Gekocht in Duitsland op Ebay, vandaag binnengekregen (nadat de pakjesbezorger 3 keer tevergeefs aan de deur was geweest en het nu eindelijk maar bij de buren heeft afgegeven): Transrapid van Revell.Voorlopig alleen nog maar een statisch model, wellicht in de toekomst ooit ook bewegend.
Wie dacht dat Roco de eerste NS2200 maakte heeft het mis.Mijn aanwinst:[knip]
BUB
succes met hem rijdend te krijgen
Wel jammer dat dit een omgekleurd Frans model is. Frontruit schuiner naar binnen dan de 16,17 en 1800, loopt bij de Nederlandse en latere Franse uitvoeringen in dezelfde hoek als de neus. Geen derde frontsein, kleinere sluitseinen dan de frontseinen, langsliggende luchtreservoirs ipv dwars onder het frame, te laag rooster en andere Franse kenmerken, geen grijze accenten ronde de frontseinen. Hopelijk is de uitgeleverde lok beter Nederlands dan het getoonde plaatje.Gerard vV
Wie dacht dat Roco de eerste NS2200 maakte heeft het mis.Mijn aanwinst:
Sure Gert, hij gaat een magneetzweefbaan in h0 maken, zodat het model ook echt zweeft.
Inderdaad lijkt me dat een nou net iets te grote uitdaging.
Ah, ik heb daar een nog eenvoudiger exemplaar van uit een beginsetje.Voor wie dit model niet kent. Het is een echt als NS 2200 ontworpen model. Dit in tegenstelling tot de Fleischmann versie. Dat is een bruin gespoten Amerikaan.Het grappige is dat BUB de 2200 weleens als Baldwin loc heeft uitgebracht.