Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 00:31:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:30:56
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door R1954
26 July 2025, 23:52:32
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
26 July 2025, 23:45:17
Welke kleur is Roco oud bruin? door MadhouseNL
26 July 2025, 23:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
26 July 2025, 22:54:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
26 July 2025, 22:44:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
26 July 2025, 21:42:38
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
26 July 2025, 20:52:05
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Sylvester
26 July 2025, 20:24:27
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
26 July 2025, 20:00:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door guus43
26 July 2025, 19:18:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
26 July 2025, 19:04:24
Raadplaatje door Klaas Zondervan
26 July 2025, 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
26 July 2025, 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
26 July 2025, 17:42:27
Lokpilot 4 defect door bellejt
26 July 2025, 17:40:40
Seuthe gaat stoppen door Eric B
26 July 2025, 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
26 July 2025, 17:02:03
Da's Daz 2 door BartvD
26 July 2025, 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
26 July 2025, 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
26 July 2025, 16:41:30
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
26 July 2025, 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
26 July 2025, 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
26 July 2025, 13:29:17
schok bij vertrek door Bahn-AG
26 July 2025, 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
26 July 2025, 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
26 July 2025, 12:02:09

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 885679 keer)

Petertrein81

• Offline Offline
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Boppard in N
« Reactie #2700 Gepost op: 28 October 2009, 20:23:53 »
Daar is ie waarschijnlijk wel langs de rechteroever van de Rhein gekomen, dus dan is hij niet door Boppard komen rijden.
Daarentegen zweerft het ding regelmatig heel Duitsland door dus hij is vast al eens in Boppard geweest en dus zal hij zeker niet in Jeroen's verzameling misstaan, zoiets heeft hij immers nog niet.

Groet Peter,
« Laatst bewerkt op: 28 October 2009, 20:28:55 door Petertrein81 »

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2701 Gepost op: 29 October 2009, 10:40:55 »
Wat een wanstaltig ding, zeg! Maar inderdaad......hij heeft wel wat. Blokbeton+ op wielen, ipv zo'n 155. Dat is écht slechts een blok beton.

@Petert,

zoals ik op pagina 1 schreef (;D) is het gevalletje hier op zolder een Rhein-spoorbaan, met voorbeelden vanuit het echie, zeker geen letterlijke kopie van het station Boppard. Zeker met de meest recente aanpassing aan het station is het puur de naam nog die ik gebruik, niks méér. Toch bedankt voor de attente opmerking!

Vandaag takkeweer, verwacht weinig arbeid....dat betekent dus wel arbeiden aan de baan!

Löter!

J

Hans W

• wat N wereld
  • Offline Offline
  • Ik speel met N treintjes, op een schaal van 1:160
« Reactie #2702 Gepost op: 29 October 2009, 11:07:19 »
Ze trekken vandaag de dag van alles Nederland binnen als ik zo bekijk,
of ze waren in de haast vergeten hem af te koppelen.. ;D
Of hij is onder valse voorwenselen mee geloct, uit het buitenland,
en nu staat hij daar maar zonder spanning...

De pliesie moest er maar eens naar kijken.
::  N Spoor  ::  digitaal ::  Nederlands, Duits en alles wat ik leuk vind gemixt  ::  Bezig met weer een nieuw baanplan  ::

Tomas131

• TraXXer
  • Offline Offline
  • Br 146.2
« Reactie #2703 Gepost op: 31 October 2009, 13:20:20 »
Ik heb nog een vraagje over je nieuwe perrons. Hoe heb je ze gemaakt? Met gips of zoiets? Ik kon het nergens vinden.
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2704 Gepost op: 07 November 2009, 19:06:33 »
Yo Tomas,

sorry dat ik nu pas je vraag lees. Ik moest bijkans met Google 'Boppard in N' opzoeken...zo erg was dit draadje afgezwakt. In de lijst bij 'wat we aan het bouwen zijn' zie ik trouwens wel veel mooie (N!) bouwsels. Enfin, de perrons: de perrons zijn gemaakt van een stukkie hout met gips eroverheen. Zo maakte ik ze vroegah. Nu met de nieuwe boog heb ik ook de perrons verlengd en aangepast. Nu zijn het houten roerstaafjes van de BK opgevuld met gips en daaroverheen Noch relïef steenpapier. Uiteraard heb ik dat wel even moeten verouderen, want het was wel erg nieuw.

Over verouderen gesproken, dat heb ik vandaag ook nog even gedaan toen ik zat te klieren met treinsamenstellingen tijdens het rijden (dat is ook wel eens leuk nl.).

Eerst maar eens m'n perfect opgeruimde werkplekkie....

Uiteraard met mijn beproefde manier van verouderen: dmv poedertjes. Ik blijf erbij: die van Noch zijn beter dan die van Artitec. Noch is gewoon fijner, en daar valt beter mee te werken op gladdere oppervlakken.

Dan maar een plaatje van de graanwagons op de baan. Het plaatje wordt meteen een stuk realistischer dankzij het weatheren. Ik moet er alleen nog 11. En dan heb ik slechts de graantrein verouderd.....naja, het hoeft gelukkig (again!) niet allemaal morgen af.

Of ik deze loc ook ga verouderen? Ik denk het eigenlijk niet. Maar die wagons allemaal wel. De graantrein rijdt hier het stationnetje binnen....

Nog even een plaatje van het contrast: de verouderde wagons naast een glimmend 'nieuwe'.....

Dan tijdens het rijden vanochtend nog een fotootje genomen op afstand van de kruising tussen de keteltrein met de 189 en de 151 met de kolentrein.

Dan nog even een close-up van een nieuw stukje scenery met de 189 erboven. Dankzij zo'n klein tunneltje lijkt, net als in het echt, de lok inderdaad flink groot. Misschien nog even een paar Preiserleute plaatsen. De scéne moet ik nog even verzinnen.....

« Laatst bewerkt op: 07 November 2009, 19:16:59 door Jeroni »

Bruce!!!

• Offline Offline
  • MK III
« Reactie #2705 Gepost op: 07 November 2009, 19:12:41 »
Mooi (y)

Die graanwagons zien er goed uit! (beter dan mijn ketels)
Een de Br 189 dat blijft een mooi ding en ook reuze trekkracht!

Mischien een leuk idee voor de scené, Fotospotters tussen de struikjes en op plekken waar ze in het echt ook eventueel zouden staan. ???

Groetjes Bruce
Passat driver:)

m de deugd

• Gast
« Reactie #2706 Gepost op: 07 November 2009, 19:40:23 »
Goeden avond Jeroni.

Dat ziet er weer heel erg goed uit.
Lekker vervuilde goederen wagens en dat in n spoor.
Het is niet van echt te onderscheiden.

Helemaal top.   
Sucses met Boppard in n een heerlijk topic is dit (y)

Groeten van Martin.

Wilmar den Ouden

• Offline Offline
  • Hippel Power!
    • www.treintjes.tk
« Reactie #2707 Gepost op: 07 November 2009, 20:45:34 »
Mischien een leuk idee voor de scené, Fotospotters tussen de struikjes en op plekken waar ze in het echt ook eventueel zouden staan. ???
Ja dat is denk ik wel een goed idee, ze hadden daarvoor op Eurospoor van die leuke fotografen met werkende flits. Maar verder ziet het verouderen er erg realistisch uit (y)

Gr Wilmar
Fleischmann analoog, N(iet)-spoorder, Natuurlijk de NS in de jaren voordat ik geboren werdt ;) IV dus. Kan niet wachten op de 1300 van Rocky Rail! Voor mijn foto's klik op het wereldbolletje

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #2708 Gepost op: 07 November 2009, 22:49:34 »
Hoi Jeroen ziet er weer prima uit, word misschien ook tijd af te spreken wanneer je het stationsgebouw komt halen of wanneer ik hem kom brengen ;)

Stuur maar een PB ofzo, groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Dave81

• Offline Offline
  • Curaçao ->zucht<-
« Reactie #2709 Gepost op: 08 November 2009, 11:31:34 »
Mooi nieuw stuk!

Blijf die tulpenloc een leuk ding vinden!

MVG Dave
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #2710 Gepost op: 08 November 2009, 13:50:03 »
Hee J,

Ik heb er hier ook nog 10 liggen dus als je je verveelt kan je nog wel even door met vervuilen. En als je dan klaar bent kan je gelijk door met een 4-tal staalthema-wagens van jezelf.

Ik gok dat het arnold graanwagens zijn (gezien het koppelmechaniek). Hoe zijn de rijeigenschappen van die dingen eigenlijk? Ik heb hier alleen maar MTX-en, mooi, rijdt goed maar inmiddels zeer matig verkrijgbaar. Meestal betaal je de hoofdprijs voor die sets dus misschien is Arnold een redelijk alternatief voor de MTX-wagens.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Schachbrett

• Wir bauen fur Sie!!
  • Offline Offline
  • Bahnfahren ist ÖBB !!!
« Reactie #2711 Gepost op: 08 November 2009, 13:57:07 »
Hey J,

Het is maar wat goed dat je deze graanwagens vervuilt,want in nieuwe staat springen ze bijna van je scherm af. ;)
De foto met de vervuilde en de schone geeft een prachtige mooie indruk,wat nu eigenlijk het verschil is tussen beide.

Gr Chris
Gr Chris
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
www.youtube.com/@Kaponiggraben

daan2353

• Offline Offline
  • 009, da's pas fijn.
    • h0e bregenzer waldbahn
« Reactie #2712 Gepost op: 08 November 2009, 14:15:07 »
Na verouderen zien de graanwagens er veel beter uit!! Maar een kleine waarschuwing is op zijn plaats. Ooit heb ik al te enthousiast een 2400 van roco veroudert. Zag er heel mooi uit, details kwamen beter naar voren en de lok maakte een echte, afgeleefde indruk.
Alleen toen ik op het www foto's van oudere 2400 tegen kwam waren ze allemaal brandschoon (van een afstandje leek het zo in elk geval). In Nederland regent het heel vaak, evenzo in België en Duitsland, waardoor enkel de goederenwagons die vaak in Zuid-Frankrijk of Italie e.d. komen er echt verroest en oud uitzien of onder het remstof zitten. De rest wordt met grote regelmaat door moeder natuur gewassen en gespoeld en zien er zelden echt verweerd uit..
De 2400 heb ik weer een stuk schoner moeten maken om hem op een echte te laten lijken.

Moraal van het verhaal: eerst op foto's kijken hoe het er in het echt uitziet, dan pas aan de slag met poeders en verfjes..

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2713 Gepost op: 11 November 2009, 12:49:45 »
Daan,

dat is precies wat ik altijd al doe. Je hebt natuurlijk gelijk dat de wagons er in Europa niet allemaal hetzelfde verweerd uitzien. De graanwagons die ik langs de Rijn heb gezien waren zeker niet schoon, echt te smerig om aan te pakken zelfs. Sommigen waren onder het remstof/roestkleur, anderen vaal. Onder andere Robert (smalspoorRobert) wees mij bij een bezoekje 2 dagen geleden op het feit dat ze meer verweerd zijn door de zon en alles wat valer wordt ipv totaal onder de roest. Maar tnx voor de tip.
PS: ik verweer (natuurlijk) niet alle treinen. Met name cargotreinen vind ik leuk om smerig te maken. Knalrode goederenwagons kom ik niet zo vaak tegen. In het echie dan....

Uiteraard ben ik met dat idee van Robert aan de slag gegaan, zijn echter nog geen foto's van, die komen vanmiddag.

Naast bierdrinken en köt roepen hebben we ook nog een beetje spoors gedaan. Robert is zo iemand die weer een Fremde Ente in die Bitte  (;D) meeneemt. Deze keer een Krokodil (BR 194? geen idee eigenlijk) van de MWB. Hij is nog wel een beetje blauw, maar mooi/apart is ie zeker!

Verder ga ik met deze lok niet met de eer strijken natuurlijk...hij is immers niet van mij,en wie weet wordt ie nog wel nader toegelicht ergens. Ooit.  ;)

Nog meer Boppard-rariteiten? Jazeker. Ook een München-Nürnberg-Express, MNE afgekort, was present op de baan. Zijn max. speed van 200 km/h (toch hard voor een stoptrein) hoeft ie niet te proberen te halen langs de Rijn. Ook dit is een mooi garnituur op de baan.
JAmmer dat het licht slecht was, enkel de stuurstand kregen we een beetje fatsoenlijk op de foto....

Het project waar ik ook mee bezig ben is het verweren van de sleep van deze 155. Ik verwacht aan het einde van vandaag de complete sleep te hebben gedaan....of er althans mee te zijn begonnen.

Goed, ook zijn er weer veel ideëen opgeborreld, dus: stay tuned!
alleen 'jammer' dat ik morgen weer moet arbeiden.....

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #2714 Gepost op: 11 November 2009, 16:00:56 »
Zoals ik al zei zou ik nog een paar fotootjes plaatsen van de nieuw vervuilde graanwagons. Ik heb dus getracht na te bootsen dat de kleuren wat valer zijn geworden, naast de gebruikelijke roest/stofvlekken.....

Ik heb er ook meteen maar een filmpje van gemaakt. Duidelijk (ja, zelfs voor Youtube-begrippen) is te zien dat het eerste deel incl. loc net uit de wasstraat komt, en het laatste deel smerig is.

« Laatst bewerkt op: 11 November 2009, 16:02:42 door Jeroni »