Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Mar-Cas
Vandaag om 12:10:15
Sfeer op je modelbaan door Frank 123
Vandaag om 12:08:31
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:06:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Jelmer
Vandaag om 11:54:10
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 11:37:53
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door henk
Vandaag om 11:24:57
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 10:55:02
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Ronald Halma
Vandaag om 10:34:24
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 884506 keer)

C-130H

• Roland
  • Offline Offline
  • Toch maar een Spooky
Re: Boppard in N
« Reactie #675 Gepost op: 22 September 2007, 17:37:43 »
Wow... dat laatste plaatje is echt net als de realiteit zeg! :D
prachtig!

Groetjes,

Roland
Melkkoeien hebben in Nederland geen oormerken maar een kentekenplaat.

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #676 Gepost op: 22 September 2007, 20:00:46 »
Inderdaad vooral dat laatste plaatje is echt super mooi. Weet je zeker dat dat op jouw kamer is gemaakt :P
Voor grootspoorfoto's zie site

Marcel-v-R

• Offline Offline
« Reactie #677 Gepost op: 23 September 2007, 15:32:39 »
Wouw jij maakt echt mooie foto's. Welke camera gebruik je eigenlijk? Een statief? Wat kwa belichting?

Mvg,
Marcel

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #678 Gepost op: 25 September 2007, 18:17:13 »
Hello!

Leuke reacties allemaal, waarvoor dank.

@Marcel,

een camera, kaliber El Cheapo. Ik baal van het ding, want de batterij is erg snel leeg (waarschijnlijk is er ergens iets stuk) en hij kan maar op 1 vlak scherpstellen....maar goed: een Nikon Coolpix SQ. Dat staat erop. Een statief is of mijn baan of mijn hand, of een combinatie van die 2. Hij is erg plat, en dat is wel leuk want dan kan je mooi vanuit Preiserperspectief foto's nemen. Belichting? Een TL balk voor de hele zolder, een leeslamp voor het werken/fotograveren en het zonnetje dat voor een beetje fatsoenlijke verlichting zorgt. Dit is nog een punt van aandacht bij Boppard. 's avonds werken is nl. haast niet te doen.

Goed, ik ben op dit moment even druk met allemaal andere dingen (waaronder Beneluxspoorders uit vliegtuigen gooien  ;D ;), zie 't Smoelenboek)

Ik heb vanmiddag, tussen de buien en de studie door nog even wat foto's kunnen maken van een trein die volgens mij niet bijster vaak is gefotografeerd op Boppard, maar ik heb het er recent nog wel over gehad; de 103 van Fleischmann. Deze rijdt tegenwoordig beter dan ooit rond met zijn Selectrix decoder van D&H. Als sleep heeft ie een IR.

Een kleine foto-impressie.

Hier komt hij net de Loreley-tunnel uit. Een item waar ik nog wat aan moet doen is het "donker-maken" van de tunnel dmv donker papier wat ik over de sporen wil gaan maken. De berg is zelf aan de achterkant voorzien van voldoende ruime grijpgaten voor het geval er wat misgaat.

Toch spectaculaire loc, echt een stoer geval. Ja, zelfs in 1:160

Zou je niet zeggen op het eerste gezicht dat dit N is (dit lees ik ook vaak in dit draadje). Dus maar even een foto van m'n nieuwe favoriete foto-spot, boven op de berg. Deze keer met het gereedschap wat er normaal ligt naast....dan weet je weer hoe groot (lees:klein) N ook al weer is.....

De doorrit bij Boppard. Ik heb op dit moment maar een paar kandidaten die bij het station zullen halteren, de rest gast verder door langs de Rijn.

Dan komen we, na station Boppard, de noordelijke wissels richting het denkbeeldige Koblenz tegen. Dit stukje is dus het nieuwst, en staat niet vaak op de foto omdat het slechts MDF is met wat geballasteerde sporen en bovenleiding. Dit is het eerste stuk dat aangepakt wordt in het project.....

Een ingezoomde foto, vlak voordat de trein de tunnel inrijdt met het zelfgebouwde portaal. Let op het voorsein, daar zit een kleine 'twist' in nadat er een plank tegen de tafel aanviel natuurlijk precies op dat punt.  >:(

Dit vond ik zelf een erg leuke foto.....echt zo'n avatar-kanshebbertje! :)Ik ga hier eens wat meer foto's van maken in de toekomst......

Nou, dat was het voor FF....meer foto's hopelijk eind van de week......

« Laatst bewerkt op: 25 September 2007, 20:13:09 door Jeroni. Reden: Fotootje vergeten, staat er nu wel..... »

C-130H

• Roland
  • Offline Offline
  • Toch maar een Spooky
« Reactie #679 Gepost op: 25 September 2007, 19:45:30 »
Jeroni,
Het ziet er weer geweldig mooi uit!
Had ik maar plaats voor een baan...  :'(

FF offtopic hoor, ik las in het smoelenboek dat BNLR's uit je vliegtuig gooien je bijbaan is, maar ik dacht ook gelezen te hebben dat je nog meer deed in de luchtvaart of zit ik nu fout? ;D
Melkkoeien hebben in Nederland geen oormerken maar een kentekenplaat.

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #680 Gepost op: 25 September 2007, 20:05:58 »
Het blijft erg mooi. Ik heb echt respect voor je foto's. Met H0 is het al niet makkelijk maar jij rijdt nog N.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #681 Gepost op: 25 September 2007, 20:16:19 »
Rail4marcel,

foto's maken met HO is denk niet veel verschillend dan fotograferen in N.....in N moet je alleen wat meer zoomen. Probeer maar eens foto's te maken 'van onderaf' (dus even door de kniëen) en je krijgt hetzelfde effect! Gewoon beetje experimenteren....ik had het ook niet in één keer door, en zo'n foto-sessietje als vanavond gepost kost me 30 foto's waarvan er dan uiteindelijk 6 goed van zijn....

@ C-130H,

klopt.  :)

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #682 Gepost op: 25 September 2007, 20:19:03 »
Hmm, eigenlijk moet ik die trein ook nog eens kopen, dat Bistro rijtuig staat nu ook al jaren hier in zijn uppie...

Zoals gewoonlijk ziet het er weer mooi uit. ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #683 Gepost op: 25 September 2007, 21:49:34 »
Hoi Jeroni,

Uit nieuwsgierigheid ff een vraagje, waarom ben je gegaan voor een D&H Sx-decoder en niet voor DCC-decoders (of is het een multi-protocoldecoder)? Ik bedoel als ik ECo's hoor dan is mijn gedachte daar gaan vast ook DCC decoders in.
Overigens de 103 heb je weer netjes op "de gevoelige plaat" gezet.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #684 Gepost op: 26 September 2007, 17:06:43 »
Klopt Robert,

maar de ECoS snapt het, en het was een mooie platte decoder die makkelijk in de loc paste, dat het Selectrix was kwam voor mij op de 2e plaats. Ik moet wel zeggen dat ik de DCC decoders die ik heb wel betere rij-eigenschappen verzorgen....kijken of hier met de Sx decoders nog wat aan te doen is.

JJ

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #685 Gepost op: 02 October 2007, 22:29:04 »
Nou, alle belangrijke -op beroepstechnisch gebied- zaken zijn voorlopig weer even achter de rug....

dus druk bezig met decodertjes in de locs fikken....dus, binnenkort, wie weet morgen al, meer nieuws en nieuwe foto's.

J

Jerome

• Offline Offline
« Reactie #686 Gepost op: 09 October 2007, 11:45:24 »
He Jeroni,

ik heb ook zo´n mooie BR146 van Fl* aangeschaft. Ik had nog een Lenz Gold decoder liggen (NEM651), maar helaas, de Decoder is te groot, de kap gaat er niet meer op... ??? en ik vond deze decoder al redelijk klein!

Kort vraagje, welke decoder heb jij erin gezet?

Groet, jeroen

Ps. waar blijven die nieuwe foto´s nou?

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #687 Gepost op: 09 October 2007, 15:49:13 »
Bij de 146 heb je toch een uitsparing in het frame zitten voor de decoder, en die plek zit dus niet waar de stekkerverbinding zit. Niet echt handig van Fleischmann, maar je moet nu gewoon een decoder met draadjes en daarop de stekker (NEM 651) erin douwen, dan ben je klaar. Volgens mij zit er bij mij een Lenz Gold Mini in.....

Foto's, ja foto's.....ben druk geweest jongen(s) , dus heb nauwelijks tijd om hier op het forum te kijken. Ook het werken aan de locs ligt even stil vanwege dezelfde reden......maar niet getreurd, en even geduld hebben!

Jeroen

Romar

• Offline Offline
    • Driehuizen in 1:87
« Reactie #688 Gepost op: 09 October 2007, 17:54:35 »
Hoi Jeroni,

Dit ziet er echt super uit, een van de betere N banen die ik tot nu toe heb gezien ;)
Er zitten een aantal foto's tussen waar je even goed naar moet kijken of het nu echt of modelspoor is. En ik hoop dan ook dat je een deze dagen nog een paar van die mooie foto's kunt laten zien :)

Ga vooral zo door zou ik zeggen.

Romar
Herrie liefhebber, Early hardcore, Industrial & Frenchcore.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #689 Gepost op: 12 October 2007, 12:26:37 »
Hoi Romar,

nou, fijn dat je dit draadje leuk vindt. Ik ga vooral door met de baan, maar zoals jij als handtekening schrijft dat je vanwege school weinig tijd hebt, zo zit ome jeroni ook wat krap aan tijd met m'n vrijetijd.

Maar niet getreurd, want het wordt winter en dan bepaalde zaken even op een laag pitje en zal er weer veel gebouwd gaan worden.

J