Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 09:37:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 09:23:54
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
NS 1700 transfers door Jeroen Water
Vandaag om 08:45:10
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 08:22:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
19 July 2025, 15:26:07

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 883153 keer)

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
Re: Boppard in N
« Reactie #240 Gepost op: 15 February 2007, 16:03:35 »
Ja, ik krijg er al meer gevoel voor....maar photoshop heb ik niet, en ik heb zoveel mogelijk geprobeerd om het raam eruit te laten, de foto horizontaal te laten, scherp te stellen op de boeiende dingen, etc etc. Dit was de beste van 12 foto's. Ik luister wel naar jullie gecoach.

Misschien denk je van:"die gozer is ook suf, die maakt alleen van hetzelfde stukkie foto's. Wel, dat is het enige deel van de baan waar wel eens zonlicht op staat. Bovendien is dit het deel dat het meest "af" is. Maar op de voorgrond is het nog een groot gereedschaplijmstrooiselonderdelen-mayhem dat je beter weg kunt laten....;)

WillemNS

• Gast
« Reactie #241 Gepost op: 15 February 2007, 16:14:22 »
Oo een gereedschaplijmstrooiselonderdelen-mayhem Jeroen, nee oke ;D

Hoe ga je de spiraal realistisch wegwerken?

Willem

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #242 Gepost op: 15 February 2007, 16:26:57 »
Tsja,

gewoon ervoor zorgen dat niemand 'm ziet. Aangezien dit stuk 1,2 meter diep is, moet ik ws of een achtergrond in elkaar flansen (moet sowieso voor de hele baan nog) of weer een hoge heuvel maken. Echter moet ik eerst het sporenplan voor de lokaalbaan eens in orde maken. Ik heb nu wel wat schetsen, maar nog niks definitiefs.......het is meer een afweging van wat ik er wel en vooral wat ik er niet in zal bouwen, in het laatste grote stuk scenery.

Nog even met de cam aan het klooien geweest......puur ter uwer vermaak! ;)

Hier dus de mayhem van gereedschap, tandenstokers en bierdopjes. Jawel, ik maak er echt een puinhoop van......klapje groter

De 110 nog even in het zonnetje gemaneuvreerd.....

en voor de grotere plaat

Als laatste dan nog even eentje vanaf de top van het kasteeltje op de rots.......leuk is om het (grote) verschil in elevatie te zien. Precies het effect dat ik wilde bereiken. De trein is nu gewoon nietig...........net zoals in het echie

en weer de vergrote versie

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #243 Gepost op: 15 February 2007, 16:34:52 »
Ja gaaf!

Heb je al eens een aanmelding voor Op Bezoek Bij overwogen?  ;)

m.v.g.

Mark
love to build realistic     let's be kind.

KNed

• Offline Offline
    • nederlof.net
« Reactie #244 Gepost op: 15 February 2007, 16:49:03 »
Jeroni: ik volg dit draadje al vanaf het begin: super!
Ik ben zelf diverse keren in de buurt van de Rijn geweest en ik kan zeggen dat je baan echt natuurgetrouw is!
Ik kwam gisteren nog wat foto's tegen van wijnheuvels in de buurt van Boppard die ik een paar jaar geleden gemaakt hebt, had ik me beter eerder kunnen bedenken, dan had je er nog wat aan gehad  :)

Mark: jij wil de baan zeker van dichtbij bekijken?   ;)

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

WillemNS

• Gast
« Reactie #245 Gepost op: 15 February 2007, 16:58:04 »
Mark misschien, ikke zeker, alleen zit ik niet bij het team ;D

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #246 Gepost op: 15 February 2007, 16:58:29 »
Zeker!  ;D

Maar het is ook een pracht werk voor een verslag waarop we o.a. kunnen ingaan op de gedachten van de bouwer, technieken die Jeroen gebruikt en al een stukje toekomst visie kunnen behandelen.

En het is leuk om in de verlagen reeks te staan  ;D
Want de baan van JaJo komt op 1 maart aan bod en die van Erwin ergens in de zomer.
Dus een mooie N spoor tegenhanger is zeker gewenst!  ;)

m.v.g.

Mark

love to build realistic     let's be kind.

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #247 Gepost op: 15 February 2007, 17:29:54 »
Citaat
Want de baan van JaJo komt op 1 maart aan bod
:)
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #248 Gepost op: 15 February 2007, 19:04:08 »
Dus een mooie N spoor tegenhanger is zeker gewenst!  

OK, that's it. Ik stuur wel FF wat in. Heb dat bewust niet gedaan, omdat ik las dat er meer dan voldoende aanmeldingen waren. Ik dacht van:"prima, gaan we rustig verder met bouwen, en dan doen we die aanmelding later wel een keer". Iedereen is normaal altijd welkom, deze zondag (als het lukt icm werken) krijg ik Neudalhausenstadtbahn (a.k.a. Michiel ;)) met een maat over de vloer, dus.....ook wel eens geinig om de mensen horend bij de forumnaam te ontmoeten. 3 maart ben ik daarom ook in Lochem te vinden.

Genoeg off-topic gezwetst door mijzelf.

@KNed,

foto's sturen mag altijd, zeker als het omgeving Boppard 1:1 e.d. is. Wellicht een overbodige mededeling, maar Boppard 1:160 is nog lang niet af. Als er een poosje even geen foto's en/of nieuws verschijnen/verschijnt dan zit de bouwer waarschijnlijk OF in de Bergland voor inspiratie (:p, yeah right.... ::)) OF al dan niet met een biertje autistisch naar het projectje hierboven te staren en te bedenken wat, waar, wat-waar, wanneer, in welke volgorde, hoe en hoe-werkend alles moet komen. Dit geldt met name voor het deel boven de spiraal. Tot nu toe heeft het me aardig wat denkwerk bezorgd.

Verder is het trouwens wel leuk, zo'n spoorbaan ;):D:D

Biertijd,

Jeroen

Petertrein81

• Offline Offline
  • Taurus en Vectron fan!!
« Reactie #249 Gepost op: 16 February 2007, 13:47:14 »
Ik had al een andere trekkracht voor de containertrein verwacht als de Taurus ;)

Groet Petertrein81,

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #250 Gepost op: 16 February 2007, 13:53:40 »
Waar denk je dat ik NU op het punt sta om naartoe te gaan........;)

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #251 Gepost op: 16 February 2007, 16:49:16 »
.....missie is geslaagd.

De ERS class 66 rijdt op dit moment zijn testrondes. Foto's volgen nog.

Jeroen

Alvast een klein voorproefje van de foto's die komen gaan heb ik in een andere thread gezet
« Laatst bewerkt op: 16 February 2007, 20:16:17 door Jeroni »

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #252 Gepost op: 17 February 2007, 19:28:29 »
Hallo dan,

dit weekend weinig gebouwd. Beetje schoongemaakt, en lekker veel gereden, wat ook wel eens leuk is. En ook nog het een en ander aan rollende eenheden gekocht.

Wat dan? Tja, de meesten van jullie wisten het al: de Class 66 van ERS (oud nieuws, zie boven). Leuk, apart ding. Het is geen kandidaat voor de schoonheidsprijs, maar gewoon een bruut blok metaal op wielen. Je kan er oa. plan V's mee rammen, maar ook gewoon braaf een containertrein mee trekken. Aangezien ik niet met plan V rijd, wordt het toch die containertrein ;)

Het model zelf is wel een beauty, omdat het KATO erg goed gelukt is het ding na te maken! Snappen jullie het nog? ::)

De Taurus van Cargoserv stond wel even zielig te kijken, want hij was nl. altijd de trotse voorspan van deze verzameling bonte kleuren op lage wagons, en ik had direct nieuws voor hem. Hij wordt anders ingezet. Ik heb als voorproefje alvast 3 ketelwagens op draaistellen voor 'm aangeschaft, kan ie alvast wennen. Voor nu die trein even uitgebreid met allerhande goederenwagens die ik nog vond. Niet echt het tijdperk, maar voor het idee is het wel leuk. 't is zo al een aardig zware trein, en het zal straks, met complete ketelwagen-stam niet lichter worden. Toen de CargoServ een beetje begon te zeiken dat hij het altijd zo zwaar had, herinnerde ik 'm er fijntjes aan dat Taurus "stier" betekent, en dat ik stieren niet met mietjes associeerde. 1:160 of niet. Daar had ie niet van terug....

Om de 151 ook geen tekort te doen, ook hier de maximale lengte van het schaduwstation benut, en hem 2 extra wagens gegeven voor z'n sleep. Ook heb ik er 1 vervangen, waar een hap uit was (wagon van 30 jaar oud, tja....) dus nu is alles compleet. Natuurlijk moet ik deze 3 nog wel FF verouderen, want ik houd niet van glimmende kolenkarren.

Het enige dat me erg tegenviel aan de ERS Class 66 (van KATO) is zijn trekkracht. De Taurus zeulde alles makkelijk omhoog (OK, 't is een zware trein) maar bij de 66 moest ik er gewoon containers afhalen! Omdat het oude containerwagons zijn, zit er een gewichtje in de container, om de stabiliteit van de wagons te waarborgen. IK rijd nu 2 volle dagen rond zonder een paar containers (de lichtste heb ik erop gelaten) en het gaat prima. Dus of nieuwe, lichtere containers, of nieuwe containerwagons. Dat laatste komt er sowieso, want ik heb nogal wat uitbreidingen qua loc's e.d. op het progamma staan dit jaar!

Grrmmmzzzzzzzzzzlapen he? Dan eerst maar wat fotootjes, en een filmpje:

Eerst maar het filmpje.....van de verlengde kolensleep en de containerZug

Dan nog een paar foto's. Ik hoop vanavond nog wat meer, en vooral leukere erop te zetten, maar het wil niet echt lukken, slecht licht vandaag.....

(betekent: ik kan gewoon niet fotograferen)

De 66 met sleep

Ik hoop van dit ding vanavond nog wat leukere foto's te plaatsen. Dit is de beste die ik kon vinden....grrr.......

Dan nog 2, welke de enige mogelijkheid boden om de volle lengte van de huidige kolensleep+151 erop te zetten.....

grotere afbeelding

grotere afbeelding

Wordt binnenkort vervolgd dus!

Jeroen

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #253 Gepost op: 17 February 2007, 19:34:48 »
Geen foto van de ketelwagens?

Die kolentrein ziet er leuk uit, eigenlijk moeten er twee 151'ers voor in dubbeltractie ;)

Met de trekkracht van de Class 66 heb ik geen problemen maar dat bewaren we wel voor een ander topic.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #254 Gepost op: 17 February 2007, 20:15:01 »
JA, bijna vergeten zeg.....

je hebt groot gelijk.....ben direct weer FF met de cam aan de slag gegaan. Foto's zijn daar, alsook het filmpje. Ik heb het filmpje "frappante goederentrein" genoemd, en niet voor niks. 3 stoere ketelwagons, gevolgd door hoofdzakelijk kneuterig lokaalbaan materieel. Ach, zo'n relatief grote Taurus met 3 wagentjes is natuurlijk ook geen gezicht, testfase of niet......;)

Enjoy!

Zo moet het er in de toekomst uit komen te zien, een sleep ketelwagens. Of misschien wel weer containers, weedikveel. Ik vind dit ook wel leuk....

en voor de slechtzienden

Eeeeven langs het perron voor de foto

ook hier weer de vergrote versie

Onderweg op de vrije baan. Toch wil ik niet nog meer vrolijke kleurtjes erin hebben, liefst van die grauwe ketels. Deze 3 moeten overigens natuurlijk nog verouderd worden. De wagons zijn erg mooi, met rangeerhaken (die gele dingen) en zeer duidelijke opschriften van wat voor troep er allemaal inzit.....

Klikkerdeklik

@Rick

Dubbeltractie denk ik over na. Heb al iets op het oog, maar altijd die dingen die ik op het oog heb zijn verre van gratis. Jullie weten het 4 maart! ;)

Citaat
de trekkracht van de Class 66

Ja, hier kom ik nader op terug.