Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:48:18
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 11:47:20
Gewoon wat busfoto's door RikM
Vandaag om 11:37:41
Mijn geweatherde modellen door RikM
Vandaag om 11:34:33
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Noordernet
Vandaag om 11:31:49
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
Vandaag om 11:24:58
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 11:23:17
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Martin Welberg
Vandaag om 10:55:29
Goederenloods Zandvoort door puntenglijder
Vandaag om 10:04:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
Vandaag om 10:03:00
Sfeer op je modelbaan door cor_b
Vandaag om 09:25:48
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door BartvD
Vandaag om 09:01:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 08:53:33
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:32:36
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door iarnrod
Vandaag om 00:27:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:19:26
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
22 July 2025, 23:35:41
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
22 July 2025, 23:10:57
lampjes in huizen willekeurig schakelen door acarailnerd
22 July 2025, 22:54:45
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
22 July 2025, 22:47:53
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
22 July 2025, 22:42:19
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
22 July 2025, 22:36:28
Loc omnummeren tijdperk I door Prutsert
22 July 2025, 21:54:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
22 July 2025, 20:41:00
Station Roodeschool door Torikoos
22 July 2025, 20:30:04
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
22 July 2025, 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
22 July 2025, 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
22 July 2025, 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
22 July 2025, 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
22 July 2025, 17:43:02
  

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 884709 keer)

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #450 Gepost op: 19 June 2007, 13:22:12 »
Nou,

ik dacht dat ik weliswaar een realistische maar een niet bepaald gangbare keuze had met de SBB-eettent in m'n EC. Valt nogal mee dus, prima! Trouwens, als deze treinsamenstelling zelfs de meest doorgewinterde SNCF'er kan behagen, doe ik toch 'voor elck wat wilsch', niet?  ;D ;)

Enfin,

bedankt voor alle leuke reacties. Het zou leuk zijn als ik binnenkort ook eens de treinen,  -rood en/of mooi of niet ;)- op het nieuwe stuk onder bovenleiding kon fotograferen. Het is nu bijna niet te geloven dat dat ook een helling wordt, met zelfs nog een Hubertusviadukt voor de zijlijn erin verwerkt wordt. Het is één grote spiralen-ellende op dit moment. Als voorbeeld verwijs ik graag naar een foto ("Prins Clausplein") die ik een paar pagina's terug plaatste. Er is nog veel werk voor de boeg, maar ik heb veel aardige ideëen voor de aankleding. Vanmiddag zit de nieuwste spiraal hopelijk vast op de anderen. Dan kan het testrijden beginnen. Ik kan jullie vertellen dat de Hunrückbahn 1:160 ook vrij steil wordt.....net als in het echie......

Tot later dan,

J


mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Boppard in N
« Reactie #451 Gepost op: 19 June 2007, 14:39:19 »
Jeroen,

Hoe stijl wilde je je hellingen maken? Het klinkt namelijk een beetje alsof je een achtbaan wil gaan maken op je zijlijn.  ;)
Gezien je eerder behaalde resultaten zal het allemaal wel goed komen daar geloof ik zeker in.

Ik zie er al naar uit als je ons straks weer enkele mooie foto's kan laten zien!

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Boppard in N
« Reactie #452 Gepost op: 19 June 2007, 14:59:04 »
Mark in het echt is die helling 6,2% dacht ik, en dus echt heel stijl, en ja wel zo realistisch dat in model ook te doen.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Boppard in N
« Reactie #453 Gepost op: 19 June 2007, 15:13:11 »
Hey Michiel,

Ik snap dat het dan realistisch is om ook op je baan toe te passen...
Maar ik denk tegelijkertijd even aan die arme fl* en mt* modellen die strakjes met een flinke aanloop, en halverwege de helling met piepende banden en rokende motors de strijd opgeven en dus niet boven komen  ;)

Dus daarom ben ik benieuwd hoe stijl het bij Jeroen worden gaat.  ;)

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Boppard in N
« Reactie #454 Gepost op: 19 June 2007, 15:29:16 »
Dah gaat helemaal goed komen verwacht, een 213 of 218 met 2 rijtuigen( meer nemen ze in het echt ook nie mee) zal er geen probleem mee hebben.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #455 Gepost op: 19 June 2007, 15:31:44 »
@Michiel,

ik ben dat niet met je eens. Hoe minder steil op je baantje, hoe beter heb ik altijd geleerd. Ik ben nu echter genoodzaakt 'm zo steil te maken (nouja= vrij steil) dat niet elke trein er overheen kan rijden. Zo'n dieselboemeltje bestaande uit een treinstelletje of een getrokken combinatie door een Fleischmann 218 zijn geen lange treinen, dat lukt makkelijk. Dat heb ik uiteraard ook al getest.

De zaken die hier bij het zijlijntje realistisch zijn is dat het spoor aftakt bij station Boppard, en dat er een viaduct in het traject zit met het Hubertus-viaduct als voorbeeld. De rest is louter fantasie. Laat staan dat het steigingspromillage overeenkomt met de realiteit.


Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1482
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: Boppard in N
« Reactie #456 Gepost op: 19 June 2007, 18:07:06 »
Heej Jeroen

Is die foto die foto van je EC gemaakt op 28 April. Als dat zo is sta ik er ook op misschien :)

Groeten Jeroen
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #457 Gepost op: 19 June 2007, 20:33:13 »
Hé Jeroen,

1. dan werd je de 28e toch niet door een 101 voortgesleurd, want ten noorden van station Boppard is nog geen bovenleiding!  ;D ;D (en geen ballastbed, geen berg, geen rivier de Rijn, geen blabla....) ;)

2. Lag het soms aan je slechte adem dat er niemand in de wagon zat waar jij in zat? ;)  ;D

Groetjes,

J

(kwam je EC nog langs station Tauben in Zwitserland? Hoe zag dat eruit dan? ;)





Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #458 Gepost op: 19 June 2007, 23:20:29 »
Dan nu weer even wat serieuzers......

Het grootste en moeilijkste houten bouwwerk voor de rechterzijde is klaar! Nouja, zo goed als. Testritten zijn geslaagd, en de stap naar scenery bouwen is een stuk dichterbij gekomen. Herinneren jullie je die kleine railspiraal nog? Die is nu boven op zijn grotere broers gemonteerd die de rails voor de hoofdlijn(en) dragen. Een kleine nuance is misschien wel op zijn plaats: alles past, alles werkt ook al, maar definitief vast ligt hij nog niet. Daar had ik net even geen tijd voor. Maar alle pilaren staan wel vást op hun plek, dus nu is het morgen (of wanneer dan ook slechts een kwestie van vastlijmen die hap.

En dan gaan we verder met de sporenloop.......die zal dan 'naar voren' moeten komen, ofwel: richting het zichtbare gedeelte. Als dat spoor ligt (kwestie van nog een paar uurtjes werk) kan begonnen worden met het bepalen van de lokaties van de diverse gebouwen en zal de ondersteuning voor het landschap moeten worden geplaatst. De tunnelingangen voor de zij- en de hoofdlijn worden dan ook neergezet, en voor de laatste betekent dat dat de bovenleiding moet worden aangelegd.

Nouja....ik ga niet alles vertellen want

1. ik heb daar geen zin in
2. en jullie lezen/zien dat vanzelf wel
3. bovendien is het al laat
4. en ik moet morgen weer vroeg op
5. en daar heb ik al helemaaaal geen zin in

Ok. Nog even wat foto's dan:

Hier zie je hét moment van de avond. De trein heeft net zijn eerste teststukje gereden. Hoe steil de hellingen zijn weet ik niet. Ik weet wel dat het weinig zin heeft te proberen de ertstrein omhoog te slepen over deze lijn. Gelukkig hoeft dat ook niet. De trein trekt het prima, en het wordt straks allemaal onzichtbaar.



Tja....al dit wordt onzichtbaar. Het is bijna jammer.....zo'n ingewikkeld kunstwerk te verbergen. Hier kan de Lötschbergbahn nog wat van leren met hun spiralen! ;) Trouwens....die hebben ze ook grotendeels verborgen :)


Dit is het hele rechtergedeelte, straks allemaal onzichtbaar. Op de voorgrond zie je de hoofdlijn, die straks bij de dikke rood getekende balk rechts de tunnel induikt. Links station+dorpje, linksboven zie je het schaduwstation

Enough for now......ik ga pitten, morgen hopelijk weer nieuws!

Laterrrr,

J

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: Boppard in N
« Reactie #459 Gepost op: 20 June 2007, 08:31:59 »
Hey Jeroen,

Heb je er ook een treinstel doorheen geprobeert te krijgen?
Die zijn in een aantal gevallen namelijk "zwakker" als een loc, omdat de assen die aangedreven zijn verder uit elkaar staan kunnen ze in een steile bocht grip verliezen waardoor de trein niet boven komt.

Je kan het maar getest hebben voordat er een mooie grote berg bovenop staat.  ;)

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re: Boppard in N
« Reactie #460 Gepost op: 20 June 2007, 13:42:38 »
Dit ziet er echt spectaculair uit. :P net een achtbaan.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #461 Gepost op: 20 June 2007, 19:01:17 »
Hoi Mark,

jazeker, zo'n gare treinstel-boemel heb ik ook al geprobeerd.....volgens mij Br 628 uit m'n hoofd (heb ik ook ergens in dit draadje foto's van gepost). Die trekt het ook allemaal. Veel steiler moet 't ook niet worden overigens....maar hij is nu al steiler dan gepland. En hoe hoger ik uitkom....hoe hoger het viaduct, en dus hoe spectaculairder....

Want Marcel,

wat je straks te zien moet krijgen zal spectaculair dienen te ogen. En dan niet op z'n achtbaans.......maar ik ben het met je eens: het is net een achtbaan als je ervoor staat.

Vandaag veel vertraging gehad met werken (voor de centjes), dat is dus minder.....want nu heb ik minder tijd om verder te werken (aan de baan).

Ik hoop toch nog wat te kunnen doen vanavond.

J
« Laatst bewerkt op: 20 June 2007, 19:28:17 door Jeroni »

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Boppard in N
« Reactie #462 Gepost op: 20 June 2007, 20:31:34 »
Jeroen voor de hele stijle lijnen kan je je Br628 ombouwen tot Br629( heeft de DB ook gedaan) 8) die bestaat uit 2 motorwagens terwijl de Br628 uit een motorwagen en een stuurstandrijtuig bestaat. Een Br629 heeft daardoor ook 2 1e klas coupés, 1 per motorrijtuig 8).

Groetjes Michiel

Ps; kan alleen als die Br628 een Br628.4 is, herkenbaar een de dubbele deur in het midden tegen over een Br628.2 een enkele in het midden.
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Boppard in N
« Reactie #463 Gepost op: 21 June 2007, 10:41:16 »
Om Michiel even te verduidelijken.
DB Regio 628.4   bron:  www.railfaneurope.net

DB Regio 629     bron:  www.railfaneurope.net

DB Regio 629     bron:  www.railfaneurope.net


Dat van die dubbele eerste klas is overigens niet waar. Zoals te zien is in de foto van de Br 629/628.9.

Groet Petertrein81,
« Laatst bewerkt op: 21 June 2007, 15:28:39 door Geoffrey Korstanje. Reden: Bronvermelding erbij gezet! »

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #464 Gepost op: 21 June 2007, 21:52:57 »
Allright,

u ziet, ik heb een heel team om mij heen die mij advies geven over het juiste rollende materieel. Dat scheelt behoorlijk, aangezien ik er zelf niet zoveel vanaf weet. Interessant, Michiel en Peter(trein), want dit wist ik allemaal niet. Is me ook nog nooit opgevallen.

Ik moet overigens zeggen dat het turkooise stelletje Br 628 van Fleischmann dat ik in mijn bezit rijdt als een dieselauto op benzine. Daar moet dus nog wat aan gebeuren....voorlopig doet de Br 218 dienst, en die doet het goed!

De boemels kunnen sinds vandaag al weer een klein stukkie verder rijden. Om mijn plannen grafisch vorm te kunnen geven -van dat oeverloze ge-o-w-h- van mij wordt je ook niet wijzer- heb ik er maar een fotootje van gemaakt. Een mini-updateje dus. Jullie zien, als ik op dreef ben, dan vordert Boppard met de dag!

Het moge duidelijk zijn welk stuk van al die houten kronkels het toekomstige viaduct gaat worden. Het is echt waar. Alle moeite van het nieuw aangelegde zijlijn gedeelte is ten behoeve van een visual stukje van nog geen 50 cm.....


Het hoogteverschil met de hoofdlijn is een ruime 20 cm. In N toch aardig wat. Ik verwacht hier in de toekomst mooie foto's te kunnen maken. Als ik die brug een beetje voor elkaar krijg......


De 110 heeft inmiddels al een vertraging van een dag of 3. Afgezien van een stelletje dat op het perron elkaar stelselmatig onzedelijk betast is de rest van de passagiers maar naar de biertuin gegaan om zich vol te laten lopen met wat vloeibare substanties waar de wijnheuvel naast de deur bitter weinig aan heeft bijgedragen......;)

Juist.....de 110......




Oja,

en wat eerdergenoemde 'passagiers'......



En ja Mark....ook deze lantaarnpaal moet ik nog behandelen  ;D!!

Groeten,

Jeroen