Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Prutsert
Vandaag om 19:08:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:25:30
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:19:55
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 18:17:37
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35

Auteur Topic: Boppard in N  (gelezen 884550 keer)

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Boppard in N
« Reactie #660 Gepost op: 19 September 2007, 17:04:58 »
Hè hè hij is eindelijk weer aan het werk.... ;D
Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Ries

• Offline Offline
« Reactie #661 Gepost op: 19 September 2007, 18:17:26 »
Duurde wel lang inderdaad zeg  ;)

Bij ons scheen de zon vandaag en bij jou Jeroni?

Heb een vraag over de 103 trouwens, maar ik stuur je wel een PB, anders ga ik off topic en belanden we bij een NS Serie 1500 in spoor n  :o

On topic, kick fotootje van die DE 85!

Groet,
Ries

Streamliner

• Offline Offline
« Reactie #662 Gepost op: 19 September 2007, 19:28:12 »
Ziet er allemaal verdraaid goed uit zeg. Mooie modelbaan. Hoe lang ben je er inmiddels al mee bezig? Succes nog verder.
Mvgr
Jan Wiebrand

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #663 Gepost op: 20 September 2007, 01:42:55 »
Ja Jaap,

inderdaad druk met gepriegel van draadjes, solderen en dat soort niet leuke zaken om foto's van te maken. Scenery bouwen is toch leuker, maar ja, daar komt het FF niet van. Het is nl. wel leuk om zo'n zelf omgebouwd locje te zien rijden....want dat rijden gaat toch even een partij mooi indien omgebouwd. Ik heb nu al bijna genoeg locs gedigitaliseerd zodat ik een normaal bedrijf kan hebben. Als ik daar even genoeg van heb, dan gaan we weer eens wat scenery bouwen.

Oja, m'n girlie flanst tegenwoordig huisjes in elkaar......top combi dus. Het eerste exemplaar is reeds af, en ik moet zeggen dat het nice werk is. Zal ik ook eens snel een fotootje van maken.

Gisteren wat decoders en troep gekocht, en er lagen ook wat ketelwagens.....die kon ik dáár natuurlijk niet laten liggen.....

Nou, dan de 111 die tegenwoordig ook meedoet met een decodertje.....mijn eerste zelf omgebouwde.....dat is een goed gevoel als dat werkt. Beter dan zo'n simpel stekkertje....

Nou, tijdens het digi-maken van de 103 (die ging al een stuk makkelijker) kwam er nog een  glimpje zon op de baan....gauw de ecos op stop geramd en het fototoestel ter hand genomen...

Nou, nog snel voor het slapen gaan hebben jullie wat foto's. Wat te laat.....maar ok.

Hopelijk morgen meer...

J

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #664 Gepost op: 20 September 2007, 15:49:16 »
Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar je andere foto's leuke wagons ook.
Voor grootspoorfoto's zie site

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #665 Gepost op: 20 September 2007, 16:12:58 »
Uhm Jeroen rare Br103 hou jij er op na, zullen we een Br101 doen? ;D ;)

Groetjes Michiel

PS; mooi als je samen met de hobby bezig kan zijn.
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #666 Gepost op: 20 September 2007, 16:42:53 »
Schone ketelwagens heb je. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #667 Gepost op: 20 September 2007, 17:06:00 »
Michiel  ::)

Citaat
Nou, tijdens het digi-maken van de 103 (die ging al een stuk makkelijker) kwam er nog een  glimpje zon op de baan....gauw de ecos op stop geramd en het fototoestel ter hand genomen...

Het staat er inderdaad een beetje vreemd. Je moet weten dat ik tijdens het bouwen, solderen, plannen maken, beneluxsporen eigenlijk altijd wel de treinen aan het rijden heb. Dus ik ben daar flink met die soldeerbout in het binnenste van de 103 aan het frituren, begint de zon te schijnen en komt in één keer die 101 uit de tunnel. Ja....als jij de liefde begint te bedrijven met mieren, dan kan ik dat ook!  ;D ;)

BTW: leuk fotootje van die 101, met name de vervuiling was leuk te bestuderen.

Je 2e opmerking:

Ja, dat is weer iets van de laatste tijd. Die wilde wel eens een beetje helpen met 'de baan'. Ze is een totale leek, maar had wat knutselervaring. Dus ik heb haar een Vollmer-huisje gegeven met de 'beste succeswensen' en haar aangewezen waar ze het gereedschap kon vinden (voor de modelbouw dan, he..... ::)) Ze heeft nl. nog een Artitec bakfiets+bloemenstal in de holding staan, dus ik zei dat ze eerst maar eens wat relatief makkelijks in elkaar moest flansen.

Ik stond versteld! Ik heb haar wat tips gegeven, maar verder met geen vinger dat huis aangeraakt. Huizen bouwen ga ik dus vanaf nu lekker uitbesteden....zojuist even wat foto's gemaakt.

...jawel, inclusief weather- detailleringsbeurt......

...de muren voorzien van wat verf....

Die dakgoot.....

Kijk, je moet natuurlijk nooit zeggen tegen je vriendin/vrouw dat haar kleren niet mooi zijn/haar niet goed zit/parfum-make-up te overdadig/wat dan ook of dat het 'huisje niet goed is'......maar voor een absolute beginner voorzien van het juiste gereedschap en wat tips vind ik dit een goed gelukt huisje. Als in: geen lijmvlekken, alles past netjes, en die verouder beurt maakt het een stuk beter dan wat Vollmer je op de verpakking belooft.

ik wou dat méér schone vrouwen zo aangetrokken waren tot die zooi hier op zolder, dan was ik er écht niet meer weg te slaan!!!

Ahum, juist ja....modelspoorforum......

Ik heb vandaag zowaar 5 min. zon door het raam gehad, en gezien de treinen er ongeveer 8 min. over doen om een compleet rondje te maken had ik dus net mazzel.....

De 111 komt eraan met de Fleischmann dubbeldekkers.....dit licht is perfect, zo is het 't meest realistisch. Ben benieuwd wat een verouderbeurt doet met het overall realisme gehalte.....(wordt beter, maar in welke mate, snappu?)

Nouja, voor je het weet is ie alweer voorbij....

Inderdaad. Netjes de sluitlampen aan, en niet de frontseinen er ook bij. Goed trucje van Fleischmann....(zie eerdere berichten)

Hier lijkt de helling rechts bijna een soort herfststemming......

Als de zon straks/morgen/ooit weer eens goed door het raam schijnt hier dan zal ik de 103 ook even mooi op de foto zetten. Op dit moment heb ik wat problemen bij 2 gedigitaliseerde locs, terwijl ik niet verwacht dat het een inbouw-fout betreft, want de 111 en de 103 rijden feilloos, en ik heb exact hetzelfde gedaan en gecontroleerd. Maar dat loopt op dit moment in een ander topic. Hier komen de goed-nieuws berichten!! ;)

Gr J

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #668 Gepost op: 20 September 2007, 17:10:35 »
Schone ketelwagens heb je. ;)

.......eeeeeeeeeeeeuh, ja sorry....

Trouwens, dat komt jou wel bekend voor, al dat geglim, niet?  ;D

JA, ik vind het ook niks, maar ik ben even druk met andere dingen. Ik moet er nog 3, dan is ie qua lengte compleet......

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #669 Gepost op: 20 September 2007, 17:29:51 »
huisje is netjes in elkaar gezet, dat van de niet aanwezigge lijm vlekken doe ik haar meestal niet na ::). Daarom koop tegen woordig 2e hands gebouwen, dan hoef ik alleen het schilder en verouder deel te doen.

En inderdaad met verouderen kan je bijna ieder gebouw nog mooi krijgen( mits alles een beetje passen wil).

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #670 Gepost op: 21 September 2007, 18:09:51 »
Vandaag maar vrolijk verder gegaan op de digitale toer. Omdat gisteren alsnog mijn BR 151 die ik net had voorzien van een decoder ging rijden, en doen wat ik wilde klaarde mijn humeur meteen op.

Dus.....vandaag de ICE onder handen genomen, en jawel, na een uurtje zwoegen luistert ook deze nu naar de digitale abacadabra van de ECoS. Helemaal top dus, want nog eentje digitaliseren, en dan rijden er 10 rond, en heb ik mijn bedrijf weer lopen zoals het 'normaal' ook ging. Dan kan er daarna weer eens wat scenery worden geknutseld.

Goed,

ik heb het nogal vaak over het licht. Welnu, mijn zolderraam voorziet mij af en toe van zonlicht, en dan ook elke keer op een ander stukje want de aarde beweegt natuurlijk.

Plaatjeeeeeeee

de ecos die je hier ziet staan blijft daar natuurlijk niet.....maar ik heb verder even geen plek. Wat wel relaxed is, is dat alle Flm trafo's zijn verdwenen. Een klein Viessmann trafootje neemt nu alle verlichting en dat soort onzin voor zijn rekening. Scheelt een boel draden....maar ik zeg niet dat digitaal rijden een boel draden scheelt!!!

Een voorlopig raadsel is de Taurus van Cargoserv...voorzien van een DHL100 decoder. Het ding is wel uit te lezen, maar reageert verder nergens op.....vreemd verhaal. Hier ga ik snel mee terug naar de dealer. Hij moet nu even wachten op het 'achteraf' spoortje....

Met de camera iets naar links gedraaid kwam daar ineens de fresh new digital player aan. Helemaal goed, want dit model reed analoog niet echt helemaal top, maar nu digitaal is het een wereld van verschil. Is 't toch nog ergens goed voor....

Nou, denken we nog even aan het plaatje van boven, waar de zonnenschijn op te zien is? De class 66 kwam er nog even aan met de containershuttle.....vanwege het vele vastpakken heeft deze een nieuw verouderbeurtje nodig, want dit ziet er niet uit. Volgende keer fixeer ik de poeders ook maar meteen......

Nou, en de 151 van Fleischmann, die nu als trekpaard dient voor de ketelwagens. Ook deze loc is nog niet verouderd, die van Minitrix licht.

En een paar wandelaars op de helling hadden ook wat nieuw materieel bemerkt. Een plaatje vanaf hoogte.....

Als daar het landschap rechts ook af is, dan wordt het nog echter. Maar dat gaat nog wel een jaartje duren ben ik bang......

Goed, kunnen we tenminste van frisse foto's voorzien het weekend in!

J

Dirkske

• Offline Offline
« Reactie #671 Gepost op: 21 September 2007, 18:35:33 »
Jeroni,

U bent een artiest! ;)
Je eigen baan, je eigen wereldje.

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #672 Gepost op: 21 September 2007, 18:43:49 »
Jeroen mocht nog eens een goedkope trafo voor verlichting enzo nodig hebben mail mij dan ff, want ik heb nog een hele berg van die zooi liggen.

Groetjes Michiel

Jan Bennink

• Offline Offline
    • HTM Modeltrambaan
« Reactie #673 Gepost op: 21 September 2007, 20:51:52 »
Ooh! Dat plaatje van grote hoogte....... Echt net echt! (En dat bij 1:160) Heerlijk Jeroen, ik blijf je volgen!

Met groet, Jan
Na een modelbaan in 1:87 naar voorbeeld van de RhB https://rhb1op87.blogspot.com nu een HTM trambaan in dezelfde schaal https://htm-modeltrambaan.blogspot.com
Website: https://www.htm-modeltrambaan.nl

Dennis83

• Offline Offline
    • DPhoto
« Reactie #674 Gepost op: 22 September 2007, 17:32:09 »
Tjonge jonge, echt weer pracht plaatjes  :D