Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 16:37:13
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Roco Plan T door marco
Vandaag om 16:14:42
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 16:05:50
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 16:03:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:02:16
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 15:56:23
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door Rudy0907
Vandaag om 13:42:57
Sfeer op je modelbaan door Bouwer
Vandaag om 13:41:19
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:35:45
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 883267 keer)

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #300 Gepost op: 27 February 2007, 21:41:59 »
@ Mark,

tja, ach het alternatief is de camera van m'n mobiele telefoon. Need I say more? Deze camera heeft overigens één groot voordeel, en dat is dat ie vrij plat is en dat je de lens kunt draaien t.o.v. het camera'lijf'. Dan kun je wel van die foto's uit Preiser-perspectief maken, zoals je in dit verhaal hebt kunnen lezen.

@ Mark-en-de-rest, :)

om jullie wat inzicht te geven in waar ik mee bezig ben nu (naast beetje bijgroenen hier en daar, likkie verf ergens op hatseklatsen en veel rijden/schoonmaken) heb ik een eerste schetsje van het kaliber "Kleuter-van-3" bijgevoegd. Beelden zeggen meer dan 1000 woorden, immers.

Ik vond het idee trouwens wel grappig. Ik heb gewoon een Boppard 1:160-fotootje genomen, met Paint het 'nutteloze' (=spiraal etc.) weggegumd, FF printen, en schetsen maar. Tekenen met Paint zelf is natuurlijk zo'n kansloze onderneming, dat gaat gewoon niet werken. Zo wel.

Hier het eerste idee-schetsje, om een beetje te zien hoe e.e.a. zou kunnen werken met de huidige hoofdlijn.

Hmm, toch maar even groter die hap
Kleine beschrijving: je kunt hier de burcht zien die erin moet. De hellingen worden vrij hoog en dus steil. Ik vrees dat er, om het geheel niet te verkrachten slechts plek is voor een paradebaanvakje van de lokaallijn. Evt. een haltetje. Maar niet én-én.

Groeten,

Jeroen

Anoniem

• Gast
« Reactie #301 Gepost op: 27 February 2007, 21:48:05 »
Tekenen met Paint zelf is natuurlijk zo'n kansloze onderneming, dat gaat gewoon niet werken.

Ernstig off-topic natuurlijk, maar hier MOET ik even tegenbewijs op leveren ;D: How to draw a car in MS Paint

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #302 Gepost op: 27 February 2007, 21:53:14 »
OT:

Erstig nice! Ik neem bij deze mijn opmerking terug.  ;D ::)

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #303 Gepost op: 27 February 2007, 22:02:42 »
Mooi schetsje Jeroen,

Nix mis mee,..
Ik zou alleen geen station op de zijlijn bouwen als ik jou was. Namelijk niet erg handig zo midden op een heuvel, terweil er ook nauwelijks mensen in die buurt wonen die geen gebruik zouden kunnen of willen maken van je huidige station.

Wel zou ik me tzt nog een keer willen buigen over je stadsdeel, om dat beter te maken dan het nu al is.  :)
Meer op boppard in het echt laten lijken met smalle straten en de juiste bebouwing.

Veel succes met de bouw zou ik zeggen  ;)

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #304 Gepost op: 27 February 2007, 22:16:56 »
Nou, dat dacht ik dus ook, en meerdere die al met suggesties en ideetjes aan kwamen dragen via pm en mail. Ik denk dat het leuk is dat je de trein nog wel even ziet rijden....vind ik leuker dan dat hij daar ook gaat stoppen. Ik houd wel een beetje van actie..... ;) (dat een rijdende trein actie is, valt niet aan iedereen uit te leggen....;))

Ik denk dat de rest van de helling naast de burcht niet erg veel bebouwing gaat bevatten. Onderaan de heuvel, tussen de weg+spoorweg en de helling in moeten ook nog wat huisjes komen, dit naar aanleiding van een foto van een Rijndorpje.

Mark,voor wat betreft je 2e opmerking van het stadsdeel. Ik zit erover te denken om een uitbreiding van zo'n 20-30 cm aan de voorkant van de baan te bouwen tbv stadse scenery en de rivier. Ik ben bang dat het anders proppen wordt, en dat is toch wel jammer. Dit is omdat ik Boppard zelf toch iets meer wil uitbeelden aan de hand van het voorbeeld. Als ik dat nu zou doen met de huidige ruimte, krijgen we waarschijnlijk zo'n 2,5 vierkante centimeter model-Rijn te zien, en ik zou als toeschouwer ook geen genoegen nemen met de opmerking:"Nou dit is het Rijndorp, maar de Rijn moet je er zelf effe bijdenken"  ;D.

Dit staat trouwens wel op de laatste plek qua 'volgorde-planning'.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #305 Gepost op: 27 February 2007, 23:04:48 »
Jeroen die schets ziet er zeer goed uit, dat is precies wat ik bedoelde ;) ;) ;) ;)

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #306 Gepost op: 02 March 2007, 20:34:48 »
Ernstig off-topic natuurlijk, maar hier MOET ik even tegenbewijs op leveren ;D: How to draw a car in MS Paint

En die gebruikt natuurlijk geen tablet, zeker. Toch, een verloren gewaande kunst die zijn hoogtepunt had met Deluxe Paint op de Amiga.

Jeroen, die schets ziet er goed uit! Het duurde geven voor ik doorhad wat je precies gedaan had (de tekst lezen doen we natuurlijk niet) en het geeft een beetje een surrealistisch gevoel.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Ferdinand Paternoster

• Offline Offline
« Reactie #307 Gepost op: 04 March 2007, 08:05:42 »
Hallo Jeroni, kan alleen maar zeggen put your hands up for Jeroni

Kwijl loopt uit mijn mond, en wel te bedenken dat dit N-spoor is, ik krijg steeds te horen in mijn naaste omgeving dat N-spoor te klein is voor detail en dan laat ik ze deze draadje zien en goh..............Hé ik hoor opeens niks meer  ;D ;D ;D

Keep up the good work en als mijn toekomstige N-baan een graantje van jouw niveau krijgt wordt het al een mooie baan :)

Groetjes Ferdinand
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

Ronald Tolner

• Offline Offline
    • Mijn eigen online MORPG
« Reactie #308 Gepost op: 04 March 2007, 18:47:10 »
Heb alles weer bijlangs gekeken maar ************************************************************************************************ wat een prachtige baan
Ga naar mijn site hij is echt te gek

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #309 Gepost op: 05 March 2007, 16:16:36 »
Het duurde even voor ik doorhad wat je precies gedaan had (de tekst lezen doen we natuurlijk niet) en het geeft een beetje een surrealistisch gevoel.

Peter,

als iets niet duidelijk is, dan leg ik het beter uit. Ik heb nog niks gedaan, behalve even rap een schets in elkaar geflanst.

@Ferdinand,

jouw baanplan ziet er goed uit, ik zou zeggen bouwen die hap, en dan laat je in een fotootje maar zien hoe het is geworden. Als je een beetje geduld hebt, niet teveel drinkt de avond van te voren (=trillende handen), dan kun je in N prima detailleren!

Ik ben zelf ook nog vóór afgelopen weekend aan het asterixen ( ::), weten we Lochem nog, jongens?;) ;D) geweest met die bordjes van Huib Maaskant. Ik heb die files in Word geladen, en zo ongeveer de helft verkleind (ze waren nl. bedoeld voor 1:87). Printen, uitknippen/-snijden (wat een verschrikkelijk irritant karweitje is dat) en dan heb je weer wat details erbij. Voor het uitknippen heb ik trouwens van dat doorzichtige kaftmateriaal over de bordjes heen geplakt. Worden ze iets steviger van.

Booooring, dat verhaal, even wat beeldmateriaal erbij:

klappie groter

...en deze ook groter

In Lochem nog een rood gevaarte (yeah right, van 10 cm lang......) aangeschaft. Ook lag er een kale Dispolok Taurus tussen zijn collegaatjes op tafel.....die  kon ik natuurlijk niet laten liggen. We hebben het over de linkse..... ::) Hij is nog wel een beetje steriel, daar moet ik nog even verandering in brengen.

Kortom, genoeg te doen weer.......

RJ

• Offline Offline
« Reactie #310 Gepost op: 05 March 2007, 16:20:02 »
Wat staat die rechter Taurus lok hoog op zijn pootjes, of lijkt dat maar.

btraornsuhobcd

• Offline Offline
« Reactie #311 Gepost op: 05 March 2007, 16:38:24 »
waaaw,

een modelbouwer die super mooie dingen maakt, met nog eens talent om mooie foto's te maken! perfecte combinatie toch?? ;) ;D

mvg
Bart

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #312 Gepost op: 05 March 2007, 16:42:17 »
RJ,

het zijn precies dezelfde modellen, heb het even nagekeken. De reden dat de rechter hoger staat is dat de foto in een verkante boog is genomen. De rechter Taurus staat in de binnenbocht met ietsje meer verkanting, vandaar.

Scherp gezien, trouwens.....

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #313 Gepost op: 05 March 2007, 18:30:59 »
Die 111 133-5, als ik het goed van de foto heb kunnen lezen  ;D
Ziet er echt gaaf uit! Alleen nog even de wielstellen wat onderstoffen met eenroodbruin kleurtje, en hij is om te smullen! Zeker voor z'n dubbeldekker stammetje waarvoor ik toch al een zwak heb  :-[  ;D
En dat voor een Nederland rijder  ;D

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #314 Gepost op: 06 March 2007, 00:28:10 »
Ja, ik ben er ook erg happy mee. Precies wat je zegt, die draaistellen zijn wel heel erg mooi zwart, daar gaan we rap wat aan veranderen.

Voorlopig blijft de 145 nog even de chef van de dubbeldekkert, aangezien hij een magneetje onder aan het locomotievenlijf heeft hangen (weten we nog? My middle name is reedcontact :)). Ik zal hier weer FF voor naar Arnhem moeten.

De bedoeling is dat deze unit een ander -nog aan te schaffen- dubbeldeksstammetje moet gaan trekken. Bijna hetzelfde, maar waarschijnlijk 1 bak korter, en met een ander model stuurstand. Nouja, ik zal hem binnenkort wel FF inzetten, en er veel foto's van maken, want ik vind het een leuk apparaatje, die 111. Wie weet wel wat voor de fotowedstrijd?!

Truste,

J