maar wanneer beginnen we eens met de Rijn?
@ AJnou, je gaat naar de modelbouwzaak en je koopt wat groenzooi. Groenzooi die ik altijd koop is IJslands mos, Wildgras van Heki, en dan nog wat Woodland turf in verschillende grofheden en kleuren. Je kunt alles behalve het IJslandse mos los gebruiken. Het IJslands mos dat orden ik een beetje (takjes eruit) en maak er wat 'logische' bosjes etc van. Dan spuit je er de bekende verdunde houtlijm(+drupje afwasmiddel) overheen met een plantenspuit. Dan lekker veel strooien met verschillende soorten turf en tussendoor weer met de lijm eroverheen. Dat moet je gewoon op een los stuk karton o.i.d. doen. Is het droog, dan kun je het op je berg plaatsen. Op deze manier maak ik ook boompjes van zeeschuim. Is echt geen kunst aan, en het resultaat is veel beter dan gewoon IJslands mos. En geloof me: ik spreek uit ervaring, en ben dus alle stukken mos aan het verbeteren met strooisel. En wat de aankleding verder betreft: gewoon flink strooien en doen. Lekker wild, en lekker veel en lekker gevarieerd. Doe het gewoon op je gevoel. Af en toe een stukje rots open laten, maakt het wel zo mooi.
Zo van: "nou, nu heb ik hier eens zin in". Lekker ongedwongen een beetje klooien. Het moet wel leuk blijven natuurlijk.....
Mark,ik kan die gele en rode kleur van het IJslands mos niet echt waarderen...ik gebruik meestal gewoon de groentinten. De rest werk ik bij met de strooisels.