maar goed je kan niet alles hebben.

Verder was uiteraard de handel weer ruimschoots aanwezig en heb ik nog wat extra Zwitserse zooi meegenomen (kapelletje, 2 staalwagens) en nog wat soldeerspul en servo's + aansturing. Kan ik weer even lekker bouwen en rommelen.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #106 Gepost op: 12 March 2010, 19:46:32 »
Is dit het "hoe was Rail 2010" draadje?
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Gert1

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: 12 March 2010, 19:51:22 »
Wat ons betreft wel Sven. Een apart draadje is toch niet nodig?
Dus als je je verhaal en/of foto's kwijt wil: be our guest!   :)

mvg,
Gert

Jos van den Heuvel

• Fan
  • Offline Offline
  • Jolly
« Reactie #108 Gepost op: 12 March 2010, 20:06:28 »
Hallo,

Voor mij is dit de eerste keer dat ik hier naar toe ga.............ben benieuwd!
Bedoeling is a.s. zondag, nu heb ik ergens gelezen op dit forum, dat er op een bepaalde tijd een "meeting" plaats vindt in het restaurant of zo.......klopt dit. ???
Zou daar graag bij willen zijn mits van toepassing.

Hoor het wel.......anders speur ik wel rond om ideeen op te doen.

Gr. Jos
Waarom is het 's-nachts kouder dan buiten?

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #109 Gepost op: 12 March 2010, 20:33:26 »
Ja, dat is altijd op een normale Houten beurs die op zaterdagen is om 12:00 in het restaurant, maar op Rail doet iedereen maar waar die zelf zin in heeft, het is een schande >:(.

Stephan.

Floris

• Offline Offline
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
« Reactie #110 Gepost op: 12 March 2010, 20:38:20 »
Zo, weer terug van een eerste dag (van 3) Rail.
Als deelnemer van de grote stand van MSG Den Bosch helaas maar vluchtig rond kunnen kijken, maar ten opzichte van vorig jaar moet ik zeggen dat ik een hoop mooie banen gezien heb! Opvallend veel Belgisch georienteerde banen, allemaal erg mooi. Ook veel "On-Traxx achtige" kleinere baantjes, vaak engels ook van hoge kwaliteit. De handel is wel aanwezig, maar vind het zeker niet storend en zelfs hier en daar wat leuke koopjes kunnen doen. Gelukkig was het treinverkeer bij Den Bosch ook goed op gang na enige opstartproblemen, maar dat gaat morgen vast veel beter  ;D Dus hopelijk morgen weer veel bezoekers.....  ;)

Geoffrey Korstanje

• prutser
  • Offline Offline
« Reactie #111 Gepost op: 12 March 2010, 20:55:43 »
Ik ben vandaag ook geweest als deelnemer en ik heb een hele leuke dag gehad. We hadden een leuke groep en veel aandacht voor de stand dus beter kan je het niet krijgen  (y) .
Ook weer een aantal foto's gemaakt (114) en deze staan inmiddels online en kan je hier bekijken:

http://hoogedijk.zoeffie.nl/foto.php?view=thumbnailList&category=11

Voor wie nog niet is geweest en nog wel gaat, veel plezier morgen  :D
En van het weekend zal ik ook nog wel de film online krijgen hoop ik.

stig

• Offline Offline
« Reactie #112 Gepost op: 12 March 2010, 21:11:36 »
Zijn dit de foto's van vorig jaar?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Geoffrey Korstanje

• prutser
  • Offline Offline
« Reactie #113 Gepost op: 12 March 2010, 21:19:18 »
Wat denk je zelf....... :-\

stig

• Offline Offline
« Reactie #114 Gepost op: 12 March 2010, 21:20:50 »
Ik zie zoveel bekende dingen... :-\
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Gert1

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: 12 March 2010, 21:41:55 »
Vandaag Rail 2010 bezocht. Ik ben er sinds 1985 altijd bij geweest, dus was het voor mij ook een soort jubileum.

Heel veel fraaie modelbanen gezien en zonder de prestaties van anderen nu tekort te willen doen, wil ik er toch een paar uitlichten:

Kaj M was net als vorig jaar een topper! De sfeer op deze modelbaan van de familie Montfrooy is geweldig. Prachtig die immense containerschepen.
De ook aanwezige Artitec-schepen lijken wel in een andere schaal, zo zeer worden ze overschaduwd door hun reuze broers.
Erg aardige mensen ook bij deze modelbaan. Steeds bereid om uitleg te geven. Komende herfst is deze baan te zien op de tentoonstelling van Modelspoormagazine in Mechelen. Ik denk dat ik dan weer even ga buurten bij de heren!

Harlyn Road is zo'n typische Engelse baan waar je kunt blijven kijken. In 1985 maakte ik voor het eerst kennis met de Engelse modelspoorkunst en dergelijke modelbanen blijven me trekken. De atmosfeer, de rust en de vele details: prachtig gewoon!

De Hezelpoort is Loek Bronkhorst's nieuwste hoogstandje. Loek mogen we zo onderhand wel de Nederlandse grootmeester van de modelspoorfijnmechanica noemen. Hij heeft immers al op heel veel modelspoorbanen blijk gegeven van zeer vernuftige technische vondsten.
Deze baan moet je beslist gezien hebben. En als je dan gaat kijken, blijf dan ook lang genoeg wachten, want de eenzame fietser die écht de pedalen van zijn fiets rondtrapt komt maar circa eens in de 10 minuten voorbij!

Tamise is een modelspoorbaan naar het voorbeeld van de spoorwegen in de Belgische 'Oostkantons'. Prachtige Ardennensfeer en dat alles in een winters landschap. Enige kleine minpuntje: het rollend materieel is allemaal brandschoon en niet voorzien van een dun laagje sneeuw.

Op Clarendon ontdekte ik de voorloper van de huidige autotreinen. Deze modelspoorbaan is ook weer een voorbeeld van Engels oog voor detail en atmosfeer.

Tenslotte wil ik Allendenac nog noemen. Een modelspoorbaan waar je letterlijk niet overheen kunt kijken! Deze baan in schaal 0 is niet alleen 16 meter lang, maar ook nog eens 3,50 meter hoog! En de sporen liggen op ongeveer 1,60 meter boven de vloer. Niet erg kind-vriendelijk zeg je? Nou behalve een opstapje voor de wat grotere kinderen (kleintjes zagen dan nog niks), hadden de heren nog een heel bijzonder hulpmiddel bedacht voor iedereen die om wat voor reden dan ook de treinen anders niet zou kunnen zien rijden. Kijk maar eens op bijgaande foto naar de bijzonder spiegel-constructie. Top!

Al met al een prima dag gehad in Houten. Volgend jaar weer!

mvg,
Gert

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #116 Gepost op: 12 March 2010, 21:47:59 »
Met Ontraxs nog vers in het geheugen vanmiddag op Rail 2010 geweest. Het was een beetje rommelig, maar een aantal mooie dingen gezien. Absolute topper is de fietser op de baan van Loek Bronckhorst. Hoewel baan, het is meer een tableau vivant:

Stukje Nijmegen. Hieronder fietste af en toe een fietser heen en weer. Ik zeg fietste, want dat deed deze fietser echt. Het is de moeite van een bezoek aan Rail waard.

Verder vooral engelse banen die de moeite waard waren en banen die niet door de ballotage van Ontraxs zouden komen ;)

Dit was volgens mij een P7 baan met een viaduct op ooghoogte en pijlers op de grond. Ik hou niet van flitsen, dus deze trein rijdt te snel

Op al deze banen krijg ik de indruk dat de rails helemaal zelf gelegd zijn.

Verder nog een duur snoepje opgehaald:

Een GTU van Werps. Qua prijs heb je voor 2 GTU's bijna een 3 delige DDM-1 set van Artitec.

Het is me niet duidelijk of LS-models ook plannen heeft voor een dergelijke vooroorlogse gelast stalen kolenbak. Overigens heeft Erwin verschillende goederenwagens aangekondigd of beschikbaar. Voor velen toch heel leuk lijkt me de tankwagon in goede uitvoering voor een Pieter Bon of een van de vele ander Uerdinger wagons. Zoals Otto Dijkstra in Railmagazine vorig jaar heeft laten zien zijn er wel aardig wat look-a-likes uitgebracht door de bekende fabrikanten, maar geen enkel correct exemplaar. Erwin heeft meer informatie over alles wat hij van plan is in zijn stand.

Met Philip Friskorn gesproken over zijn mooie Hondekoppen. Ik vroeg of er misschien onderdelen los verkrijgbaar zijn en hij vertelde dat er in elk geval de pantografen zullen komen. Ik heb nog nooit een goede pantograaf op een Hondekop gezien van Piko of Lima. Dus ook voor de Benelux Hondekop straks 2 perfecte exemplaren en veel beter dan de Sommerfeldts. Wel met een prijskaartje: 65 euro per paar.

Ook de stand van Modelspoorwijzer bezocht, met veel bekende Beneluxspoorders. Ze staan tegenover de enorme stand van Molekamp met veel moois in messing voor de liefhebbers.

Veel plezier voor degenen die nog gaan.

mvg,
Ivo

« Laatst bewerkt op: 12 March 2010, 21:51:05 door Ivo tB »
mvg,
Ivo

*

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #117 Gepost op: 12 March 2010, 21:49:24 »
En als je dan gaat kijken, blijf dan ook lang genoeg wachten, want de eenzame fietser die écht de pedalen van zijn fiets rondtrapt komt maar circa eens in de 10 minuten voorbij!
Gert,

Op verzoek bij Loek komt die gewoon vaker ;D

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #118 Gepost op: 12 March 2010, 21:50:01 »
Dit keer voor mij niet echt spectaculair, maar op zo’n evenement zijn toch altijd een paar leuke banen te zien. Echter, het meest opvallende en tevens teleurstellende was dat op de helft van de banen men bezig was “iets” op te lossen, zodat ik zonder te overdrijven eigenlijk niet zoveel treinen heb zien rijden. En de lunchpauze van de spoor 1 baan, waarbij 16 mensen (ik heb ze geteld!) massaal het werk neerlegde en er dus niets gebeurde op de baan. Kan dat niet in twee ploegen gedaan worden? Hoogtepunt is de fantastische fietser op de module van Loek Bronkhorst, De Hezelpoort, zie de video hier.

Mijn foto's staan hier
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Gert1

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: 12 March 2010, 21:55:07 »
Op verzoek bij Loek komt die gewoon vaker ;D

Echt waar? Nou ik vond het helemaal niet erg om een poosje te moeten wachten.

@Sven, dank voor het filmpje van de fietser. Inderdaad een van de hoogtepunten.

mvg,
Gert