Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:09:19
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 03:41:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 03:08:03
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
18 July 2025, 21:51:08
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
  

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 882619 keer)

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re:Boppard in N
« Reactie #3735 Gepost op: 16 December 2010, 18:06:02 »
MOOI die grote plaat Vliegmans! (y)

Groet Jaap

Dank je, Jaap. Ik weet niet waarom hij groter is, maar ik vind het inderdaad ook wel gaaf. Komt een stuk massiever over, terwijl we toch eigenlijk maar praten over een lokje van 11 cm. lang en een spoorwijdte van 9 mm. Jammer dat er één bovenleidingsportaal voor staat, wat die rijtuigen een beetje doet vervormen.....


@Wesley,

thanks man. Long time no see....?! Ik blijf het trouwens een gave combinatie vinden, zo'n 101 met SBB EC.

@all,

net weer DASklei gekocht, zodat ik vanavond het wegennet(je) weer een beetje kan uitbreiden. De bomen lig ook te drogen, dus ik verwacht vanavond nog wel een update te plaatsen.

J

Overlord

  • Offline Offline
  • Berichten: 1583
Re:Boppard in N
« Reactie #3736 Gepost op: 16 December 2010, 20:14:48 »
Jeroen,

Mooi filmpje, en het viel mij nu pas op dat jij gewoon met de pantho tegen de draad  rijdt!!
Dat gaat allemaal goed zo te zien, hoe heb je de overgangen gemaakt tussen de verschillende draden. En hoe zit het met slijtage van je schuitjes?

Groet, Paul

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re:Boppard in N
« Reactie #3737 Gepost op: 16 December 2010, 20:31:16 »
Ja, dat doe ik al jaren, dat rijden tegen de draad met de panto's. De overgangen zijn heel iZi. Gewoon de handleiding van Viessmann lezen. Als je het allemaal goed en netjes aanlegt dan is er geen enkel probleem. De draden zijn in het begon nog wel wat stroef, maar met wat verf en een poosje rijden is het allemaal een makkie. In verkante bogen willen bepaalde panto's nog wel eens blijven haken. Dan moet je de uithanger iets verbuigen, geen big deal. En slijtage van de schuitjes? Ik heb op een traject van 50 meter 2 x 4,5 meter zo'n beetje bedrading hangen. Daar zullen de treinen niet snel kapot van gaan, zeker niet als je de treinen 1 x per 15 minuten langs ziet komen.....

Patrick Pontier

  • Offline Offline
  • Berichten: 1204
  • Maak van de scherf in je hart geen dolk in je mond
Re:Boppard in N
« Reactie #3738 Gepost op: 16 December 2010, 20:41:28 »
250 pagina's genieten, wat een prachtige baan.

Geweldig leuk filmpje, mooie foto's.

Groeten,
Patrick

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re:Boppard in N
« Reactie #3739 Gepost op: 17 December 2010, 11:33:03 »
Ja, het gaat weer hard met het draadje. Als iemand nog wat te vragen heeft, met name 'nieuwere' lezers, wees gerust en stel je vraag; ik kan me best voorstellen dat je even geen zin hebt om 250 pagina's door gaat lezen om even één ding te weten. BTW: misschien ben je het al weer vergeten als je eindelijk dit leest :). Naja, over tot de orde van de dag dan maar.

Gisteravond nog 2 foto's gemaakt van waar ik nu mee bezig ben. Met van alles en nog wat. Ik heb bomen zitten maken, gebouwen zitten weatheren, DASklei-wegen gemaakt. Kortom, van alles. En dat staat voor vandaag ook weer op het progamma. Even een fotootje, dat praat wat makkelijker.



Die 2 huizen daar (hoekhuis+links ernaast) daar ga ik nu mee aan de gang. Aan de achterkant moet nl. nog een steunmuurtje (gips) komen. Ik verwacht vandaag ook de eerste kleuren op de weg aan te brengen. Dan nog verlichting, auto's, mensen, blablabla.....

Inmiddels wordt mijn werkplek kleiner en kleiner (Boppard vordert meer en meer  ;D 8)) dus ik moet mijn knutseljunk toch érgens kwijt.



Gisteren was ik ook nogal 'operationeel' bezig. Zo heb ik hier en daar weer wat zitten schoonmaken en probeer ik weer eens wat andere combinaties te laten rijden. Na een kleine afvallingskuur (17 wagons totaal ipv. 18 waarvan 1 wagon verwisseld) van de kolentrein (even kritisch wagons uitzoeken) rijdt nu ook mijn BR 139 probleemloos rond met deze sleep. Het is een zware sleep met veel assen, en ook wat oudere wagons. Voorheen konden alleen 4-assers van Minitrix (BR 185 etc.) deze trekken, naast natuurlijk de 151-ers. Dat is dus helemaal goed, want nu heb ik de 151 over voor de ertstrein, bestaande uit de Roco 6-assers.

Zijn debuut heb ik natuurlijk wel even op de foto vastgelegd. Ben hier erg blij mee, want deze combinatie zie je vaak rijden door het Rijndal, m.n. 2 x 139 in dubbeltractie.





Zo, rap weer verder!

J

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Boppard in N
« Reactie #3740 Gepost op: 17 December 2010, 12:51:25 »
Jeroen,

Nog een kleine tip voor het rijtuig-weatheren, je kunt op zijn hoogst licht weatheren.
Want DB streeft er in principe naar de rijtuigen wit-rood te houden, uitzonderingen daargelaten.
Ze zien in ieder geval vaker de wasstraat dan de gemiddelde Br101 of enige andere lok.

MvG Peter,

Matheus 18

  • Nog iets te plat voor Profi.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
  • poging tot Steentje bijdragen.
Re:Boppard in N
« Reactie #3741 Gepost op: 17 December 2010, 13:01:27 »
Hij werkte steeds verder en voor hij het besefte was er niets meer om te werken. (y)

Groetjes.
Matheus.
Wisselend analoog-digitaal. Roco-Flm-Piko en Marienberg loc's.

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re:Boppard in N
« Reactie #3742 Gepost op: 18 December 2010, 15:14:22 »
Hoi, Jeroni,

Nog steeds druk bezig zie ik.
Citaat
Inmiddels wordt mijn werkplek kleiner en kleiner (Boppard vordert meer en meer  ;D 8)) dus ik moet mijn knutseljunk toch érgens kwijt.

Tip, je hebt van die rollerboxjes met drie bakken op wieltjes, ideaal kost geen  :o.

Net als bij Ruud wordt het al wat met het stadje. Foto's zijn steeds mooi om te kijken (y)

Gr Koen
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

Sydney

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re:Boppard in N
« Reactie #3743 Gepost op: 19 December 2010, 17:49:29 »
Vanmiddag mijn eerste compositie filmpje van de baan gemaakt. Te zien natuurlijk op Youtube.

Ola !!! Ferm !!!

Maar toch een kleine hint.  In de cinema spelen ze ook heel goede films , maar die duren gemakkelijk 90 minuten. 
En neen , pauze met ijsjes en ander snoepgoed is dan echt niet nodig.

Hint , hint , hint ! ;D

Michel_V

  • Offline Offline
  • Berichten: 75
Re:Boppard in N
« Reactie #3744 Gepost op: 19 December 2010, 22:46:27 »
Inderdaad een heel leuk filmpje. Ik vond met name de railspiraal indrukwekkend om te zien met al die treinen!

Maarre... om nou een film van 90 minuten van te maken zoals Syndey zegt... Dan moet je baan toch eerst 30x groter worden om het filmpje interessant te houden hoor :P

Grtz,
Michel.


Sydney

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re:Boppard in N
« Reactie #3745 Gepost op: 20 December 2010, 20:06:32 »
... om nou een film van 90 minuten van te maken zoals Syndey zegt... Dan moet je baan toch eerst 30x groter worden om het filmpje interessant te houden hoor :P

Kijk , kijk , nog ne dikke hint !!!

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re:Boppard in N
« Reactie #3746 Gepost op: 22 December 2010, 19:50:53 »
 ;D ;D

Zo, weer terug in het land. En ik had nog wat foto's staan die ik nog moest posten. Even kijken waar we nou mee bezig zijn geweest laatst.

Achter dit witte huisje, waar ik nog zo'n vale reclame op wil plempen, natuurlijk weer een steunmuurtje. Tevens een beetje zitten groenen om en nabij het huisje. De weg al een basiskleur gegeven, en dat soort dingen....



Ook heb ik de huizen zelf een beetje aangepakt. Dak weatheren enzo....



En nog even een overzichtje van hoe het dorpje er nu bij ligt in het denkbeeldige Rheintal.



Grtz,

J

Dave81

  • Offline Offline
  • Berichten: 550
  • Curaçao ->zucht<-
Re:Boppard in N
« Reactie #3747 Gepost op: 22 December 2010, 20:14:50 »
Ik ben eruit,
Jeroen rijdt helemaal geen N, hij heeft gewoon H0 en photoshopped de boel gewoon  ;D

Ziet er erg mooi uit, zoals ik gewend ben.
tipje voor die 101 die voor de trein in ICE-kleuren staat, even de frontramen schoonmaken, zo'n ruitenwisser streepje zeg maar.

ga zo door!

der Grüssen
Dave
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re:Boppard in N
« Reactie #3748 Gepost op: 22 December 2010, 21:31:30 »
Ha Dave!

Thanks man, maar hO rijden dat laat ik lekker aan jou over. Pas als jij 'in een bepaalde winkel bepaalde schappen' gratis mee zou geven wil ik het nog overwegen......

Enniewee, je tip neem ik mee! Alsof de ruitenwissers gebruikt zijn om de vuile tjak van de ramen te boenen, bedoel je. Goed idee!

Ik heb mijn Class 66 weer opgekalefaterd en voorzien van antislip-bandjes. Hoppa BATS! Dat gekke ding sleurt in ene keer de zwaarste treinen mijn, toch niet geringe, hellingen op. Prima. Dieselpower is dus weer dieselpower en weer helemaal terug in Boppard!



Yojo!

J

Anoniem

  • Gast
Re:Boppard in N
« Reactie #3749 Gepost op: 22 December 2010, 21:33:08 »
Ziet er sjiek uit zo, al vind ik Klazen duf... de plaat is bijzonder fraai 8).